Imam Nasser Muhammad Al-Yamani

(18 –(Rajab)- 1442 AH.)

(02 - 03 – 2021)
Skrevet Kl. 04:12 Kveld
(I følge den offisielle kalenderen til morens-byene (Mekka))


Kunngjøring datoen for Layla Al-Qadr (den skjebnenatten) som er bedre enn tusen måneder, for den av dere som vil rykke framover(i fromhet) eller blir hengende etter (ved å sitte fast i synden),



I Guds navn, den evig Nåderike, den mest Barmhjertige

Ha, Mim (Kun sendebudet og etterfølgen fra Gud kjenner til den sanne betydningen)(1)og ved den hellige opplysende bok(2) Sannelig, Vi ned sendte den i en velsignet natt. Sannelig, Vi er evig advarende(3) I den (natten) avgjøres enhver visdoms sak (hver for seg)(4) ved Vår befaling. Sannelig, det er Vi som utsender(budbringere)(5) (Det er) en barmhjertighet fra Herren din. Sannelig, Han er den Allhørende, den Allvitende(6) Herren over himlene og jorden og det som er imellom dem, hvis dere har visshet(7)Der er ingen Gud annet enn bare Han, Han som gir liv og bestemmer døden,(Han er) deres Herre og deres første forfedres Herre(8)mens de er fortsatt i tvil(mistenkelige for sannhet), fortsetter å leke(ha det gøy, uten grense, som de vil)(9) Så avvent den dagen da himmelen vil vise fram en tydelig røyk(10)som vil bre seg over menneskene (omslutte dem fra alle kanter). Dette vil være en smertefull pine(11) (Da vil de si): Herren vår, Fjern vekk fra oss denne pinen. Sannelig, vi er troende(12) Hvordan kan det være (lønnsomt) for dem å ta til seg formaningen nå, når det allerede var kommet et sendebud som tydeliggjorde budskapet innlysende til dem?(13) så vendte de seg bort fra ham og sa (ærekrenkende): ˮHan er en opplært, en besatt mann!ˮ (14) Sannelig, Vi vil løfte vekk pinen en liten stund, men dere vil i sannhet vende igjen (til den samme ugudeligheten)!(15) Den dagen Vi vil gripe med det største grepet, (den dagen) vil Vi i sannhet ta hevn(16)
Sannferdig Allah den Store. [Kapittel: 44 (Al-Dukhân) vers fra 1-16)]


بسم الله الرحمن الرحيم
{ حم ﴿١﴾ وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ ﴿٢﴾ إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ ۚ إِنَّا كُنَّا مُنذِرِينَ ﴿٣﴾ فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ ﴿٤﴾ أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا ۚ إِنَّا كُنَّا مُرْسِلِينَ ﴿٥﴾ رَحْمَةً مِّن رَّبِّكَ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿٦﴾ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا ۖ إِن كُنتُم مُّوقِنِينَ ﴿٧﴾ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ يُحْيِي وَيُمِيتُ ۖ رَبُّكُمْ وَرَبُّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ ﴿٨﴾ بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ يَلْعَبُونَ ﴿٩﴾ فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ ﴿١٠﴾ يَغْشَى النَّاسَ ۖ هَـٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿١١﴾ رَّبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ ﴿١٢﴾ أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ ﴿١٣﴾ ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ ﴿١٤﴾ إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا ۚ إِنَّكُمْ عَائِدُونَ ﴿١٥﴾ يَوْمَ نَبْطِشُالْبَطْشَةَ الْكُبْرَىٰ إِنَّا مُنتَقِمُونَ ﴿١٦﴾ }
صدق الله العظيم [ سورة الدخان ].


Fra Guds etterfølgeren over verdenen Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani og til alle mennesker i det urbane / byer og de landlig/ landsbyer i hele verden fra Øst og til Vest i jorden, Vær vitne over dere selv (Alle mennesker, blant muslimer og de vantro) og det er nok at Gud er vitne mellom meg og dere, at jeg har kunngjort det før til dere at solen har innhentet månen, og nymåne ble født(startet) før rettlinje møting av den sentrale nedre konjunksjon mellom sol og månen, og når solen igjen møter månen så er den månesigd; Er et av de advarende varsel til all mennesker, men hva vil hjelpe de advarslene blant til de mennesker som ikke forstår, er som kyr, uansett hvor to eller tre netter solen har innhentet månen(dvs. første to eller tre netter av nymåne start ser vi ikke månen på kveld / solnedgang i himmelen), vil de benekte det kosmiske ratifisering-tegn til Guds etterfølgeren Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani, og som er en av de ratifiserings-betingelser til betingelsene av den store timen. Og som om de ikke la merke til at hele den måneskiva er blitt opplyst (fullmåne) før det har kommet natten til midt av måneden. Men de er som Kveg (husdyr), faktisk de er enda mer villfarne fra (sannhetens) vei enn kveg(husdyr), som fornekter det de hører, det de ser og deres sinn/ fornuft, deretter følger de enhver sta arrogant som hindrer (andre) dem bort fra sannhetens tegn i, den Strålende Koranen, blant av de arrogante astronomer som stadig er stolt og sta med deres mening (det kunnskapen de vet om)og nekter å godta selv etter at det ble synlig klart for dem at dette er sannheten fra deres Herre. Og ellers av dem selv om de vet, har de adlydt sine ledere om å skjule (fra mennesker) det ratifiserings-tegnet til Guds etterfølgeren Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani. Selv dersom de ledere for muslimene og de som er i verdenen, hvis de hadde trodd Guds etterfølgeren Al-Mahdi Nasser Muhammad, ville Gud tilgitt dem for deres ekstravaganse som de har begått i handlingene sine, da ville Gud gitt dem enda ære til deres nåværende ære(rettferdige makt og ledelse). Så hvordan kan de benekte ennå det tegnet for fullmånen, før det riktige fastsatte datoen /tid, som er på grunn av solen har innhentet månen? Blant av de muslimene som følger etter og skjuler seg bak dem villfarne sinn folk, og vil tro på dem som er forhindrende arrogante, mens samtidig løyer sitt eget sinn(oppfatning) og hva de ser i sannhet, Faktisk det er de som verken eier forstand og ei heller ser(sannheten). Eller har de tenkt å vente og følge med inntil natten forbipassere før dagslys, eller direkte befaling fra Gud med Hans ord sier kun til den "Bli!" og den blir til, deretter vil de ikke bli hjulpet? og Gud, den Allmektig, sa
: {(hvis) dersom var det mulig at noen byer som har antatt troen(på Gud, etter at de har sett pinen) og fått nytte av troen sin, bortsett fra (byen til) Jonas folket! da de antok troen(på Gud, etter å ha sett kommende pinen), da fjernet Vi fra dem den fornedrende pinen i denne verden, og Vi lot dem benytte seg av livet inntil deres slutte tid(98) Og hvis Herren din hadde villet, ville visselig enhver på jorden ha antatt troen, absolutt alle sammen. (Når ikke Herren tvang dem til å bli troende alle mann), skal da vel du tvinge dem helt til de blir troende?(99) Og det er ikke for noen sjel(person) å tro utenom Guds vilje. Og han sender sin pine over dem som ikke tar i bruk forstanden (ikke tenker eller nekter å se sannheten)(100) Si (til dem): betrakt hva som er / skjer i himlene (det grenseløse kosmos av)og på jorden, men disse tegnene og advarslene gagner ikke noen av de folka som antar ikke troen(101) så, forventer de (bare) å oppleve det samme slike (elendige) dager, likedan de som har opplevd (inntrådt) det i fortiden. Si; så avvent da, jeg er også med dere blant dem som avventer(102) Så Vi vil berge Vår sendebudene og dem som antok troen, det er visselig, Vår (sjenerøsitets) forpliktelse at Vi berger de troende(103) Si: «Å, dere menneskehet! Hvis dere er i den minste tvil om min religion, (så vit): Jeg tilber ikke dem dere tilber(i lage med Gud) utenom Gud alene. Men jeg tilber Gud som får dere til å dø(tar sjelen deres), og det er meg befalt at jeg (alltid) skal være blant de troende(104) Og (det er meg befalt): rett ditt ansikt mot religionen i (all) oppriktighet, og bevar deg for all falskhet og bli aldri blant de flergudsdyrkere (polyteismer)(105) og påkall ikke annen ved siden av Gud, som verken gagner deg og ei heller skader deg. dersom du gjør det, så du er blant de urettferdige(106). Sannferdig Allah den Store. [Kapittel: 10 (Junus (Jona)) vers fra: 98-106]

{ فَلَوْلَا كَانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَهَا إِيمَانُهَا إِلَّا قَوْمَ يُونُسَ لَمَّا آمَنُوا كَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَىٰ حِينٍ ﴿٩٨﴾ وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ﴿٩٩﴾ وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَن تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّـهِ ۚ وَيَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ ﴿١٠٠﴾ قُلِ انظُرُوا مَاذَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَمَا تُغْنِي الْآيَاتُ وَالنُّذُرُ عَن قَوْمٍ لَّا يُؤْمِنُونَ ﴿١٠١﴾ فَهَلْ يَنتَظِرُونَ إِلَّا مِثْلَ أَيَّامِ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِهِمْ ۚ قُلْ فَانتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ ﴿١٠٢﴾ ثُمَّ نُنَجِّي رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا ۚ كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنَا نُنجِ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٠٣﴾ قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن كُنتُمْ فِي شَكٍّ مِّن دِينِي فَلَا أَعْبُدُ الَّذِينَ تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ وَلَـٰكِنْ أَعْبُدُ اللَّـهَ الَّذِي يَتَوَفَّاكُمْ ۖ وَأُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٠٤﴾ وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿١٠٥﴾ وَلَا تَدْعُ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَنفَعُكَ وَلَا يَضُرُّكَ ۖ فَإِن فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذًا مِّنَ الظَّالِمِينَ ﴿١٠٦﴾ }
صدق الله العظيم [ سورة يونس ].


Og jeg søker tilflukt hos Gud av å være blant de urettferdige, faktisk tilber jeg Gud alene ved å vie min religion oppriktig til Ham, og jeg har blitt beordret til å være blant muslimene som følger Muhammad, Gud’s sendebud ˮGuds velsignelse og fred være over ham og hans familieˮ. Og Jeg inviterer(dere) til Gud gjennom Muhammad sin innsikt som er Guds sendebud, ˮGuds velsignelse og fred være over ham og hans familieˮ. Og Gud sendte meg ikke som en innovatør, men som etterfølger til den siste av Guds profetene og sendebudene, Muhammad Guds sendebud, "Guds velsignelse og fred være over ham og hans familie". Med etterfølger til ham (profet Muhammad) mente, at jeg skal argumentere folk med den innsikten som ble åpenbart(ned sendt) over ham(profet Muhammad) fra hans Herre, i den Hellige Koranen. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud den Høytstående.
{ Hvor mange tegn i himlene og på jorden passerer de forbi dem og mens de vender seg bort fra dem(105) Og de fleste av dem(mennesker) tror ikke på Gud med mindre de forbinder andre sammen med Ham(106) Føler de seg sikre mot, at det vil ikke komme en overveldende av pine fra Gud, eller at kommer timen (tiden, dommedagen) plutselig, mens de ikke er klar over det?(107) Si: Dette er min vei! Jeg inviterer til Gud, på innsikten av kunnskap (i Koranen), jeg og de som følger meg. Ære være Gud, og jeg er ikke en av polyteismene (flergudsdyrkerne)(108). Sannferdig Allah den Store
[Kapittel:12 (Josef), vers fra 105-108]


{ وَكَأَيِّن مِّنْ آيَةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَمُرُّونَ عَلَيْهَا وَهُمْ عَنْهَا مُعْرِضُونَ ﴿١٠٥﴾ وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّـهِ إِلَّا وَهُم مُّشْرِكُونَ ﴿١٠٦﴾ أَفَأَمِنُوا أَن تَأْتِيَهُمْ غَاشِيَةٌ مِّنْ عَذَابِ اللَّـهِ أَوْ تَأْتِيَهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ ﴿١٠٧﴾ قُلْ هَـٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّـهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي ۖ وَسُبْحَانَ اللَّـهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿١٠٨﴾ }صدق الله العظيم [ سورة يوسف ].


O
g Gud har gjort kunngjøringen om meg i mitt navn (Nasser Muhammad) (Nasser betyr tilhenger), dermed det går ikke an at Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad sendes fra Gud som tilhenger til noen av de uenige og hykleri gruppene (i verden), uansett selv inntil møtedagen (dommedagen). Så Hør, vær oppmerksom, og resonner! Gud, den Allmektige, den All-Prisverdige, har sendt meg med den sanne forklarende uttalelsen fra den Strålende Koranen, og (Gud) la meg holde den i min høyre hånd som et trukket sverd av jern til å kutte tungen til enhver sta tyrann person, og det mente ikke å være en blodsutgytelse, men heller å bruke den autoriteten av kunnskap(i Koranen), og deretter vil setter dere mellom to valg, enten å tro på den Store Koranen eller å benekte Guds påminne, den Store Koranen. Og den som benekter, så hans skjebne vil være til helvete, og den som følger Guds talsmannen og Hans etterfølgeren Al-Mahdi Nasser Muhammad til å følge den Store Koranen, så har de blitt uten tvil ledet til den rett veien. Og jeg oppfordret ikke menneskene om å være blodsutgytelse mot i hverandre! Så den som vil, la anta troen, og den som vil, bare fornekt i vei. Gud sendte ikke den Store Koranen, bortsett fra som en barmhjertighet til verdenen, for å veilede dem til fredens veier mellom dem. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående: {Å dere, skriftens folk! Sannelig, vårt Sendebud har kommet til dere, for å synliggjøre (helt tydelig) mye av det dere holdt skjult fra skriften(i deres bok), og overse mange av(deres) feil bestemmelse. Sannelig, det har kommet til dere et lys fra Gud og en klar skrift (den Hellige Koranen).(15) Ved å veilede Gud dem som søker Hans velbehag til fredens veier, og ta dem ut av mørket og fører dem til det lyset ved Hans vilje, og rettlede dem mot den rette veien(16) Uten tvil har de som vist vantro sier: Sannelig, Gud er Messias, sønnen av Maria! Så Si: hvem eier da noen makt fra(kan hindre) Gud hvis Han vil tilintetgjøre Messias, sønn av Maria og hans mor og alle som er på jorden?, til Gud tilhører kongedømmet over himlene og jorden og det som er mellom dem, Han skaper det Han vil, og Gud er mektig over alle ting(17)}.
Sannferdig Allah den Store. [Kapittel:5 (Al-Ma’idah), vers fra 15-17]


{ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ ۚ قَدْ جَاءَكُم مِّنَ اللَّـهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ ﴿١٥﴾ يَهْدِي بِهِ اللَّـهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ﴿١٦﴾ لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّـهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ ۚ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ مِنَ اللَّـهِ شَيْئًا إِنْ أَرَادَ أَن يُهْلِكَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ وَمَن فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ۗ وَلِلَّـهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا ۚ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ ۚ وَاللَّـهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١٧﴾ }صدق الله العظيم [ سورة المائدة ].


Å, dere forsamlinger av muslimer, jødene, kristne og de villfaren av alle mennesker over alt. Dere har ikke grunnlaget (ikke riktig tro) inntil dere følger det klare og utvetydig som er sendt ned til dere fra deres Herre i, den Store Koranen, som forbyr menneskets urettferdighet mot i hverandre; Så forbyr blodsutgytelse mellom menneskeheten, og forbyr å drepe en vantro i Gud navn under påskudd av at de er vantro, også forbyr å drepe et muslimsk menneske under påskudd av at han er muslim, for enhver sin oppgjør er hos sin Herre, så den som vil, la anta troen og den som vil, la fornekte i vei! Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående:
{Og si: «Sannheten fra Herren deres! Den som vil, la anta troen, og den som vil, bare fornekt i vei!» Sannelig, Vi har beredt til de urettferdige en ild (helvetes ild), som vil omslutte dem alle vegger. Og hvis de hyler tørste etter lettelse, så bli lettet med vann som like kokende messing, som vil skålde ansiktet deres. For en forferdelig drikke og et elendig hvilested(29) Sannelig, de som antar troen og handler gode gjerninger, sannelig, Vi sløser ikke bort deres belønning, som gjør en god gjerning(30) Dem skal få Edens hager, hvor floder strømmer under dem (palassene deres), og de bli utsmykket med gullarmbånd, og har på seg grønne klær av fin silke og brokade, der de er godt lent tilbake på opphøyet sofa. for en herlig belønning, og hvilket utmerket hvilested(31)}. Sannferdig Allah den Store. [Kapittel: 18 (Al-Kahf), vers fra 29-31]


{ وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ ۖ فَمَن شَاءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاءَ فَلْيَكْفُرْ ۚ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا ۚ وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ ۚ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَتْ مُرْتَفَقًا ﴿٢٩﴾ إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا ﴿٣٠﴾ أُولَـٰئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَيَلْبَسُونَ ثِيَابًا خُضْرًا مِّن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَّكِئِينَ فِيهَا عَلَى الْأَرَائِكِ ۚ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقًا ﴿٣١﴾ }صدق الله العظيم[ سورة الكهف ].


Og i Den store Koranen forbyr terrorisme fra en vantro mot en muslim, også forbyr terrorisme fra en muslim mot en vantro, Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående:
{Si: Å, dere vantro(1)Jeg tilber ikke de som dere tilber(2)Og heller ikke tilber dere det jeg tilber(Gud alene)(3)Og heller ikke kommer jeg til å tilbe dem dere tilba(4)Og heller ikke kommer dere til å tilbe Ham (Herren) som jeg tilber alene!(5)For dere er det (har) deres religion, og for meg er det (har) min religion(6)}. Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 109 (Al-Kafirun(de vantro)), vers fra 1-6]


{ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾ }صدق الله العظيم [ سورة الكافرون ].


Og kanskje en av de spørrende vil si:" Å, Nasser Muhammad, er ikke i kapittelet (Al-Kafirun) burde det ha vært tilstrekkelig med bare følgende vers, og det er som Gud Den Allmektige sa:
{Si: Å, dere vantro(1)Jeg tilber ikke de som dere tilber(2)Og heller ikke tilber dere det jeg tilber(Gud alene)(3)} Sannferdig Allah den Store?. Så Hvorfor ble de samme versene gjentatt i samme kapittelet? Så se på gjentakelsen i kapittelet (Al-Kafirun), Gud Den Allmektige sa:{Si: Å, dere vantro(1)Jeg tilber ikke de som dere tilber(2)Og heller ikke tilber dere det jeg tilber(Gud alene)(3)Og heller ikke kommer jeg til å tilbe dem dere tilba(4)Og heller ikke kommer dere til å tilbe Ham (Herren) som jeg tilber alene!(5)For dere er det (har) deres religion, og for meg er det (har) min religion(6)}. Sannferdig Allah den Store.
[Kapittel: 109 (Al-Kafirun(de vantro)), vers fra 1-6]


{ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾ }صدق الله العظيم [ سورة الكافرون ].


Da vil besvare de spørrende, Imam al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani, Guds etterfølgeren til verdenen, og vil si: Når det gjelder befaling fra Gud Den Allmektige til sin sendebud(profet Muhammad), da de(vantro)ville forhandle med ham om å tilbe gudene deres i en periode, så de vil da tilbe Gud alene en annen periode, dermed befalte Gud sin sendebud å si:
{Si: Å, dere vantro(1)Jeg tilber ikke de som dere tilber(2)Og heller ikke tilber dere det jeg tilber(Gud alene)(3)}. Sannferdig Allah den Store. og menes her, at alle og enhver tilber det de vil, enhver som vil tilbe Gud alene la han tilbe(Gud), og enhver som vil tilbe noe annet enn Gud, forgjeves, så la han tilbe og da vil deres oppgjør blir tatt med sin Herre. Og angående det dere tror er gjentatte vers i Guds ord {Og heller ikke kommer jeg til å tilbe dem dere tilba(4), Og her mente: Dere har ingen rett til å tvinge meg til å tilbe gudene deres


{ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾}صدق الله العظيم [ سورة الكافرون ].


Og det som mente (Gud) i neste vers: {Og heller ikke kommer dere til å tilbe Ham (Herren) som jeg tilber alene!(5)}, og det betyr at: Jeg har ingen rett til å tvinge dere til å tilbe min Herre; Gud alene er min Herre og deres Herre; Det er ingen tvang i Guds religion. Og mens ved Herren ord(i siste vers): {For dere er det (har) deres religion, og for meg er det (har) min religion(6)}. Sannferdig Allah den Store. Her mente trosfrihet i tilbedelse for enhver menneske og andre menneske, dere har deres religion, og jeg har min religion, Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående:{ Si: Jeg tilber Gud alene ved å vie min religion oppriktig til Ham(14) Så tilbe hva dere enn vil utenom Gud!(Men til dem)Si: sannelig, taperne er de som har tapet seg selv, og sine familie på oppstandelsens dag. Dette er visselig det (mest) åpenbare tapet!(15)}. Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 39 Az-Zumer, vers fra 14-15]
[Kapittel: 109 (Al-Kafirun(de vantro)), vers fra 5-6]

وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾ } صدق الله العظيم[ سورة الكافرون ].

{ قُلِ اللَّـهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَّهُ دِينِي ﴿١٤﴾ فَاعْبُدُوا مَا شِئْتُم مِّن دُونِهِ ۗ قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ أَلَا ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ ﴿١٥﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الزمر ].



Og kanskje en spørrende vil si: Å Nasser Muhammad, har ikke Gud ,den Høytstående, sagt:
{Og forbered dere mot dem, hva dere formår av makt (stridskrefter)og rytteri,(som vil) sette skrekk i Guds fiende og deres fiende, også andre utenom dem (skjulte fiendskap) dere ikke kjenner til, men Gud kjenner til dem. Og hva dere enn gir ut for Guds sak, vil dere få det fullt i gjengjeld tilbake(fra Gud), og dere vil ikke bli behandlet urett(60) Og hvis de viser tilbøyelighet til fred, da vær også du tilbøyelig til det, og sett din lit til Gud, sannelig han er den Allhørende, den Allvitende(61)}. Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 08 Al-Anfal, vers fra 60-61]

{ وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّـهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّـهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ ﴿٦٠﴾ وَإِن جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿٦١﴾ }
صدق الله العظيم [ سورة الأنفال ].


Deretter vil svare tilbake Imam Al-Mahdi på de spørrende, og sier: her har Gud til hensikt og mente, at dere skal forberede utstyret(all stridskrefter, krigsberedskap) og være forbered til å kjempe, slik at andre skal frykte om å kjempe mot dere og drive dere ut av deres land, og samtidig vil kunne avverge mot ondskapen fra de som tenker å kjempe mot dere i deres religion, da ser de at dere er forberedt for å forsvare deres religion, dere selv, deres jord og landet. Dermed vil de frykte og utelukker tanken om å kjempe dere i deres religion, og drive dere ut at deres land eller aggresjon mot dere, fordi de ser at dere har formår og forberedt til å forsvare og slå tilbake hvis noen tenker på aggresjon mot dere. Også i tillegg mente at dere ved å være forbered vil også avverges fra andre onde fiender som dere omgir ikke noe om dem; dermed vil også de frykte fra å angripe dere, fordi dere er godt formår med krigsberedskap for å kjempe og klar for selv forsvar. Altså ved å være godt forbered vil dere avverges fra de som viser sin fiendskap åpent mot dere, og ellers de som holder dette i skjult og hemmelig for å kunne kjempe mot dere med aggresjon og urettferdighet, i mens de viser dere ansikt av vennlighet og vennskap. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{Og forbered dere mot dem, hva dere formår av makt (stridskrefter)og rytteri,(som vil) sette skrekk i Guds fiende og deres fiende, også andre utenom dem (skjulte fiendskap) dere ikke kjenner til, men Gud kjenner til dem. Og hva dere enn gir ut for Guds sak, vil dere få det fullt i gjengjeld tilbake(fra Gud), og dere vil ikke bli behandlet urett(60)}Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 08 Al-Anfal, vers 60]

{ وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّـهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّـهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ ﴿٦٠﴾ }صدق الله العظيم [ سورة الأنفال ].

Og hvem som dreper en muslim på grunn av sin omvendelse til Gud, verdens Herre, da er Guds dom å drepe den samme vantro som er angriperen, og hvem som dreper en vantro på grunn av sin vantro mot Gud, verdens Herre, da er Guds dom å drepe den muslimske person som er angriperen. For Gud befalte dere ikke å angripe mennesker under påskudd av deres vantro, men bare til de som vil stride mot dere med aggresjon og urettferdighet, for her har dere rett til å føre Jihad(hellig krig) på Guds vei for å forsvare dere selv. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{Og kjemp (i selvforsvar) for Guds sak mot dem som kjemper mot dere, men begå ikke i aggresjon! sannelig, Gud liker ikke dem som er angriperne(190)}. Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 2 Al-Baqarah (Kua) vers 190]

{ وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﴿١٩٠﴾ }صدق الله العظيم [ سورة البقرة ].

For de som holder tanken bort fra å kjempe mot dere, da har Gud ikke tillatt dere noen vei mot dem(kjempe mot dem). Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{hvis de holder seg unna dere og ikke kjemper mot dere, og tilbyr dere (bud om) fred, så har ikke Gud tillatt dere noen vei mot dem (kjempe mot dem)(90)}. Sannferdig Allah den Store.
[Kapittel: 4 Al-Nisâ (Kvinnene) fra vers 90]

{ فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللَّـهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا ﴿٩٠﴾ }صدق الله العظيم [ سورة النساء ].



Men også ikke inviter (bud om) til fred de som vil kjempe mot dere, med aggresjon og urettferdighet. For ved å invitere angriperen til fred vil de betrakte det som en overgivelse, og de vil viser mer maktarroganse og utvidelse(i sin hær og styrke)over dere, så dette var som mente med uttalelsen fra Gud Den Allmektige.
{ Å dere troende, adlyd Gud og adlyd Sendebudet, og ruiner ikke handlingene deres(33) Sannelig, de som viser vantro og hindrer (andre) fra Guds vei, og som de dør mens de er vantro, dem vil Gud aldri tilgi(34) så tap ikke motet, og be ei heller om fredsslutning av dem og mens det er dere som vil være seierherrene, og Gud er med dere, og Han vil ikke kaste bort (belønningen for) deres handlinger(35)
Sannferdig Allah den Store. [Kapittel: 47 Muhammad, vers 33-35]



{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَكُمْ ﴿٣٣﴾ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّـهِ ثُمَّ مَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ فَلَن يَغْفِرَ اللَّـهُ لَهُمْ ﴿٣٤﴾ فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّـهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ ﴿٣٥﴾ }صدق الله العظيم [ سورة محمد ].



Å dere, alle mennesker i verden, sannelig, denne Store Koranen ble sendt av Gud som barmhjertighet til dere, for å veilede dere til de veiene av fredelig sameksistens, og forbyr blodsutgytelse mot hverandre, og forbyr å stjele hverandres penger, og forbyr å plyndre hverandres penger, og forbyr overfall på hverandres ære, og ei heller tvinger ikke folk til å ha tro, for alle har sin trosfrihet mellom en menneske og sin medmennesker, og Gud forbyr å fornærme hverandres guder slik at de ikke fornærmer Gud av fiendtlighet og uvitenhet. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{Ikke fornærme dem som de påkaller foruten Gud, for ikke å fornærme Gud av fiendtlighet og uvitenhet, (og det) slik har Vi gjort pryde for enhver nasjon deres handlinger, Deretter er deres tilbakevendelse (på dommedagen) til deres Herre, så vil Han underrette dem om det de pleide å gjøre(108)}. Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 6 Al-An'am, vers 108]

{ وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ فَيَسُبُّوا اللَّـهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿١٠٨﴾ }صدق الله العظيم [ سورة الأنعام ].



For enhver har sin egen tro og religion, og til Gud vil endes sin retur, deretter påhviler til Gud å kreve deres regnskap. Så nok med korrupsjon på jorda og blodsutgytelse!. Gud forbyr deres synd i mot hverandre, og forbyr deres aggresjon i mot hverandre, og befaler muslimene om å rettferdiggjøre de vantro og behandle dem ved behandling av islamsk religion med all respekt uten å ha hat og fiendskap fra en muslim overfor en vantro, samt forbyr fiendskap og hat fra en vantro mot en muslim. Faktisk, Gud har befalt muslimene om å rettferdiggjøre de vantro, polyteistene og ateistene som ikke kjemper mot dere i deres religion og vil lever i fredelig sameksistens med dere; Altså, Gud har befalt dere å vise godhet(vennlighet) og rettferd mot dem med rettferdighet, og etablering av forretningsforhold, vennskap, og å vise hengivenhet til dem og brorskap av hensyn til medmenneskelig, for dere er barna(tilhører) til en mann og en kvinne og er brødre i blodet til Eva og Adam. Så, adlyd Guds befaling (som er nevnt) i Hans avgjørende boken, den Store Koranen; i Guds ord den Allmektige.
{kan hende Gud vil plante hengivenhet mellom dere og noen av dem som dere er i fiendskap med. Og Gud er i stand i alt! Og Gud er mest Tilgivende, den mest Barmhjertig(7) Gud forbyr ikke dere fra de som ikke har kjempet mot dere i religionen, og ei heller drev dere ut fra hjemmene(bosted, fedrelandet) deres, at dere behandler dem i vennlighet og rettferdig. For Gud liker de som er rettferdige(8). Sannferdig Allah den Store.
[Kapittel: 60 Al-Mumtahanah, vers 7-8]


{ عَسَى اللَّـهُ أَن يَجْعَلَ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَ الَّذِينَ عَادَيْتُم مِّنْهُم مَّوَدَّةً ۚ وَاللَّـهُ قَدِيرٌ ۚ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٧﴾ لَّا يَنْهَاكُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ ﴿٨﴾ }صدق الله العظيم [ سورة الممتحنة ].


Og kanskje vil de som snakker uten peiling og kunnskap si: Å, du Nasser Muhammad Al-Yamani, har ikke Gud den Høytstående, sagt:
{ Du vil ikke finne et folkeslag som tror på Gud og den ytterste dag, (samtidig) som har venneforhold med de som motsetter seg Gud og Sendebudet Hans, selv om det skulle være fedrene deres eller Barna deres eller søsknene deres eller deres slektninger. Det er disse som fikk innskrevet troen(fra Herren) i deres hjerte, og de ble styrket med en ånd fra Ham. Og vil fører dem inn i hagene, der elver gjennomstrømmes under dem, hvor skal de forbli der for evig. Gud er tilfreds med dem, og de er tilfreds med Gud. Disse er Guds parti. Sannelig, Guds parti er de som er vellykket(22).? Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 58 Al-Mujadila, vers 22]


{ لَّا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ ۚ أُولَـٰئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ ۖ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ رَضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ أُولَـٰئِكَ حِزْبُ اللَّـهِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّـهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿٢٢﴾ } صدق الله العظيم [ سورة المجادلة ]؟



Deretter Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani vil besvare de spørrende, og sier: ˮ at Koranen er faktisk en klar arabisk koran, og her Gud mente med sin uttale "motsetter seg Gud og Sendebudet Hans"; betyr at de som kjemper imot Gud og Hans sendebud. Det er de som Gud forbød oss å være lojale venner til dem, og ei heller også de som støtter dem til aggresjon mot muslimene. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{ Gud forbyr ikke dere fra de som ikke har kjempet mot dere i religionen, og ei heller drev dere ut fra hjemmene(bosted, fedrelandet) deres, at dere behandler dem i vennlighet og rettferdig. For Gud liker de som er rettferdige(8) Men Gud forbyr dere fra de som kjempet mot dere i religionen og drev dere ut fra hjemmene(bosted, fedrelandet) deres, og støttet (andre) med utdriving av dere, at å være lojale venner med dem. Og hvem som blir lojale venn med dem, da er de som er urettferdige(9)}
Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 60 Al-Mumtahanah, vers 8-9]


{ لَّا يَنْهَاكُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ ﴿٨﴾ إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿٩﴾ }
صدق الله العظيم [ سورة الممتحنة ].


Så frykt Gud og respons på Herrens talsmannen og etterfølgeren, Al-Mahdi, Nasser Muhammad for å oppnå de globale fredens veier mellom et menneske og sitt medmenneske. Og for å oppnå fredelig sameksistens mellom muslimer og vantro, også å oppnå sikkerhet, trygghet og rettferdighet, og hindre mer ødeleggelse av avlinger og avkom, også for å forhindre vantroens terror mot muslimer under påskudd av deres islamsk tro, samt forhindre muslimsk terror mot de vantro under påskudd av deres vantro, slik at ved Guds Nåde blir dere til som brødre



Og kan hende vil alle muslimske folk si på en og samme tunge(ha samme mening): Å Nasser Muhammad Al-Yamani, du har gledet oss med tittelen i denne uttalelsen om at du vil informere oss når er Laylat Al-Qadr (den skjebnenatten) i Ramadan måned i dette året 1442 Hijri (år 2021). Så fortell oss når er Laylat Al-Qadr i den kommende Ramadan måneden hvis du er sannferdig, at solen har innhentet månen, og nymåne ble født(startet) før sin riktige tid, og når solen igjen møter månen da er den månesigd. Så Fortell oss, hvordan kan vi vel vite helt sikker den skjebnenatten som er bedre enn tussen måneder?.. Da vil besvare dere Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad og sier: "det er i dette året 1427 Hijri", og kanskje vil alle muslimske folk si: "gjør du narr av oss, du Nasser Muhammad? hvor er du, sover du eller? det har gått femten år fra Ramadan måned i året 1427Hijri til Ramadan måned nå i år 1442Hijri", deretter besvarer dere Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani: Jeg sverger, ja, og jeg vet om det med sikker viten, for jeg håner dere ikke, og jeg søker tilflukt hos Gud mot at jeg skulle være en av de uvitende. Så, en månens år tilsvarer tretti år av jordens kalender ifølge den avgjørende Store Koranen, dermed en månens halvår er da femten år. Derfor lar jeg Gud være min vitne, og det er mer enn nok at Gud er min vitne, at kvelden til midt av Ramadans måned i år vil definitivt være etter solnedgangen på søndagen som er kvelden til mandagen, da i denne kvelden vil stige opp Ramadans fullmåne for dere i dette året 1442Hijri; dette er fordi sola kommer til å innhente månen og da vil Ramadans nymåne starte på søndagen, så vil den gå ned før solnedgangen på søndagen imens månen er månesigd og imens fortsatt er innhentet av solen, så vil igjen sol møtte månesigda ved morgens daggry på mandagen datoen til 01/Ramadan/1442Hijri, dette her skjer i forhold til starten av innhenting som vil være umulig og ingen ville klare å fange det av alle mennesker, og dette er også fordi at sola skal innhente månesigda til Ramadans måned, så hvordan vil dere klare å fange opp en månesigd som vil gå ned før solnedgangen? og vi er sannferdig på det. Dette er fordi jeg vet med sikker visshet, at solen har innhentet månen, og månesigda ble født før formørkelsen, og igjen vil(neste dag) solen møtes med månen og den er månesigd. Men de som fornekter og hindrer dette kosmisk innhentet-tegn som er en overnaturlige kosmisk astronomisk fysikk, vil de forhindre dere fra å tro på det. Så etter at det blir klart for dere at det som skjer er sant, og begynner dere å diskutere med de astronomer og sier til dem: hvordan er dem mulig at månen stiger opp som fullmåne før kvelden til midt av måneden? Dette betyr at vi har mistet noen faste (dager) under Ramadan måned! og hva ellers annet vil de astronomene gjør er å prøve og å undervurdere tankene deres, og vil overbevise dere med sin hokus-pokus forklaring av seg selv at dette skyldes jordens geometrisk tilstand!, Så sant, sverger jeg på Gud som den Ene og ingen annen Gud finnes enn Ham, at de forteller dette til dere fra seg selv, og de (astronomer) vet og er klare over at de er ikke ærlige og er løgnere. Så selv om de er vitenskapsmenn fysikere, men de vil ikke gi seg og godta at den sanne vitenskapelige kosmiske prinsippet for fysikk er og har vært det samme siden Gud har skapt himlene og jorden; Ergo, det er ikke mulig at nymåne starter før den sentralen astronomisk nedre-konjunksjon mellom sol og månen har oppnådd. Dette er en fast grunnleggende kosmisk fysikk regel, og selv vil ikke være mellom to av mennesker av de fysikerens astronomer om de er muslimer, polyteister eller ateister bestrider mot denne regel. Dette er fordi den sentrale astronomisk nedre-konjunksjon mellom sol og månen vil skjer i et globalt øyeblikk som er nøye beregnet i time, minutter og sekunder; (i dette øyeblikket) så vil det være helt mørkt på den måneskive delen som er i mot jorden(Nymåne), det er dette de fysikerens astronomer har funnet ut i den sanne virkeligheten uten å være i tvil eller mistenkt, like som en nøyaktig matematisk fysikk beregning, som 1+1=2. Som jeg har sagt, dette er en kosmisk fysikk regel og selv mellom to astronomer trenger de ikke å være uenige om, både blant de muslimske og eller de vantro folk, for dette er hva de har oppdaget og sett i det sanne virkeligheten, og Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani stoler på denne astronomisk-fysikk regelen og er en av de vitnende på det. Og Gud kaller den astronomiske regelen for den gammel Orjoon (sammenligner det som tørr gren av daddelpalmen, (sigd)) i den Avgjørende Store Koranens. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{Og Vi har fastsatt månen i faser, inntil den igjen blir til som en gammel Orjoon (sammenligner månesigd som gammel krum gren av daddelpalmen)(39) Solen kan ikke innhente månen, og ei heller kan natten forbipassere dagen, og alle (stjerner og planeter) beveger seg i sine baner(40). Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 36 Ya-sin, vers 39-40]

{ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ ﴿٣٩﴾ لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ۚ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ﴿٤٠﴾ }صدق الله العظيم [ سورة يس ].


Dette med den gamle Orjoon faktisk er det månens ansikt som først må lyser opp til månesigd, og det er før starten av den månefasesyklusen; for dette skal først hele mørke måneskive del være i mot jorden, og denne stillingen vil fortsetter inntil den mørke måneskive skiller seg fra solen mot Øst, deretter vil begynne dannelse av månesigd, og full dannelse av månesigda skjer etter tolv timer i den Store Koranen, og da anses månesigda som er kvelden til første dag av en den nye måned og slutten av Sha'ban måned, og dette vil være i henhold til enhver lands solnedgangs horisont. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{Måneden Ramadan er den da Koranen ble åpenbart(sendt ned), som er rettledning for menneskeheten, og den inneholder klare tegn som leder (til den rette veien), og som skiller (mellom sannheten og falskheten). så den av dere som er vitne (ser månesigda) til denne måneden, skal faste i den. og den som er syk eller på reise, skal fullføre antallet (ved å faste et likt antall) senere andre dager. Gud ønsker letthet for dere og ønsker ikke å gjøre det besværlig for dere, og det for at dere skal klare å fullføre det fastsatte antallet(fastedager), og for at dere skal opphøye Gud for den rettledningen Han har velsignet dere med, og slik at dere skal bli takknemlige(185)}. Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 2 Al-Baqarah, vers 185]

{ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّـهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّـهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿١٨٥﴾ }
صدق الله العظيم [ سورة البقرة ].


Å dere fysikerens astronomer, jeg er ikke en av de uvitende! Jeg tror på deres kunnskap, men på betingelsen av at den ikke strider mot Koranens fysikk i den astronomiske vitenskap. Men dere alle fysikerens astronomer (og her mener vi ikke de astrologer og villeder som spår skjebner og hendelser ut fra stjernetydning, faktisk her snakker jeg til de vitenskapsmenn og fysikerens astronomer), som dere vil ikke finne dem snakker om spådommer, tull / fjas, og løgn / oppspinn (Langt ifra dem), mens dere vil finne dem snakker vitenskapelig med dere blant om datoene for solformørkelsen, måneformørkelsen og rotasjon av planetene basert på riktige fysikk beregninger; Disse folk har ikke noe med astrologi, spådommer og fjas horoskop, hokus-pokus og løgn / oppspinn, som Gud har ikke sendt ned noen autoritet om, og blant dem også er noen djevelens lojale venner, og de stjernetydere astrologer er løgnere som er djevelens lojale venner. Her vil jeg snakker til de fysikerens astronomer, og det som jeg vil fortelle dem alle sammen er at den gamle Orjoon regelen til månen og solen, og som dere kaller det for den sentrale astronomisk nedre-konjunksjon mellom månen og solen, er en astronomisk-fysikk regel siden Gud har skapt himlene og jorden, bortsett fra at denne regelen vil ikke vare til uendelige tid, fordi eksistensen av vårt verdens liv har en slutt som starter fra med forekomsten av betingelsens tegner til den store timen(dommedagen). Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående
I Gud’s navn, den evig Nåderike, den mest Barmhjertige

{Ved solen og dens lysstyrke!(1)og ved månen når den følger etter(skinner ved solskinn)(2)og ved dagen når den avsløres av lysstyrken(solskinn etter mørke)(3)og ved natten, når den vil tildekker (jorden fra dagslys)(4)}
Sannferdig Allah den Store
[Kapittel:91 Al-Shams (solen) vers 1-4]

{ وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿١﴾ وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ﴿٢﴾ وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ﴿٣﴾ وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ﴿٤﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الشمس ].



Av disse(betingelser) er at solen vil innhente månen så vil følge etter, det og er på grunn av forekommen av AL-Muhaq (tidspunktet når hele måneskive er mørk, nymåne) før den rette møting tidspunkt, dermed vil nymåne starte før den nedre-konjunksjonen, og når solen først møter månen(neste dag) da den er månesigd. Så dette komme til å skje på søndag den 29 Sha'ban måned i dette året 1442Hijri (11.04.2021), i denne dag på søndagen vil forekomme Al-Muhaq for slutten av Sha'ban måned, og begynner månesigd lages for Ramadan måned før den nedre-konjunksjonen, deretter vil månen gå ned før solnedgangen på søndagen som er natten til mandagen, i mens den er månesigd. Dette betyr at starten av Ramadan måned i forhold til sol innhentet beregning, vil være fra søndag kveld som er natten til mandag, og ingen kan se månesigda de første dagene til Ramadan måned fordi som sagt solen har innhentet månen, denne betingelsen har hendt gjentatte ganger, som er en av de betingelsene til den store timen(dommedagen). Og siden nå solen har innhentet månen i det fjerne Østen, så dette betyr at innhenting denne gangen er stort fra type XX(large). Når det gjelder fullmåne til den skjebnenattens måned(som er bedre enn tusen måneder) for nå kommende Ramadan i år 1442Hijri, så vil være på søndag kveld som er natten til mandag; Det vil si etter solnedgangen på søndag som er natten til mandag


Da kanskje vil alle astronomer blant mennesker, både de muslimske og vantro si: “Å Nasser Muhammad Al-Yamani, dette vil være umulig, fordi natten til den fullmåne vil være den samme natten til nymåne start i den månemåneden, og vil være den samme natten til midt av en månemåneden, så det virker som om du er uvitende på de astronomisk fysikk beregningene! viste du ikke, Nasser Muhammad, at månens Muhaq (hele den mørke måneskive, nymåne) til Sha'ban måneden vil være klokka fem og tretti en (05:31) minutter på mandag ved daggry? så dette er helt umulig at natten til midten av Ramadan måneden i år 1442 Hijri, vil være etter solnedgang på søndag som er natten til mandag? Dette er ekstremt nøyaktig astronomisk vitenskap selv alle de kosmisk astrofysikere vil de ikke være i uenighet om dette, selv heller ikke i et sekund! og dette skjer i et globalt øyeblikk som kalles den sentrale nedre konjunksjon mellom solen og månens Al-Muhaq(nymåne nedre konjunksjon), og det vil ikke forekomme Muhaq for slutten av Sha'ban måned før på mandag morgengry, klokka fem og tretti en (05:31)minutter mandag morgengry ved den ærende Mekka lokaltid. Det globale øyeblikk tiden vil heller ikke skape uenighet selv mellom to av mennesker i verden, dvs. klokken to og tretti-en minutter (02:31 AM) ved den koordinerte universaltid(UTC)ˮ.



Så vil besvare Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani til alle spørrende og sier: “Jeg er på dette av de vitnende, at starten av månedens nymåne kan ikke skje før det først skal forekomme den sentrale nedre konjunksjon; for i tidspunktet ved sol konjunksjon med månen, da ansiktet til månen skal være helt mørkt uten lys; (det vil se) solen kan ikke innhente månen, siden Gud skapte himlene og jorden. Bekreftelse av uttalelsen fra Gud, den Høytstående.
{Og Vi har fastsatt månen i faser, inntil den igjen blir til som en gammel Orjoon (sammenligner månesigd som en gammel krum gren av daddelpalmen)(39) Solen kan ikke innhente månen, og ei heller kan natten forbipassere dagen, og alle (stjerner og planeter) beveger seg i sine baner(40). Sannferdig Allah den Store
[Kapittel: 36 Ya-sin, vers 39-40]

{ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ ﴿٣٩﴾ لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ۚ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ﴿٤٠﴾ }
صدق الله العظيم[ سورة يس ].




Men dette (det som skjer nå) er et mirakuløst kosmisk mirakel av astrofysikk, som Gud gjorde det til et universelt tegn for ratifisering av Guds etterfølgeren som er sendt til verdenen, Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani. Dette tegnet er bare for ham alene og ingen andre vet om det unntatt bare Guds etterfølgeren og hans tjener, Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani, og med den vitenskapelige visshet om det. Da vil stige opp fullmånen til midt av Ramadan måneden etter solnedgangen på søndagen som er natten til mandag; og som sagt dette er fordi solen skal innhente månen, og månesigda vil fødes på søndagen og vil gå ned før solnedgangen på samme dag søndag som er natten til mandag ved den ærende Mekka lokaltid, og da den er blitt månesigd til første dag av måneden (Ramadan) og ikke som slutten av måneden (Sha'ban), Faktisk, jeg er ikke en av de uvitende, og jeg vet at ingen blant i verdenen kan se den første månesigda av Ramadan måned etter solnedgangen på søndagen som er natten til mandagen, som antas starten av Ramadan; Og siden Ramadan månesigd vil gå ned før solnedgangen på søndag som er natten til mandag og imens er fortsatt innhentet av sol, så vil igjen solen møte månesigda ved morgenens bønnetid, ved tidspunktet for begynnelsen av skyggen(alminnelig tussmørke) ved den lokaltid i den ærende Mekka. Mens når det gjelder måneoppgangen av fullmåne for Ramadan måneden i år 1442 Hijri, vil være etter solnedgangen på søndag som er natten til mandag, da vil fullmåne stige opp synlig for alle i hele den østlige. Faktisk natten til midt av Ramadan måned for i år 1442 Hijri er bedre enn tussen solmåneder, Nemlig lengden av en solmåned tilsvarer tussen måneder (av jordens måneder) som vil være åttitre år og fire måneder av deres kalender år i jorden. Og når det gjelder de åttitre årene, så de avsluttes ved slutten av Ramadan måneden i år. Mens de 4 måneder disse er hellige måneder som avsluttes med slutten av Muharram måned, den fjerde og siste av de fire hellige månedene, og det er i seg selv den tolvte og siste måned i måneåret. Så er dere troende nå før oppfyllelsen av løftet om erobringen av den pineplaneten Saqar? Eller befaling fra Gud direkte, så vil dere bli angerfull



Å, dere Jemenittiske borgere, hvis Gud ennå har ikke invadert dere med de minste og mest nådeløse Guds soldatene, så dere skal vite og være i visshet at det tegnet av Saba'a syndflod- Sayil Al-'arim(flommen Al-'arim)- på Jemen (generelt) er et klart uunngåelig tegn



Å, til dere alle befolkning i verdenen, vil forkynne dere med tegnene av kommende piner etter hverandre fra atmosfære/luften, på land og hav til verdenen, i tillegg til hva mer vil Gud diktere dem, som dere kaller for korona, selv om det ikke er korona! og vil forkynne dere med nye kraftige og nådeløse soldater av hva dere kaller det for koronavirus, som dere kunne ikke tro eller tenke om! Som det arabiske ordtaket sier: (Dere har ennå ikke sett noe annet enn bare et hår fra Kamelens øre), faktisk, den kommende sterke planen fra verdens Herre er i nær fremtid, og vil oppheve alle vaksinasjonene deres, slik at disse vil ikke beskytte og ellers er ineffektive mot Guds plan, (Dette er) samme som en søkende tørst person ser en speilbilde av vann i ørkenen og tror det er vann inntil han er fremme, finner han at det var ikke noe.


Å, dere Jemenittiske borgere, hvis Gud ennå la ikke spre smittet med de korona-soldatene, vil Han ikke dra på deres hode (velsignelse dere), mens dere vender dere bort, og Imam Al-Mahdi er blant dere! Så derfor, jeg Imam Al-Mahdi vil bekrefte til dere om kommende tegnet syndflod flommen Al-'arim og den E-ram dalen og over hele Jemen generelt. Og ikke nærme dere hva som vil avsløres etter flommen, for de tilhører Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani, som er Guds etterfølgeren over Jemen og hele verden, og enhver av dere skal ha en andel, og til de økonomisk kollapset lander i verden har også andel, for Jemen vil bli hovedstad i det globale islamske kalifatet. Og Gud skjulte ikke forgjeves rikdommen til de første Jemenittiske nasjonene; men de er til Guds etterfølgeren over verdenen med en forutbestemt avgjørelse i den skriftlige boken om å bygge Jemen til hovedstaden i det globale islamske kalifatet, og inntil at de partiene i Jemen kommer til å adlyde og følge Guds etterfølgeren Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani, da vi vil få se


Og du, Ali Abdullah Saleh, disse flommene vil ta deg ut fra din hemmelige skjulte sted uansett hvor du er! Jeg vet at jeg ikke dikter opp noe løgn om Gud, at du er et av de ratifiserings tegnet til verdenen, og selv til tross over din nese! Og dere kommer til å få vite det, at vi er sannferdige i alt, med Guds vilje! og vil ikke spesifisere tiden for pinen, men vil heller bekrefte at den vil komme. Og dommen er opptil Gud, den beste av alle dommerne. Og fred være med alle sendebudene, og all lovprisning for Gud alene, verdenens Herre.


Gud's etterfølger over verdenen, Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani
----------------------------------


For å se det original uttalelse på Arabisk
www.mahdialumma.com/showthread.php?t=41930#top



اقتباس المشاركة 344417 من موضوع إعلان موعد ليلة القدر خيرٌ من ألف شهر لمن شاء منكم أن يتقدّم أو يتأخّر ..

الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ
18 - رجب - 1442 هـ
02 - 03 - 2021 مـ
04:12 مساءً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )

[ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?t=41928
_____________



إعلان موعد ليلة القدر خيرٌ من ألف شهر لمن شاء منكم أن يتقدّم أو يتأخّر ..

بسم الله الرحمن الرحيم
{ حم ﴿١﴾ وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ ﴿٢﴾ إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ ۚ إِنَّا كُنَّا مُنذِرِينَ ﴿٣﴾ فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ ﴿٤﴾ أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا ۚ إِنَّا كُنَّا مُرْسِلِينَ ﴿٥﴾ رَحْمَةً مِّن رَّبِّكَ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿٦﴾ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا ۖ إِن كُنتُم مُّوقِنِينَ ﴿٧﴾ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ يُحْيِي وَيُمِيتُ ۖ رَبُّكُمْ وَرَبُّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ ﴿٨﴾ بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ يَلْعَبُونَ ﴿٩﴾ فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ ﴿١٠﴾ يَغْشَى النَّاسَ ۖ هَـٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿١١﴾ رَّبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ ﴿١٢﴾ أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ ﴿١٣﴾ ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ ﴿١٤﴾ إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا ۚ إِنَّكُمْ عَائِدُونَ ﴿١٥﴾ يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَىٰ إِنَّا مُنتَقِمُونَ ﴿١٦﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الدخان ].

من خليفة الله على العالمين الإمام المهدي ناصر محمد اليماني إلى كافة البشر في البوادي والحضر في مشارقِ الأرض ومغاربها، كونوا شهداء على أنفسكم (جميع البشر المسلم منهم والكافر) وكفى بالله شهيدًا بيني وبينكم أنِّي أعلنتُ لكم أنَّ الشمس أدركت القمر فوُلد الهلال من قبل الاقتران المركزي للشمس والقمر واجتمعت به الشمس وقد هو هلالًا؛ نذيرًا للبشر وما تُغني النّذر عن البشر الذين لا يعقلون كالبقر مهما أدركت الشمس القمر ليلتان أو ثلاثًا، فسوف يكذّبون آية التصديق الكونيّة لخليفة الله المهديّ ناصر محمد اليماني وتصديق شرط من أشراط الساعة الكبر وكأنّهم لا يبصرون القمر أشرقَ بدرًا قبل ليلة النصف من الشهر، بل هم كالأنعام بل هم أضلّ سبيلًا من الأنعام الذين يكذّبون سمعهم وأبصارهم وعقولهم ثم يتّبعون كل متكبّر عنيد يصدّ عن حقائق آيات القرآن المجيد من علماء الفلك المستكبرين الذين أخذتهم العزة بالإثم من بعد ما تبيّن لهم أنّها الحقّ من ربّهم أو أنّهم أطاعوا قاداتهم لإخفاء آية التصديق لخليفة الله المهديّ ناصر محمد اليماني، برغم أنّ قادات المسلمين والعالمين لو صدّقوا خليفة الله المهدي ناصر محمد لغفر الله لهم إسرافهم في أمرهم ولَما زادهم الله إلّا عزًّا إلى عزّهم، فكيف يُنكرون آية القمر البدر قبل موعده بسبب أنّ الشمس أدركت القمر؟ ويستخفّون بعقول الضالّين من المسلمين الذين يُصدِّقون المستكبرين الصادّين ويكذّبون عقولهم وأبصارهم أولئك لا يعقلون ولا يبصرون، أم يريدون أن يترقّبوا حتى يسبق اللّيل النهار أو أمرًا من عند الله مباشرةً بكُن فيكون ثم لا يُنصَرون؟ وقال الله تعالى:
{ فَلَوْلَا كَانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَهَا إِيمَانُهَا إِلَّا قَوْمَ يُونُسَ لَمَّا آمَنُوا كَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَىٰ حِينٍ ﴿٩٨﴾ وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ﴿٩٩﴾ وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَن تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّـهِ ۚ وَيَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ ﴿١٠٠﴾ قُلِ انظُرُوا مَاذَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَمَا تُغْنِي الْآيَاتُ وَالنُّذُرُ عَن قَوْمٍ لَّا يُؤْمِنُونَ ﴿١٠١﴾ فَهَلْ يَنتَظِرُونَ إِلَّا مِثْلَ أَيَّامِ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِهِمْ ۚ قُلْ فَانتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ ﴿١٠٢﴾ ثُمَّ نُنَجِّي رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا ۚ كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنَا نُنجِ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٠٣﴾ قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن كُنتُمْ فِي شَكٍّ مِّن دِينِي فَلَا أَعْبُدُ الَّذِينَ تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ وَلَـٰكِنْ أَعْبُدُ اللَّـهَ الَّذِي يَتَوَفَّاكُمْ ۖ وَأُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٠٤﴾ وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿١٠٥﴾ وَلَا تَدْعُ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَنفَعُكَ وَلَا يَضُرُّكَ ۖ فَإِن فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذًا مِّنَ الظَّالِمِينَ ﴿١٠٦﴾ } صدق الله العظيم [ سورة يونس ].

وأعوذ بالله أن أكون من الظالمين، بل الله أعبد مخلصًا له ديني وأُمرت أن أكون من المسلمين التابعين لمحمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم أدعو إلى الله على بصيرة محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، ولم يبعثني الله مبتدِعًا بل متّبعًا خاتم الأنبياء والمرسَلين محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، وإنّما اتّباعه هو أن أُحاجّ النّاس بالبصيرة التي تنزّلت عليه من ربّه القرآن العظيم، تصديقا لقول الله تعالى:
{ وَكَأَيِّن مِّنْ آيَةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَمُرُّونَ عَلَيْهَا وَهُمْ عَنْهَا مُعْرِضُونَ ﴿١٠٥﴾ وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّـهِ إِلَّا وَهُم مُّشْرِكُونَ ﴿١٠٦﴾ أَفَأَمِنُوا أَن تَأْتِيَهُمْ غَاشِيَةٌ مِّنْ عَذَابِ اللَّـهِ أَوْ تَأْتِيَهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ ﴿١٠٧﴾ قُلْ هَـٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّـهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي ۖ وَسُبْحَانَ اللَّـهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿١٠٨﴾ } [ سورة يوسف ].

وقد جعل الله في اسمي خبري (
ناصر محمد )، فما ينبغي للإمام المهديّ ناصر محمد أن يبعثه الله ناصرًا لأحدٍ من أحزاب الشِّقاق والنّفاق حتّى يوم التّلاق، فاسمعوا وعوا واعقلوا! لقد ابتعثني الله العزيز الحميد بالبيان الحقّ للقرآن المجيد فجعله في يميني كالسيف المسلول من حديد حتى أبتر به لسان كلّ جبّارٍ عنيد، وليس بسفك الدّم بل بسلطان العلم فأجعلكم بين خيارين اثنين، إمّا الإيمان بالقرآن العظيم وإمّا الكفر بذِكر الله القرآن العظيم؛ ومن كفر فمصيره إلى الجحيم ومن اتّبع داعي الله خليفته المهديّ ناصر محمد إلى اتّباع القرآن العظيم فقد هُدي إلى صراط مستقيم، وما دعوت البشر إلى سفك دماء بعضهم بعضًا! فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر، وما أرسل الله القرآن العظيم إلّا رحمةً للعالمين ليهديَهم إلى سُبل السلام فيما بينهم، تصديقًا لقول الله تعالى: { يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ ۚ قَدْ جَاءَكُم مِّنَ اللَّـهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ ﴿١٥﴾ يَهْدِي بِهِ اللَّـهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ﴿١٦﴾ لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّـهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ ۚ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ مِنَ اللَّـهِ شَيْئًا إِنْ أَرَادَ أَن يُهْلِكَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ وَمَن فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ۗ وَلِلَّـهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا ۚ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ ۚ وَاللَّـهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١٧﴾ } [ سورة المائدة ].

ويا معشر المسلمين واليهودَ والنّصارى والضّالين من الناس أجمعين، فلستُم على شيء حتى تتّبعوا مُحكم ما أنزل إليكم من ربّكم في القرآن العظيم يمنع ظلم الإنسان عن أخيه الإنسان؛ فيمنع سفك الدّم بين البشر ويحرّم قتل الكافر بالله بحجّة كفره ويحرّم قتل المسلم بحجة إسلامه، فكلٌّ حسابه عند ربّه، فمن شاءَ فليُؤمن ومن شاءَ فليَكفُر، تصديقًا لقول الله تعالى:
{ وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ ۖ فَمَن شَاءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاءَ فَلْيَكْفُرْ ۚ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا ۚ وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ ۚ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَتْ مُرْتَفَقًا ﴿٢٩﴾ إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا ﴿٣٠﴾ أُولَـٰئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَيَلْبَسُونَ ثِيَابًا خُضْرًا مِّن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَّكِئِينَ فِيهَا عَلَى الْأَرَائِكِ ۚ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقًا ﴿٣١﴾ } [ سورة الكهف ].

ويُحرّم القرآن العظيم الإرهاب من كافرٍ على مسلم ويحرّم الإرهاب من مسلمٍ على كافر، تصديقا لقول الله تعالى:
{ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الكافرون ].

وربّما يودّ أحد السائلين أن يقول: يا ناصر محمّد، أليست سورة (الكافرون) من المفروض أن تكفي الآيات التالية فقط وهي قول الله تعالى:
{ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ } صدق الله العظيم؟ فلماذا تكرّرت نفس الآيات في سورة واحدة؟ فانظر للتكرار في سورة (الكافرون)، قال الله تعالى:{ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾ } [ سورة الكافرون ].

فمن ثم يردّ على السائلين الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ خليفة الله على العالمين وأقول: بالنسبة لأمر الله تعالى إلى رسوله حين أرادوا أن يُساومِوه ليعبد آلهتهم تارة ويعبدون الله وحده تارة أخرى فأمره الله أن يقول:
{ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ } صدق الله العظيم. ويقصد كلٌّ يعبد ما يشاء فمن أراد أن يعبد الله وحده فليعبده ومن أراد أن يعبُد شيئًا غير الله بَاطلًا فليعبده وحسابه على ربّه، وأمّا ما تظنّونها آياتٍ مكرّرة في قوله: { وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾ }؛ ويقصد: ولا يحقّ لكُم أن تُكرِهوني على أن أعبد آلهتكم.

وأمّا المقصود بقوله:
{ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ } ويقصد: ولا يحقّ لِي أن أُكرِهكم على عبادةِ إلهي؛ الله وحده ربّي وربّكم؛ فلا إكراه في دين الله، وأمّا قوله: { لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾ } صدق الله العظيم، ويقصد حرّية المعتقد في التّعبد بين الإنسان وأخيه الإنسان، لكم دينكم ولي دينِ، تصديقا لقول الله تعالى: { قُلِ اللَّـهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَّهُ دِينِي ﴿١٤﴾ فَاعْبُدُوا مَا شِئْتُم مِّن دُونِهِ ۗ قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ أَلَا ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ ﴿١٥﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الزمر ].

وربما يودّ أحد السائلين أن يقول: يا ناصر محمد، ألم يقل الله تعالى:
{ وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّـهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّـهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ ﴿٦٠﴾ وَإِن جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿٦١﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الأنفال ].

فمن ثمّ يردّ الإمام المهديّ على السائلين وأقول: إنّما يقصد الله أن تعدّوا عدّة الاستعداد للقتال حتى يَرهَبُوا قِتالكم وإخراجكم من دياركُم فتكفّون شرّ مَن أرادَ أن يقاتلكم في دينكم حين يرونكم مستعدّين للدّفاع عن دينكم وأنفسكم وأرضكم ودياركم ثم يَرهَبُون قتالكم في دينكم وإخراجكم من دياركم والعُدوان عليكم فيرجعوا عن قتالكم؛ كونهم يرونكم مُعدّين ومستعدّين لقتال من أراد أن يعتدي عليكم، وكذلك يقصد أنّكم كذلك سوف تكفّون بالإعداد شرّ أعداء لكم آخرين لا تحيطون بهم علمًا؛ فيَرهَبُونكم فلا يعتدون عليكم بسبب إعدادكم واستعدادكم للقتال دفاعًا عن أنفسكم فيَرهَبُون الاعتداء عليكم فتكفّون شرّهم فيصرِفُون النّظر عن المكر بقتالكم فتكفّون شرّهم وعدوانهم بسبب الإعداد والاستعداد لقتال من أراد قتالكم عدوانًا وظلمًا برغم أنّ منهم من لا تحيطون بهم علمًا أنّهم أعداء لكم ولكنّكم تكفّون شرّهم بسبب الإعداد سواء الذين أظهروا العداوة لكم أو الذين يُخفون في أنفسهم العداوة لكم فيُبيّتون في السّر المكر بكم، فكذلك تكفّون شرّ أعدائكم الظاهرين والخفيّين بسبب إعداد عدّة القتال للاستعداد للدفاع عن أنفسكم، تصديقًا لقول الله تعالى:
{ وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّـهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّـهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ ﴿٦٠﴾ } [ سورة الأنفال ].

ومن قتل مسلمًا بحجّة إسلامه لله ربّ العالمين فحُكم الله قتل ذلك الكافر المعتدي، ومن قتل كافرًا بحجّة كُفره بالله ربّ العالمين فحُكم الله قتل ذلك المسلم المعتدي، فلم يأمر الله أن تعتدوا على الناس بحجّة كفرهم بل فقط من أراد قتالكم عدوانًا وظلمًا، فهنا يحقّ لكم الجهاد في سبيل الله للدّفاع عن أنفسكم تصديقًا لقول الله تعالى:
{ وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﴿١٩٠﴾ } صدق الله العظيم [ سورة البقرة ].

كون الذين يكفّون أيديهم عن قتالكم فأولئك لم يجعل الله لكم عليهم سبيلًا، تصديقًا لقول الله تعالى:
{ فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللَّـهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا ﴿٩٠﴾ } صدق الله العظيم [ سورة النساء ].

ولا تَدعُوا إلى السِّلمِ من يريدُ قتالكم عدوانًا وظلمًا كون دعوة المعتدي إلى السّلام سوف يعتبره استسلامًا فيزداد عتوًّا ونفيرًا، فذلك هو المراد من قول الله تعالى:
{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَكُمْ ﴿٣٣﴾ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّـهِ ثُمَّ مَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ فَلَن يَغْفِرَ اللَّـهُ لَهُمْ ﴿٣٤﴾ فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّـهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ ﴿٣٥﴾ } [ سورة محمد ].

ويا معشر البشر، إنّ هذا القرآن العظيم أرسله الله رحمةً لكم ليهديَكم إلى سُبل السلام ويحرّم سفك دماء بعضكم بعضًا ويحرّم سرقَة أموال بعضكم بعضًا ويحرّم نهب أموال بعضكم بعضًا ويحرّم الاعتداء على أعراض بعضكم بعضًا، ولا يُكره الناس على الإيمان فلكلٍّ حريّة المعتقد بين الإنسان وأخيه الإنسان، وحرّم الله سبّ آلهةِ بعضكم بعضًا حتى لا يسُبّوا الله عَدْوًا بغير علم، تصديقًا لقول الله تعالى:
{ وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ فَيَسُبُّوا اللَّـهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿١٠٨﴾ } [ سورة الأنعام ].

فكلٌّ له معتقده ودينه وإلى الله إيابه ثم إنّ عليه حسابه، فيكفي فسادًا في الأرض وسفك الدماء! ويحرّم الله الإثم في حقّ بعضكم بعضًا، ويحرّم العدوان على بعضكم بعضًا، ويأمر المسلمين أن يبرّوا الكافرين ويعاملوهم بمعاملة دين الإسلام بكل احترام بعدم البغضاء والعداوة من المسلم اتّجاه الكافر، وكذلك يحرّم العداوة والبغضاء من كافرٍ اتّجاه مسلم، بل أمر المسلمين أن يبرّوا الكافرين والمشركين والمُلحدين الذين لا يقاتلونكم في دينكم فيعيشون معكم مسالمين؛ فأمركم الله أن تبرّوهم وتُقسِطوا إليهم بالعدل وإقامة العلاقات التجاريّة والصداقة وإظهار المودّة لهم والأخوّة من باب الإنسانية كونكم أبناء رجل وامرأة إخوة في الدّم من حواء وآدم، فأطيعوا أمر الله في محكم كتابه القرآن العظيم في قول الله تعالى:
{ عَسَى اللَّـهُ أَن يَجْعَلَ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَ الَّذِينَ عَادَيْتُم مِّنْهُم مَّوَدَّةً ۚ وَاللَّـهُ قَدِيرٌ ۚ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٧﴾ لَّا يَنْهَاكُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ ﴿٨﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الممتحنة ].

وربمّا يود الّذين يهرِفون بما لا يعرفون أن يقولوا: يا ناصر محمد اليماني، ألم يقل الله تعالى:
{ لَّا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ ۚ أُولَـٰئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ ۖ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ رَضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ أُولَـٰئِكَ حِزْبُ اللَّـهِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّـهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿٢٢﴾ } صدق الله العظيم [ سورة المجادلة ]؟

فمن ثم يردّ على السائلين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: "إنّ القرآن قرآنٌ عربيّ مبين، ويقصد الله بقوله يحادّون الله ورسوله: أي يحاربون الله ورسوله، أولئك نهانا الله عن ولايتهم وعن ولاية من يظاهرونهم على الاعتداء على المسلمين، تصديقًا لقول الله تعالى:
{ لَّا يَنْهَاكُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ ﴿٨﴾ إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿٩﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الممتحنة ]."

فاتّقوا الله واستجيبوا لداعي خليفته المهديّ ناصر محمد لتحقيق سُبل السلام العالمي بين الإنسان وأخيه الإنسان وتحقيق التعايش السلمي بين المسلم والكافر وتحقيق الأمن والأمان والعدل وعدم إهلاك الحرث والنسل ونسف إرهاب الكافر على المسلم بحجّة إسلامه ونسف إرهاب المسلم على الكافر بحجّة كفره فتصبحون بنعمة الله إخوانًا.

وربَما يودّ كافّة شعوب المسلمين أن يقولوا بلسانٍ واحد: يا ناصر محمد اليماني، لقد أفرحتنا بعنوان البيان أنّك سوف تُعلمنا متى ليلة القدر في شهر رمضان لعامنا هذا 1442، فأخبرنا متى ليلة القدر في شهر رمضان القادم إن كنت من الصادقين أنّ الشمس أدركت القمر فولد الهلال من قبل موعده واجتمعت به الشمس وقد هو هلالًا، فأخبرنا كيف نعلم علم اليقين ليلة القدر خير من ألف شهر؟.. فمن ثمّ يردّ عليكم الإمام المهديّ ناصر محمد وأقول: "إنّها في عامكم هذا 1427"، ولربما يودّ كافّة شعوب المسلمين أن يقولوا: "أتتّخذنا هزوًا يا ناصر محمد؟ فأين أنت نايم؟ فقد انقضى من شهر رمضان لعام 1427 إلى شهر رمضان لعام 1442 خمسة عشر عامًا"، فمن ثم يردّ عليكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني: "اللّهم نعم، وأعلم ذلك علم اليقين، فإنّي لا أستهزئ بكم وأعوذ بالله أن أكون من الجاهلين، بل عام القمر ثلاثون عامًا في محكم القرآن العظيم، ونصف عام القمر خمسة عشر عامًا، وعليه فإنّي أشهد لله وكفى بالله شهيدًا أنّ ليلة النصف لشهر رمضان لعامكم هذا حتمًا سوف تكون بعد غروب شمس الأحد ليلة الإثنين ليلة شروق القمر البدر لشهر رمضان لعامكم هذا 1442؛ ذلكم كون الشمس سوف تدرك القمر فيتولّد هلال رمضان يوم الأحد فيغرب قبل غروب شمس الأحد وقد هو هلالًا وهو في حالة إدراك فتجتمع به الشمس وقد هو هلالًا فجر يوم الإثنين تاريخ 1\ رمضان /١٤٤٢/ بحسب غرّة الإدراك التي لا ولن يراها كافة البشر كون الشمس سوف تدرك هلال شهر رمضان، فكيف ترون هلالًا سوف يغرب قبل غروب الشمس؟ وإنّا لصادقون، ذلك كوني أعلم علم اليقين أنّ الشمس أدركت القمر فوُلد الهلال من قبل الكسوف واجتمعت به الشمس وقد هو هلالًا، ولكنّ الصادّون عن آية الإدراك الكونيّة الخارقة للفيزياء الكونيّة يصدّونكم عن التصديق من بعد ما يتبيّن لكم أنّه الحق فتبدأون في جدال علماء الفلك فتقولون: كيف يُبدر القمر قبل ليلة النصف من الشهر؟ فهذا يعني أنّه فات علينا من صيام شهر رمضان! فما كان من علماء الفلك إلّا أن يستخفّوا بعقولكم فيقنعوكم بخزعبلات من عند أنفسهم أنّ هذا يعود للوضع الهندسيّ للأرض! ألا والله الذي لا إله غيره أنّهم لَيقولون لكم ذلك من عند أنفسهم وهم يعلمون أنّهم لكاذبون برغم أنّهم علماء فيزيائيّون ولكنّهم لا يريدون أن يتنازلوا عن المسلّمة العلمية الفلكية اليقينيّة الفيزيائيّة الحقّ منذ أن خلق الله السماوات والأرض؛ أنّه لا ينبغي لهلال الشهر الجديد أن يولد من قبل الاقتران المركزيّ للشمس والقمر، فتلك قاعدة فيزيائيّة كونيّة واحدة موحّدة لا يختلف عليها اثنان من البشر من علماء الفلك الفيزيائيّين سواءً المسلمين أو المشركين أو الملحدين، كون لحظة الاقتران المركزيّ للشمس والقمر تحدث في لحظة عالميّة محسوبة بالساعة والدقيقة والثانية؛ فيكون ليل القمر المُحاق باتّجاه الأرض، فهذا ما وجدوه علماء الفلك الفيزيائيّين على الواقع الحقيقي لا شكّ ولا ريب بالحسبة الفيزيائيّة في منتهى الدقة 1+1=2، فتلك قاعدة فيزيائيّة كونيّة لا يختلف عليها اثنان من علماء الفلك في البشر مسلمهم والكافر، كون هذا ما وجدوه على الواقع الحقيقي وأنّ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني على تلك القاعدة الفلكيّة الفيزيائيّة لَمِن الشاهدين، ويُسمِّي الله تلك القاعدة الفلكيّة العُرجون القديم في مُحكم القرآن العظيم، تصديقًا لقول الله تعالى:
{ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ ﴿٣٩﴾ لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ۚ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ﴿٤٠﴾ } صدق الله العظيم [ سورة يس ].

ألا وأنّ العُرجون القديم هو وجه القمر قبل منازل أهلّة نور هلال الشهر؛ كون ليل القمر باتّجاه الأرض، ويستمرّ ذلك الوضع حتى ينفصل قرص القمر عن الشمس شرقًا فمِن ثمّ يبدأ الهلال بالتكوين فيصير هلالًا بعد انقضاء اثنتي عشرة ساعة في القرآن العظيم فيصبح هلال منزلة ليلة الشهر الأولى بعد انقضاء شهر شعبان، فكلٌّ حسب أفق غروبه تصديقًا لقول الله تعالى:
{ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّـهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّـهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿١٨٥﴾ } صدق الله العظيم [ سورة البقرة ].

فلستُ من الجاهلين يا معشر علماء الفلك الفيزيائيّين! فإنّي مصدّق بعلمكم بشرط أن لا يُخالف لفيزياء القرآن في علوم الفلك، ولكن يا معشر علماء الفلك الفيزيائيّين (ولا نقصد المُنجّمين أصحاب الحظِّ والتطيُّر الضّالين، بل أقصد علماء الفلك الفيزيائيّين) فلا تجدونهم يتكلّمون عن الحظِّ والخرابيط والإفك (حاشا عليهم) بل تجدونهم يكلّمونكم عن مواعيد الكسوف الشمسي والخسوف القمري ودوران الكواكب بناءً على حسابات فيزيائيّة؛ فليس لديهم تنجيم، وأصحاب حظوظ الأبراج تفاهات وخزعبلات وإفك ما أنزل الله به من سلطان، ومنهم أولياء الشياطين وكذبَ المنجّمون أولياء الشياطين؛ بل نقصد علماء الفلك الفيزيائيّين، فما أريد أن أقوله لهم جميعًا أنّ قاعدة العُرجون القديم للقمر والشمس وهي بما تسمّونها بالاقتران المركزي للقمر والشمس قاعدة فلكيّة فيزيائيّة منذ أن خلق الله السماوات والأرض، غير أنّها ليست إلى ما لا نهاية كون للحياة الدنيا نهاية تبدأ بحدوث أشراط الساعة الكبرى، تصديقًا لقول الله تعالى: بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
{ وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿١﴾ وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ﴿٢﴾ وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ﴿٣﴾ وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ﴿٤﴾ } صدق الله العظيم [ سورة الشمس ].

ومنها أن تدرك الشمس القمر فتَلاها بسبب حدوث المُحاق قبل ميعاده فيولد الهلال من قبل الاقتران فتجتمع به الشمس وقد هو هلالًا، فهذا ما سوف يحدث في تأريخ يوم الأحد 29 شعبان لعامكم هذا 1442، ففي يوم الأحد يحدث المُحاق لنهاية شهر شعبان ويبدأ التكوين لهلال شهر رمضان من قبل الاقتران فيغرب قبل غروب شمس الأحد ليلة الإثنين وقد هو هلالًا؛ بمعنى أنّ غُرّة شهر رمضان بحساب الإدراك هي مساء يوم الأحد ليلة الإثنين، ولن يشاهد هلال رمضان في أوائله كون الشمس أدركت القمر شرط تكرّر من أشراط الساعة الكُبَر، وبما أنّ الشمس أدركت القمر في أقصى الشرق فهذا يعني أنّه إدراك كبير من نوع إكس إكس، وأمّا بدر شهر ليلة القدر (خيرٌ من ألفِ شهر) لشهر رمضان القادم لعامكم هذا 1442 فهو مساء يوم الأحد ليلة الإثنين؛ أي بعد غروب شمس يوم الأحد ليلة الإثنين.

وربما يودّ كافّة علماء الفلك في البشر مسلمهم والكافر أن يقولوا: "يا ناصر محمد اليماني هذا هو المستحيل، كون ليلة البدر هي نفسها غرّة الشهر القمري وهي ذاتها تأتي ليلة النصف من الشهر القمري، فيبدو أنّك تجهل الحسابات الفلكيّة الفيزيائيّة! ألا تعلم يا ناصر محمد أنّ محاق قمر شعبان سوف يكون الساعة الخامسة وواحد وثلاثين دقيقة فجر الإثنين؟ فهذا يستحيل أن تكون ليلة نصف شهر رمضان لعامنا هذا 1442 بعد غروب شمس الأحد ليلة الإثنين؟ فهذا علم فيزيائيّ فلكيّ في منتهى الدّقة لا يختلف عليه كافّة علماء الفيزياء الفلكيّة ولو في ثانية واحدة! وهي لحظة عالميّة تسمّى الاقتران المركزيّ للشمس والقمر المُحاق، ولن يحدث مُحاق قمر شعبان إلّا فجر يوم الإثنين الساعة الخامسة وواحد وثلاثين فجر الإثنين بتوقيت مكة المكرمة، ولا يختلف عليها اثنان من البشر لحظة عالميّة؛ يعني الساعة الثانية وواحد وثلاثون بالتوقيت العالمي".

فمن ثم يردّ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني على كافة السائلين وأقول: " وأنا على ذلك من الشاهدين أنّ هلال الشهر الجديد لا ولن ينبغي له أن يولد من قبل الاقتران المركزيّ؛ كون اقتران الشمس بالقمر ووجهُه مظلم تمامًا من الضياء؛ لا الشمس ينبغي لها أن تُدرك القمر منذ أن خلق الله السماوات والأرض، تصديقًا لقول الله تعالى:
{ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ ﴿٣٩﴾ لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ۚ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ﴿٤٠﴾ }
[ سورة يس ].

ولكنّ هذه معجزة كونيّة خارقة للفيزياء الفلكيّة جعلها الله آية عالميّة للتّصديق بخليفة الله على العالمين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني؛ له وحده لا يعلم بها غير خليفة الله وعبده الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني علم اليقين، ويشرق القمر البدر لِلَيلة النصف من شهر رمضان بعد غروب شمس يوم الأحد ليلة الإثنين؛ ذلك كون الشمس سوف تدرك القمر فيولد الهلال يوم الأحد ويغرب قبل غروب شمس يوم الأحد ليلة الإثنين بتوقيت مكّة المكرّمة وقد هو هلال أوّل الشهر (رمضان) وليس هلال آخرِ الشهر (شعبان)، فلستُ من الجاهلين وأعلم أنّه لن يُشاهِد هلال أوّل شهر رمضان بعد غروب شمس الأحد ليلة الإثنين ليلة غرّة رمضان أحدٌ في العالمين؛ كون هلال رمضان سوف يغرب قُبيل غروب شمس يوم الأحد ليلة الإثنين وهو في حالة إدراك فتجتمع به الشمس وقد هو هلالًا في ميقات إقامة صلاة الفجر عند ميقات بداية الظّل بتوقيت مكة المكرمة، وأمّا شروق القمر البدر لشهر رمضان لعامكم هذا 1442 فبعد غروب شمس الأحد ليلة الإثنين يشرق القمر بدرًا للنّاظرين في كافّة مشارق العالمين بعد غروب شمس الأحد ليلة الإثنين؛ ليلة النصف لشهر رمضان لعامكم هذا 1442 خيراً من ألف شهر شمسيّ، ألَا وأنّ طول الشهر الشمسيّ ألف شهر ويعدل ثلاثة وثمانون عامًا وأربعة أشهر مِمّا تعدّون، فأمّا ثلاثة وثمانون عامًا فتنتهي بنهاية شهر رمضان، وأمّا الأربعة أشهر فتلك الأشهر الحُرم تنتهي بنهاية شهر محرّم الرابع من الأشهر الحُرُم وهو ذاته الشهر الثاني عشر من السنة القمريّة، فهل أنتم مؤمنون قبل أن يأتي وعد الفتح بكوكب العذاب سقر؟ أو أمر من عند الله مباشرةً فتصبحوا نادمين.

ويا أهل اليمن، إذا لم يَغْزُكم الله بعدُ بجنود الله الصغرى الأشدّ بطشًا فاعلموا علم اليقين أنّ آية طوفان سبأ -سيل العرم- على اليمن (عموم) آية حتميّة الوقوع.

ويا معشر العالمين، نبشّركم بآيات عذاب تترى جوًّا وبرًّا وبحرًا للعالمين إضافة إلى ما سوف يملي عليهم الله ممّا يسمّونه كورونا، وما هو بكورونا! فأبشروا بجنود جديدة وشديدة البأس ممّا تسمّونها فيروسات كورونا ما لم تكونوا تحتسبون! فكما يقول المثل العربيّ: (فلم تروا بعدُ إلا شعرة من أذن البعير)، بل الكيد المتين آتٍ من ربّ العالمين في القريب العاجل وتبطل كافّة لقاحاتكم فلا تُغني عنكم من كيد الله شيئًا إلّا كما يُغني الظمآن سراب بِقِيعَةٍ في صحراء يحسبه الظمآنُ ماءً حتى إذا جاءه لم يجده شيئًا.

ويا أهل اليمن، إذا لم يصبْكم الله بجنود كورونا فلن يمسح على رؤوسكم وأنتم معرِضون والإمام المهديّ بينكم! وعليه فإنّي الإمام المهديّ أؤكّد لكم مجيء آية طوفان سيل العرم ووادي إِرَم وعلى عموم اليمن، ولا تقربوا ما سوف تكشفه الفيضانات فإنّها ملكُ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني خليفة الله على اليمن والعالم بأسره، ولكلٍّ منكم منها نصيب وللأقطار المنهارة اقتصاديًّا في دول العالمين نصيب كون اليمن عاصمة الخلافة الإسلاميّة العالمية، وما خبّأ الله مُلك الأمم الأولى اليمانيّة عبثًا؛ بل لخليفة الله على العالمين بقَدَر مقدور في الكتاب المسطور لبناء اليمن عاصمة الخلافة الإسلاميّة العالميّة، فبعد أن تخضع أعناق الأحزاب في اليمن لخليفة الله الامام المهديّ ناصر محمد فلكلّ حادثٍ حديث.

ويا علي عبد الله صالح، لَسوف تُخرجك الفيضانات من وَكرك الخفيّ أينما كنت! فإنّي أعلم أنّي لم أفترِ على الله أنّك آية تصديق للعالمين رغم أنفك! ولسوف تعلمون إنّا لَصادقون في كل شيءٍ بإذن الله! ولا أحدّد ميقات العذاب وإنّما نؤكّد مجيئه، والحُكمُ لله خير الفاتحين، وسلامٌ على المُرسَلين والحمدُ للهِ ربِّ العالمين..

خليفة الله على العالمين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
____________

اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..