النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: آیا آن کس که لعنت خداوند و ملائکه و تمام مردم بر او حلال و روا شده است؛باید از رحمت خداوند مأیوس شود؟

  1. افتراضي آیا آن کس که لعنت خداوند و ملائکه و تمام مردم بر او حلال و روا شده است؛باید از رحمت خداوند مأیوس شود؟

    - 1 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    21 - محرم- 1433 هـ
    16 - 12 - 2011 مـ
    ۲۵-آذر-۱۳۹۰ه.ش.
    04:32 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
    https://www.mahdialumma.com/showthread.php?p=28978
    ــــــــــــــــــــ


    آیا آن کس که لعنت خداوند و ملایکه و تمام مردم بر او حلال و روا شده است؛ باید از رحمت خداوند مأیوس شود؟

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدي مُحمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم وجميع المُسلمين، وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين، أمّا بعد..
    هم چنان به "التائه" که در جستجوی طریق حق است؛ خیرمقدم می گوییم و سزاوار است که از حق تبعیت کند و اگر حق برایت روشن گردید از آن پیروی کن و بعد از حق جز گمراهی نمی‌ماند...
    عزیز من درمورد مشارکت در فرزندان بین گروهی از جنیان –از شیاطین مؤنث- و شیاطین انس سؤال کرده‌ای ؛ آنها با یک‌دیگر دیدار نموده و شیاطین بشر از شیاطین مؤنث جن بهره جویی می‌کنند؛ شیاطین جن باردار شده و فرزند خود را در زمینی که دو مشرق دارد(زمین مفروشه که در باطن کره زمین قرار دارد) به دنیا می‌آورند؛ زمانی که خداوند شیاطین جن و انس را در برابر خود گرد می‌آورد؛ با آنها سخن گفته و خطاب به تمام شیاطین مؤنث جن می‌فرماید:
    {وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الجنّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُم مِّنَ الْإِنسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُم مِّنَ الْإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ} صدق الله العظيم [الأنعام:۱۲۸].
    {و روزی که همه آنان را [در محشر] گرد آورد [و فرماید] ای گروه جن به راستی که شما از انسان ها زاد و ولد کردید، و یاران آنها از میان انسان‌ها پاسخ دهند که پروردگارا ما از همدیگر بهره‌‌مند شدیم، و به اجلی که برای ما مقرر داشته بودی، رسیدیم، (خداوند) می‌گوید: «آتش جایگاه شماست؛ جاودانه در آن خواهید ماند، مگر آنچه خدا بخواهد» پروردگار تو حکیم و داناست}
    ممکن است یکی از انصار عزیز پیشگام برگزیده‌ام که منتظر تحقق یافتن نعیم اعظم است؛ بخواهد سخنم را قطع کرده و سؤال کند:"ای امام کریم؛ خداوند مرا و شما را در راه راست ثابت قدم گرداند؛ آیا خداوند مقرر داشته که شیاطین جن و انس بصورت ابدی و سرمدی تا بی‌نهایت در آتش بمانند و آنها باید از اینکه مورد رحمت خداوند قرار گرفته و بعد از چشیدن کیفر اعمال خود از جهنم خارج گردند؛ ناامید شوند؟" امام مهدی در پاسخ می‌گوید: خداوند تعالی می‌فرماید:
    {وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الجنّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُم مِّنَ الْإِنسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُم مِّنَ الْإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ} صدق الله العظيم [الأنعام:۱۲۸].
    {و روزی که همه آنان را [در محشر] گرد آورد [و فرماید] ای گروه جن به راستی که شما از انسان‌ها زاد و ولد کردید، و پیروان آنها از میان انسان‌ها پاسخ دهند که پروردگارا ما از همدیگر بهره‌‌مند شدیم، و به اجلی که برای ما مقرر داشته بودی، رسیدیم، (خداوند) می‌گوید: «آتش جایگاه شماست؛ جاودانه در آن خواهید ماند، مگر آنچه خدا بخواهد؛ پروردگار تو حکیم و داناست}
    پس باید نعیم اعظم بعد از آنکه هر یک از بندگان کیفر اعمال خود را چشید تحقق یابد یعنی بعد از مدتی که خداوند در کتاب مسطور مقدر ساخته است و امور به سوی خداوند بازمی گردد و سلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين..

    ای شیاطین جن و انسی که خداوند آنان را لعنت نموده وبعد از لعنت خداوند لعنت ملایکه و تمام مردم را بر آنان حلال شده است؛ امام مهدی همچنان از شما دعوت می‌کند تا از رحمت خداوند مأیوس نشوید؛ به سوی پروردگارتان انابه کنید تا قلب‌هایتان را هدایت نماید و اگر چنین کنید؛ خداوند توبه شما را قبول خواهد کرد و بدانید خداوند غفور ورحیم است؛ چقدر حجت خداوند بر شما در آیات محکم کتابش بزرگ است؛ او با وجود حلال کردن لعنت خداوند و ملایکه و تمام مردم برشما؛ باز وعده عفو و غفران داده است؛ این بدان معنی نیست که از رحمت خداوند مأیوس باشید بلکه حجت بالغه از آن خداوند است وخداوند تعالی می فرماید:
    {إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿١٥٩﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ﴿١٦٠﴾}
    صدق الله العظيم [البقرة].
    { کسانی که دلایل روشن، و وسیله هدایتی را که نازل کرده‌ایم، بعد از آنکه در کتاب برای مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا آنها را لعنت می‌کند؛ و همه لعن‌کنندگان نیز، آنها را لعن می‌کنند؛ (۱۵۹) مگر آنها که توبه و بازگشت کردند، و اصلاح نمودند، من توبه آنها را می‌پذیرم؛ که من توّاب و رحیمم. (۱۶۰)}
    و خداوند تعالی می‌فرماید:
    {وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ‌ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَ‌ةِ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ ﴿٨٥﴾ كَيْفَ يَهْدِي اللَّـهُ قَوْمًا كَفَرُ‌وا بَعْدَ إِيمَانِهِمْ وَشَهِدُوا أَنَّ الرَّ‌سُولَ حَقٌّ وَجَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ ۚ وَاللَّـهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿٨٦﴾ أُولَـٰئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّـهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ ﴿٨٧﴾ خَالِدِينَ فِيهَا لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنظَرُ‌ونَ ﴿٨٨﴾إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا مِن بَعْدِ ذَٰلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِيمٌ﴿٨٩﴾}
    صدق الله العظيم [آل عمران].
    {و هر کس جز اسلام (و تسلیم در برابر فرمان حق،) آیینی برای خود انتخاب کند، از او پذیرفته نخواهد شد؛ و او در آخرت، از زیانکاران است. (۸۵) چگونه خداوند جمعیّتی را هدایت می‌کند که بعد از ایمان و گواهی به حقّانیّت رسول و آمدن نشانه‌های روشن برای آنها، کافر شدند؟! و خدا، جمعیّت ستمکاران را هدایت نخواهد کرد! (۸۶) کیفر آنها، این است که لعن خداوند و فرشتگان و مردم همگی بر آنهاست. (۸۷) همواره در این لعن می‌مانند؛ مجازاتشان تخفیف نمی‌یابد؛ و به آنها مهلت داده نمی‌شود. (۸۸)مگر کسانی که پس از آن، توبه کنند و اصلاح نمایند؛ زیرا خداوند، آمرزنده و بخشنده است. (۸۹)}
    ای شیاطین جن و انس؛در این صورت چرا از رحمت خداوند مأیوسید؟ چه کسی راست‌گوتر از خداوند است و وعده او حق و ارحم الراحمین است؛ اوبه شما وعده‌ی قبول توبه را داده است پس به سوی کلامی بیایید که بین بندگان یکی است: جز خداوند و رب المعبود کسی را عبادت نکنیم و هدف خلقتمان را محقق سازیم. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
    {وَمَا خَلَقْتُ الجنّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ}
    صدق الله العظيم [الذاريات:۵۶].
    {جن و انس را نیافریدیم مگر برای عبادت }

    و ماندن شما در آتش جهنم؛ آن چنان که تصور می‌کنید؛چند روز معدود نیست؛ بلکه سال‌ها طول خواهد کشید تا کیفر اعمال خود را بچشید اگر که ابا کرده و استکبار ورزید؛ وبرای خود جز خداوند ولی و یاوری نخواهید یافت.
    وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
    خليفة الله وعبده؛ الإمام المهدي ناصر مُحمد اليماني.




    اقتباس المشاركة: 28889 من الموضوع: فهل من حلَّت عليه لعنةُ الله وملائكته والناس أجمعين، فهل يستيئِس من رحمة الله ؟

    - 1 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    21 - 01 - 1433 هـ
    16 - 12 - 2011 مـ
    04:32 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
    https://www.mahdialumma.com/showthread.php?p=28978
    ــــــــــــــــــــ



    فهل من حلَّت عليه لعنةُ الله وملائكته والناس أجمعين، فهل يستيئِس من رحمة الله ؟

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم وجميع المسلمين، وسلامٌ على المرسَلين والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..

    ولا نزال نكرِّر الترحيب بالتائه الباحث عن الطريق الحقّ، والحق أحقّ أن يُتّبع إن تبيَّن لك أنّه الحقّ فاتّبعه، وما بعد الحقّ إلّا الضلال..
    ويا حبيبي في الله السائل عن المشاركة في البنين بين أَمَةٍ من الجنّ من إناث الشياطين وبين شياطين الإنس فيلتقيان للاستمتاع بجنس النساء من شياطين الجنّ فتحمل منه وتضعه في الأرض ذات المشرقين، وحين يتمّ حشر شياطين الجنّ والإنس جميعاً يخاطبهم الله، ويقول الله مخاطباً معشر إناث شياطين الجنّ:
    {وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُم مِّنَ الْإِنسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُم مِّنَ الْإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّـهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ ﴿١٢٨} صدق الله العظيم [الأنعام].

    ولربّما يودّ أحد أحبّتي الأنصار السابقين الأخيار المنتظرين تحقيق النّعيم الأعظم أن يقاطعني فيقول: "يا إمامي الكريم ثَبَتَني الله وإياك على الصراط المستقيم، فهل شياطين الجنّ والإنس قد حكم الله عليهم بالخلود الأبديّ السرمديّ في نار جهنم إلى ما لا نهاية وعليهم أن يستيِئسوا من رحمة الله أنْ يرحمهم فيخرجهم من نار جهنّم بعد أن يذوقوا وبال أمرهم؟". ومن ثم يردّ عليه الإمام المهدي وأقول: قال الله تعالى:
    {وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُم مِّنَ الْإِنسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُم مِّنَ الْإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّـهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ ﴿١٢٨} صدق الله العظيم [الأنعام].

    فلا بدّ من أن يتحقّق النّعيم الأعظم بعد أن يذوق كلٌّ من عبيده وبال أمرهِ ولكن على مُكثٍ وقدرٍ مقدور في الكتاب المسطور، وإلى الله ترجع الأمور، وسلامٌ على المرسَلين والحمد لله ربّ العالمين.

    ويا معشر شياطين الجنّ والإنس الذين لعنهم الله وغضب عليهم وأحلّت عليهم من بعد لعنة الله ولعنة الملائكة والناس أجمعين، إنّ الإمام المهدي لا يزال يدعوكم إلى عدم اليأس من رحمة الله فأنيبوا إلى ربّكم ليهديَ قلوبكم ومن ثم يتقبّل الله توبتَكم إنْ فعلتم، واعلموا أنّ الله غفورٌ رحيمٌ، فما أعظم حجّة الله عليكم في مُحكم كتابه أنّه وعدكم بالعفو والغفران حتى ولو حلّت عليكم لعنة الله وملائكته والناس أجمعين، فلا يعني ذلك أنّكم تستيئسوا من رحمة الله؛ بل لله الحجّة البالغة، وقال الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿١٥٩﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ﴿١٦٠﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

    وقال الله تعالى:
    {وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ‌ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَ‌ةِ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ ﴿٨٥﴾ كَيْفَ يَهْدِي اللَّـهُ قَوْمًا كَفَرُ‌وا بَعْدَ إِيمَانِهِمْ وَشَهِدُوا أَنَّ الرَّ‌سُولَ حَقٌّ وَجَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ ۚ وَاللَّـهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿٨٦﴾ أُولَـٰئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّـهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ ﴿٨٧﴾ خَالِدِينَ فِيهَا لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنظَرُ‌ونَ ﴿٨٨﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا مِن بَعْدِ ذَٰلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِيمٌ ﴿٨٩﴾} صدق الله العظيم [آل عمران].

    إذاً فلماذا اليأس من رحمة الله يا معشر شياطين الجنّ والإنس؟ ومَن أصدق من الله قولاً ووعده الحقّ وهو أرحم الراحمين؟ فقد وعدكم بقبول التوبة، فتعالوا إلى كلمةٍ سواء بين العبيد أن لا نعبد إلا الله الربّ المعبود فنحقّق الهدف من خلقنا. تصديقاً لقول الله تعالى:
    {وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ﴿٥٦} صدق الله العظيم [الذاريات].

    وليس مكوثكم في نار جهنم أياماً معدوداتٍ كما تزعمون؛ بل سنيناً حتى تذوقوا وبال أمركم إنْ أبيتم واستكبرتم، ولن تجدوا لكم من دون الله وليّاً ولا نصيراً.

    وسلامٌ على المرسَلين، والحمد للهِ ربِّ العالمين ..
    خليفة الله وعبده؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني .
    _______________



  2. افتراضي

    - 2 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    20 - محرم - 1433 هـ
    15 - 12 - 2011 مـ
    ۲۴-آذر-۱۳۹۰ه.ش.
    08:23 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
    https://www.mahdialumma.com/showthread.php?p=28888
    ـــــــــــــــــــ

    در قرآن کریم به تمام اجرام آسمانی(نجوم)؛ کوکب گفته می‌شود......


    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدي محمد رسول الله وآله الأطهار، وجميع أنصار الله الأخيار إلى اليوم الآخر، أما بعد..
    ای "التائه" می‌بینم شما با من و انصار من در مورد اسم "نجم"نیترونی و "کوکب" نیترونی مجادله می‌کنی. شما می‌گویید از کوکب نیترونی چیزی نشنیده‌ای بلکه آنچه که هست نجم نیترونی است. امام مهدی منتظر مستقیماً با آیات محکم ذکر(قرآن) پاسخت را می‌دهد که خداوند سبحان و تعالی درکتاب خود نجوم را کوکب نام گذاری کرده است. این فتوای کلام خداوند تعالی است :

    {وَالصَّافَّاتِ صَفًّا ﴿١﴾ فَالزَّاجِرَ‌اتِ زَجْرً‌ا ﴿٢﴾ فَالتَّالِيَاتِ ذِكْرً‌ا ﴿٣﴾ إِنَّ إِلَـٰهَكُمْ لَوَاحِدٌ ﴿٤﴾ ربّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَرَ‌بُّ الْمَشَارِ‌قِ ﴿٥﴾ إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ ﴿٦﴾ وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِ‌دٍ ﴿٧﴾ لَّا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَىٰ وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ ﴿٨﴾ دُحُورً‌ا ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ﴿٩﴾} صدق الله العظيم [الصافات].
    {سوگند به صف‌ کشیدگان (۱) و به نهی‌کنندگان و (بازدارندگان) (۲) و تلاوت‌کنندگان پیاپی آیات الهی... (۳) که معبود شما یگانه است؛ (۴) پروردگار آسمانها و زمین و آنچه میان آنهاست، و پروردگار مشرق‌ها! (۵) ما آسمان نزدیک [= پایین‌] را با کوکب‌ها آراستیم، (۶) تا آن را از هر شیطان خبیثی حفظ کنیم! (۷) آنها نمی‌توانند به (سخنان) عالم بالا گوش فرادهند، (و هرگاه چنین کنند) از هر سو هدف قرارمی‌گیرند! (۸) آنها به شدّت به عقب رانده می‌شوند؛ و برای آنان مجازاتی دائم است! (۹)}
    و مقصود خداوند تعالی از این فرموده چیست:
    {
    نَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ ﴿٦﴾ وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِ‌دٍ ﴿٧﴾} صدق الله العظيم.
    {
    ما آسمان نزدیک [= پایین‌] را با کوکب ها آراستیم، (۶) تا آن را از هر شیطان خبیثی حفظ کنیم! (7)}
    در این آیه خداوند از کدام کوکب‌ها سخن می‌گوید؟ و جواب را می‌توان در آیات محکم کتاب از فرمایش خداوند تعالی دریافت:
    {وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِّلشَّيَاطِينِ ۖ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ} صدق الله العظيم [الملك:۵]
    {ما آسمان دنیا (نزدیک) را با چراغها-ستارگان- زینت بخشیدیم، و آنها را تیرهایی برای شیاطین قرار دادیم، و برای آنان عذاب آتش فروزان فراهم ساختیم!}
    "التائه"، امام مهدی نجم نیترونی را از جانب خود و بدون دلیل کوکب نمی‌نامد، بلکه این نام گذاری بر طبق فتوای خداوند در کتابش است که به تمامی اجرام آسمانی ( نجوم) نام کلی کوکب را داده است. برخی از این کوکب‌ها مانند ستارگان از خود نور ساطع می‌کنند (مضیء=ستاره) و برخی از آنها نورشان از ستارگان گرفته و باز تابیده می‌شود (منیر=سیاره). اسم کوکب نامی عمومی برای سیارگان و ستارگان است به همین دلیل است که خداوند تعالی می فرماید:
    {إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ} صدق الله العظيم
    {ما آسمان دنیا [= پایین‌] را با کوکب‌ها آراستیم}
    برخی از این کوکب‌ها از خود نور دارند ( مضیء=ستارگان) و برخی نور را منعکس می‌کنند(منیر=سیارگان). در هر حال امام مهدی حضور گرامی شما را در میز گفتگوی آزاد جهانی(سایت الإمام المهدي ناصر محمد اليماني منتديات البشرى الإسلامية) خیر مقدم گفته و به تمام مناظره کنندگان عرب و غیر عرب خوش آمد می‌گوید تا با قرآن عظیم همگی را به راه راست-صراط مستقیم- هدایت کند.
    وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين..
    برادرتان امام مهدی ناصر محمد یمانی


    اقتباس المشاركة: 28982 من الموضوع: فهل من حلَّت عليه لعنةُ الله وملائكته والناس أجمعين، فهل يستيئِس من رحمة الله ؟

    - 2 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    20 - 01 - 1433 هـ
    15 - 12 - 2011 مـ
    08:23 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
    https://www.mahdialumma.com/showthread.php?p=28888
    ـــــــــــــــــــ



    إنّ اسم النجوم في القرآن الكريم هو الكواكب ..

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله وآله الأطهار وجميع أنصار الله الأخيار إلى اليوم الآخر، أمّا بعد..
    يا أيّها التائه، إنّي أراك تجادلني وأنصاري في تسمية النجم النيتروني بالكوكب النيتروني فتقول إنّك لا تعلم بشيء اسمه الكوكب النيتروني بل النجم النيتروني، ومن ثم يرد عليك الإمام المهديّ المنتظَر من محكم الذكر مباشرة بأنّ الله سبحانه وتعالى يسمّي النجوم في الكتاب بالكواكب، وتلك الفتوى في قول الله تعالى:
    {وَالصَّافَّاتِ صَفًّا ﴿١﴾ فَالزَّاجِرَ‌اتِ زَجْرً‌ا ﴿٢﴾ فَالتَّالِيَاتِ ذِكْرً‌ا ﴿٣﴾ إِنَّ إِلَـٰهَكُمْ لَوَاحِدٌ ﴿٤﴾ ربّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَرَ‌بُّ الْمَشَارِ‌قِ ﴿٥﴾ إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ ﴿٦﴾ وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِ‌دٍ ﴿٧﴾ لَّا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَىٰ وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ ﴿٨﴾ دُحُورً‌ا ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ﴿٩﴾} صدق الله العظيم [الصافات].

    فما يقصد الله تعالى بقوله:
    {إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ ﴿٦﴾ وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِ‌دٍ ﴿٧﴾} صدق الله العظيم؟ فما هي الكواكب المقصودة في هذه الآية؟ وتجد الجواب في محكم الكتاب في قول الله تعالى: {وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِّلشَّيَاطِينِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ} صدق الله العظيم [الملك:5].

    إذاً يا أيها التائه، إنّ الإمام المهدي لم يسمِّ النجم النيتروني بالكوكب النيتروني من فراغٍ بل بحسب فتوى الله في الكتاب الذي يطلق على النجوم اسم الكواكب، وإنّما الكواكب منها مضيءٌ كالنجوم ومنها منيرٌ يقتبس ضوْءُه من الكواكب المضيئة، واسم الكواكب اسم عام يطلق على الكواكب المضيئة والكواكب المنيرة، ولذلك قال الله تعالى:
    {إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ} صدق الله العظيم.

    والكواكب منها ما هو مضيءٌ ومنها ما هو منير، وعلى كل حالٍ إنّ الإمام المهدي ليرحّب بشخصكم الكريم في طاولة الحوار العالميّة الحرة
    (موقع الإمام المهدي ناصر محمد اليماني منتديات البشرى الإسلامية)، وأهلاً وسهلاً بأهل الحوار العرب والعجم لنهديَهم بالقرآن العظيم إلى الصراط المستقيم.

    وسلامٌ على المُرسَلين، والحمدُ للهِ ربِّ العالمين..
    أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
    ـــــــــــــــــــــــ



المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 03-09-2018, 08:28 PM
  2. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 27-11-2017, 02:48 PM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 04-01-2016, 05:33 PM
  4. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 20-12-2015, 05:14 PM
  5. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 22-08-2014, 09:26 AM

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •