الإمام ناصر محمد اليماني
01 - ربيع الثاني - 1441 هـ
28 - 11 - 2019 مـ

۷-آذر-۱۳۹۸ه.ش.
06:52 مساءً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
____________

بیان بیشتر برای رعایت احتیاط در حین بروز مصایبی مانند سیل که از نشانه‌های عذاب طوفان در آیات محکم قرآن است و او -خداوند-هر روز، در شأن و کارى است

سلام الله عليكم ورحمته وبركاته انصار پیشگام برگزیده عزیزم؛ درمورد انبار کردن گندم و حبوبات -کنسرو نشده- این در صورت وقوع سیل در هر یک از شهر و کشورهاست؛ در این حالت حتماً نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها تعطیل می‌شوند؛ و این مشکل پیش می‌آورد چون اهالی شهرها اغلب غذای خود و خانواده خود را روزانه تهیه می‌کنند ولی او و خانواده‌اش قادر نیستند گرسنگی را برای یک هفته یا بیشتر تحمل کنند. پس در صورت بروز سیل؛ گندم و حبوبات و غیره داشته باشد به اندازه‌ای که برای خود و خانواده‌اش کافی باشد و یا بیشتر تا بتواند به همسایه‌اش بدهد.
و این طور نیست که سیل‌ به صورت پیوسته ماهها در یک منطقه بماند که این غرق شدن کامل استَ، مگر کسانی که خداوند بخواهد غرق کند که اینان نه انبار کردن غذا به کارشان می‌آید و نه فرار از مرگ و رفتن به برج‌های بلند و یا کوه‌ها؛ بلکه تنها دعا و استغفار برایشان کارساز است. حین وقوع عذاب وقتی گمان کردند عذاب آنها را محاصره و احاطه کرده و به دلیل شکر نکردن پروردگارشان نعمت خداوند به نقمت و بدبختی تبدیل شده است؛ اگر با دینی خالص خداوند را به یگانگی و بدون شریک بخوانند و به درگاهش دعا کنند، حتماً پاسخ‌شان را می‌دهد ولو کافر باشند و سیل و باد و توفان‌ها را آرام کرده و فرومی‌نشاند و نجاتشان می‌دهد باشد که شکر کنند. حتی اگر کافران در دریا باشند و باد مساعد بوزد و شادمان شوند ولی شکر و حمد خداوند را به خاطر احسان و فضلش به جا نیاورند، چون اگر باد را به کل متوقف کند؛ کشتی‌های قدیمی آنها روی آن یعنی روی دریا متوقف می‌شود و ادامه سفر ممکن نیست. اما خداوند با رحمتش باد مساعدی را می‌فرستد و آنان شاد می‌شوند چون باعث می‌شود کشتی به سرعت و سلامت حرکت ‌کند؛ تا اینکه خداوند نشنود که پروردگارشان را شکر و از او یاد می‌کنند؛ درجه و سرعت باد مساعد متوسط را بالا می‌برد و به درجه باد توفانی می‌رساند:
{وَظَنُّوا أَنَّهُمْ أُحِيطَ بِهِمْ ۙ دَعَوُا اللَّـهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ لَئِنْ أَنجَيْتَنَا مِنْ هَـٰذِهِ لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ} صدق الله العظيم [يونس:۲۲].
{و گمان برند که در محاصره‌ى بلا گرفتارند، [در این هنگام،] خداوند را با اخلاص مى‌خوانند [و مى‌گویند:] «اگر ما را از این خطر نجات دهى، قطعاً از شاکران خواهیم بود.»}
سپس عذاب خفیف‌تر خود را آرام می‌کند و سرعت باد را به سرعت مساعد می‌رساند تا کشتیشان مسیر خود را در پیش گیرد و به ساحل و کناره خشکی برسند. آن گاه دوباره به شرک به خدا بازمی‌‌گردند؛ انگار که باد توفانیِ؛ اتفاقی تبدیل به باد مساعد شده است! آیا از این در امان هستند که خداوند در ساحل آنها را فرو برد یا از این در امان هستند که مکر کرده و در سفر دریایی توفان دریای به سراغشان فرستاده و غرقشان کند؟
{أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّـهِ ۚ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّـهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٩٩﴾} صدق الله العظيم [الأعراف]؛
{آیا آنها از مکر الهى غافلند؟ در حالى که جز زیانکاران، خود را از مکر [و مجازات] خدا ایمن نمی‌دانند.}
کما اینکه مشرکان و ملحدان ظالم امروزی چنین اعتقادی دارند؛ آیا نمی‌دانند این خداوند است که بر باد و دریا و خشکی و کوه‌ها و آسمان و آنچه که در آنهاست سیطره و تسلط دارد یا اینکه طبیعت هرج و مرج است و به صورت تصادفی و بدون اینکه کسی مرتکب ظلمی شده باشد مجازات می‌کند. برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
{أَمْ خَلَقُوا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۚ بَل لَّا يُوقِنُونَ ﴿٣٦﴾} [الطور].
{آیا آسمان‌ها و زمین را آفریده‌اند؟! بلکه [حقّ این است که آنها] یقین ندارند. (۳۶)}
{أَمْ عِندَهُمْ خَزَائِنُ رَبِّكَ أَمْ هُمُ الْمُصَيْطِرُونَ ﴿٣٧﴾} [الطور].صـــدق الله العظيــم .
{آیا گنجینه‌هاى پروردگارت نزد آنان است؟ یا آنها [براین عالم] چیرگی دارند؟ (۳۷)}
برای همین به مسلمان هشدار می‌دهیم تا انواع مختلف عذاب‌های نزدیک و خفیف‌تر و بلایا را مانند ملحدان" بلایای طبیعی" نخوانند. هیهات هیهات به پروردگار زمین و آسمان‌‌ها آنچه که بر سر بندگان روگردان خدا می‌آید مأموریتی – برای طبیعت - است که با وحی الهی به انجام می‌رسد؛ ولی مشکل بسیاری از آنان؛ مانند مشکل مشرکان ( در دریا ) است و فراموش می‌کنند که تنها خدا را خوانده بودند و عذاب از ایشان برداشته شد تا شاید شکر گزاری کنند ولی اکثر مردم شاکر نیستند...


وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين ..
أخوكم الامام المهديّ ناصر محمد اليماني .


اقتباس المشاركة: 319894 من الموضوع: مزيدٌ من البيان للاحتياط من مصائب الفيضان من آيات عذاب الطوفان في محكم القرآن كل يوم هو في شأن ..


الإمام ناصر محمد اليماني
01 - ربيع الثاني - 1441 هـ
28 - 11 - 2019 مـ
06:52 مساءً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )

_________________



مزيدٌ من البيان للاحتياط من مصائب الفيضان من آيات عذاب الطوفان في محكم القرآن كل يومٍ هو في شأن ..


سلام الله عليكم ورحمته وبركاته أحبتي في الله الأنصار السابقين الأخيار، بالنسبة لتخزين القمح وحبوب الإدامات - غير المعلبات - وذلك في حال وقوع فيضان في أيّ مدن الدول فحتماً تُغلق أفران المخابز والسوبرماركتات والبقايل، فهنا مشكلةٌ كون أصحاب المدن يشتري أغلبهم طعامه وآل بيته كلّ يومٍ بيومه، ولكنّه وأهل بيته لن يستطيعوا تحمّل الجوع لمدة أسبوعٍ أو أكثر من ذلك، ففي حالة وقوع الفيضان ولديه قمح وحبيبات الإدامات وغيرها أي ما يكفيه هو وأهل بيته شهراً أو أكثر؛ وحتى يعطي جيرانه.

وليس أن الفيضانات سوف تظلّ متواصلةً على نفس المنطقة أشهراً فهذا يعني غرقٌ تامٌ، إلا من شاء الله أن يغرقهم فلن ينفعهم التخزين ولا الفرار من الموت إلى القصور المشيدة أو الجبال؛ بل ينفعهم الدعاء والاستغفار. وحين وقوع العذاب وظنّوا أنه أُحيط بهم وأن نعمة الله قد تحوّلت إلى نقمة بسبب عدم شكرهم لربهم، فإذا دعوا الله مخلصين له الدين في الدعاء وحده لا شريك له فحتماً يجيبهم الله ولو كانوا كافرين، فيُسكن الفيضان والريح والإعصار فينجّيهم (لعلهم يشكرون) حتى ولو كانوا كافرين في البحر وجرَينَ بهم بريحٍ طيّبةٍ وفرحوا بها ولم يحمدوا الله ويشكروه فضله، كونه لو يُسكن الريح تماماً لظلَلْنَ سفنهم الشراعيّة القديمة رواكدَ على ظهره؛ أي ظهر البحر دون مواصلة السفر، ولكن برحمته يسوقهم بريحٍ طيّبةٍ فيفرحوا بها كونها منطلقةً بهم الفلكُ مسرعةً وبسلام، حتى إذا لم يسمع الله شكرهم لربهم وإقامة ذكره فمن ثم يرفع درجة الريح الطيّبة المتوسطة إلى ريحٍ قاصفٍ،
{وَظَنُّوا أَنَّهُمْ أُحِيطَ بِهِمْ ۙ دَعَوُا اللَّـهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ لَئِنْ أَنجَيْتَنَا مِنْ هَـٰذِهِ لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ} صدق الله العظيم [يونس:22].

فمن ثم يُهدِئ عذابه الأدنى فيُنزل درجة سرعة الريح إلى ريحٍ طيّبةٍ لتسيير سفنهم في البحر حتى يوصلهم إلى جانب البرّ، ثم يعودون إلى الشرك بالله وكأنّ الريح القاصف عادت إلى ريحٍ طيبةٍ صدفةً! فهل أمِنوا أن يخسِف الله بهم جانب البرّ أم أمِنوا أن يمكر بهم في سفرٍ بحريّ فيُرسل عليهم قاصفاً بحريّاً فيغرقهم؟
{أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّـهِ ۚ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّـهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٩٩} صدق الله العظيم [الأعراف]؛ كما يعتقد المشركون والظالمون الملحدون اليوم، أفلا يعلمون أنّ الذي مسيطرٌ على الريح والبحر والبرّ والجبال والسماء وما فيهما أنه الله، أم أن الطبيعة فوضى (خبطُ عشواءٍ) مَن تصيب مِن غير ظلمٍ؟ ولذلك قال الله تعالى:
{أَمْ خَلَقُوا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۚ بَل لَّا يُوقِنُونَ ﴿٣٦أَمْ عِندَهُمْ خَزَائِنُ رَبِّكَ أَمْ هُمُ الْمُصَيْطِرُونَ ﴿٣٧} صـــدق الله العظيــم [الطور].


ولذلك نحذر المسلمين من تسمية أنواع العذاب الأدنى من مختلف الكوارث بتسمية الملحدين بقولهم ( كوارث طبيعية )، هيهات هيهات وربّ الأرض والسموات إنّها مأمورةٌ بوحيٍ من الله أن تفعل ما تفعل بعباده المعرضين، ولكن مشكلتهم كثيراً منهم لا تزال مشكلة المشركين؛ نسوا بأنهم دعوا الله وحده وكشف عنهم عذابه لعلهم يشكرون، ولكن أكثر الناس لا يشكرون!

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين ..

أخوكم الامام المهديّ ناصر محمد اليماني .
_____________

ملاحظة :
البيان منقولٌ عن طريق الأنصاري المكرم عبد الجبار.