>المصدر<

- 1 -

[ لمتابعة رابط المشاركــــــــة الأصليّة للبيان ]
ikuti link postingan asal keterangan


الإمام ناصر محمد اليماني
Al Imam Naser Mohammed Al Yamani
30 - ذو القعدة - 1438 هـ
22 – 08 – 2017 مـ
06:03 صباحاً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
mengikut takwim rasmi Makkah
___________________



أدركت الشمس القمر الإدراك الأكبر في هلال ذي الحجّة لعامكم هذا 1438 فولد الهلال من قبل الكسوف فاجتمعت به الشمس وقد هو هلال
..

Matahari Telah Mencapai Bulan, Al Idrak Al Akbar Pada Hilal Dzulhijjah Tahun 1438H Ini, Hilal Telah Lahir Sebelum Kusuf, Lalu Matahari Bertemu Dengannya Sedang Ia Berupa Anak Bulan Sabit..


بسم الله الواحد القهّار الذي خلق الجانّ من مارجٍ من نارٍ وخلق الإنسان من صلصالٍ كالفخار، والصلاة والسلام على النّبيّ المختار محمد رسول الله بالقرآن ذي الذِّكر إلى كافة البشر وبعث المهديّ المنتظَر ناصر محمد ليتمّ به نوره للعالمين ولو كره المُجرمون ظهوره، أمّا بعد..

Dengan nama Allah yang Maha Esa lagi Maha Mengalahkan, yang telah menciptakan jinn dari nyalaan api dan menciptakan manusia dari tanah liat seperti tembikar, sholawat dan salam ke atas Nabi Pilihan, Muhammad Rasulullah, dengan Al Qur'an yang empunya keagungan dan peringatan untuk seluruh manusia, dan mengutus Al Mahdi Al Muntadhar Naser Mohammed (Pembela Mohammed), supaya dengannya Allah menyempurnakan cahaya-Nya ke seluruh dunia, walaupun orang-orang yang berdosa tidak menyukai kemunculannya, selanjutnya..


أيَا عباد الله، إني المهديّ المنتظَر خليفة الله في الأرض ناصر محمد اليماني لا نزال نحاجِجكم بآية إدراك الشمس للقمر كونكم سوف تجدون هلال الشهر ولد قبل الكسوف فاجتمعت به الشمس وقد هو هلال كما حدث لهلال ذي الحجّة لعامكم هذا 1438 فولد هلال ذي الحجّة فجر الإثنين فاجتمعت به الشمس وقد هو هلال، بمعنى أنّ الشمس اجتمعت بهلال ذي الحجّة في غرّته الشرعيّة بعد غروب شمس الإثنين ليلة الثلاثاء بتاريخ مركز الأرض والعالم مكة المكرمة، وإنا لصادقون. ومن علماء الفلك من عَلِمَ بذلك علم اليقين وسكت عن الحقّ، ومن سكت عن شهادة الحقّ فقد ظلم نفسه. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَتَمَ شَهَادَةً عِندَهُ مِنَ اللَّهِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (140)} صدق الله العظيم [البقرة].

Wahai hamba-hamba Allah, sesungguhnya aku adalah Al Mahdi Al Muntadhar khalifah Allah di bumi, Naser Mohammed Al Yamani, kami tetap berhujjah menantang kalian dengan petanda Idrak matahari terhadap bulan, kerana kalian kelak akan mendapati anak bulan sabit (hilal) telah lahir sebelum kusuf, lalu matahari bertemu bulan sementara ia berupa anak bulan sabit.

Sepertimana yang telah terjadi bagi hilal Dzulhijjah tahun 1438H ini, hilal Dzulhijjah telah lahir pada Fajar Isnin, lalu matahari ijtima dengan bulan sedang ia telah berupa anak bulan sabit, bermakna matahari telah bertemu dengan anak bulan sabit Dzulhijjah pada permulaannya secara syarak setelah terbenamnya matahari Isnin malam Selasa mengikut tarikh pusat bumi dan alam, Makkah Al Mukarramah, sesungguhnya kami adalah orang-orang yang benar.

Ada di kalangan ulama falak yang telah mengetahui perkara ini dengan pasti namun berdiam diri untuk menyatakan kebenarannya, barangsiapa yang berdiam diri dari kesaksian yang benar maka sesungguhnya dia telah menzalimi dirinya sendiri.

Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

dan siapakah yang lebih zalim dari pada orang yang menyembunyikan syahadah dari Allah yang ada padanya?" Dan Allah sekali-kali tiada lengah dari apa yang kamu kerjakan. (140)
Maha Benar Allah
[Al Baqarah]



وتصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159)} صدق الله العظيم [البقرة].

Sebagai pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Al Kitab, mereka itu dilaknati Allah dan dilaknati (pula) oleh semua (mahluk) yang dapat melaknati, (159)
Maha Benar Allah
[Al Baqarah]



وتصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَا تَكْتُمُوا الشَّهَادَةَ وَمَن يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ (283)}صدق الله العظيم [البقرة].

Juga terhadap firman Allah Ta'ala:

dan janganlah kamu (para saksi) menyembunyikan persaksian. Dan barangsiapa yang menyembunyikannya, maka sesungguhnya ia adalah orang yang berdosa hatinya; dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (283)
Maha Benar Allah
[Al Baqarah]



وربّما يودّ أحد السائلين أن يقول: "ومتى إعلان غرّة ذي الحجّة بحسب تاريخ مكة المكرمة مركز الأرض والعالم يا ناصر محمد؟". فمن ثمّ يردّ على السائلين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: قال الله تعالى: {إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ رَبَّ هَٰذِهِ الْبَلْدَةِ الَّذِي حَرَّمَهَا وَلَهُ كُلُّ شَيْءٍ وَأُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ (91) وَأَنْ أَتْلُوَ الْقُرْآنَ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَقُلْ إِنَّمَا أَنَا مِنَ الْمُنذِرِينَ (92) وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِفُونَهَا وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (93)} صدق الله العظيم [النمل].

Mungkin ada seorang penanya mahu mengatakan:

"Bilakah pengumuman permulaan Dzulhijjah mengikut tarikh Makkah Al Mukarramah, pusat bumi dan alam wahai Naser Mohammed
?".

Untuk itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani membalas kepada penanya, aku katakan:

Allah Ta'ala berfirman:

Aku hanya diperintahkan untuk menyembah Tuhan negeri ini (Mekah) Yang telah menjadikannya suci dan kepunyaan-Nya-lah segala sesuatu, dan aku diperintahkan supaya aku termasuk orang-orang yang berserah diri. (91)

Dan supaya aku membacakan Al Quran (kepada manusia). Maka barangsiapa yang mendapat petunjuk maka sesungguhnya ia hanyalah mendapat petunjuk untuk (kebaikan) dirinya, dan barangsiapa yang sesat maka katakanlah: "Sesungguhnya aku (ini) tidak lain hanyalah salah seorang pemberi peringatan". (92)

Dan katakanlah: "Segala puji bagi Allah, Dia akan memperlihatkan kepadamu tanda-tanda kebesaran-Nya, maka kamu akan mengetahuinya. Dan Tuhanmu tiada lalai dari apa yang kamu kerjakan". (93)

Maha Benar Allah
[An Naml]



وقال الله تعالى: {فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَٰذَا الْبَيْتِ (3) الَّذِي أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَآمَنَهُم مِّنْ خَوْفٍ (4)} صدق الله العظيم [قريش].

Allah Ta'ala berfirman:

Maka hendaklah mereka menyembah Tuhan Pemilik rumah ini (Ka'bah). (3)

Yang telah memberi makanan kepada mereka untuk menghilangkan lapar dan mengamankan mereka dari ketakutan. (4)

Maha Benar Allah
[Quraisy]



وقال الله تعالى: {وَقَالُوا إِن نَّتَّبِعِ الْهُدَىٰ مَعَكَ نُتَخَطَّفْ مِنْ أَرْضِنَا أَوَلَمْ نُمَكِّن لَّهُمْ حَرَمًا آمِنًا يُجْبَىٰ إِلَيْهِ ثَمَرَاتُ كُلِّ شَيْءٍ رِّزْقًا مِّن لَّدُنَّا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ (57) وَكَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَرْيَةٍ بَطِرَتْ مَعِيشَتَهَا فَتِلْكَ مَسَاكِنُهُمْ لَمْ تُسْكَن مِّن بَعْدِهِمْ إِلَّا قَلِيلًا وَكُنَّا نَحْنُ الْوَارِثِينَ (58) وَمَا كَانَ رَبُّكَ مُهْلِكَ الْقُرَىٰ حَتَّىٰ يَبْعَثَ فِي أُمِّهَا رَسُولًا يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِنَا وَمَا كُنَّا مُهْلِكِي الْقُرَىٰ إِلَّا وَأَهْلُهَا ظَالِمُونَ (59)} صدق الله العظيم [القصص].

Firman Allah Ta'ala:

Dan mereka berkata: "Jika kami mengikuti petunjuk bersama kamu, niscaya kami akan diusir dari negeri kami". Dan apakah Kami tidak meneguhkan kedudukan mereka dalam daerah haram (tanah suci) yang aman, yang didatangkan ke tempat itu buah-buahan dari segala macam (tumbuh-tumbuhan) untuk menjadi rezeki (bagimu) dari sisi Kami?. Tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui. (57)

Dan berapa banyaknya (penduduk) negeri yang telah Kami binasakan, yang sudah bersenang-senang dalam kehidupannya; maka itulah tempat kediaman mereka yang tiada di diami (lagi) sesudah mereka, kecuali sebahagian kecil. Dan Kami adalah Pewaris(nya). (58)

Dan tidak adalah Tuhanmu membinasakan kota-kota, sebelum Dia mengutus di ibukota itu seorang rasul yang membacakan ayat-ayat Kami kepada mereka; dan tidak pernah (pula) Kami membinasakan kota-kota; kecuali penduduknya dalam keadaan melakukan kezaliman. (59)

Maha Benar Allah
[Al Qoshos]


ولسوف تعلمون أنّ الشمس أدركت القمر الإدراك الأكبر تصديق شرطٍ من أشراط الساعة الكُبرى وآية التّصديق للمهديّ المنتظَر ناصر محمد إن كنتم مؤمنين بحديث محمدٍ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم؛ قال:
[ من اقتراب الساعة أن يُرى الهلال قَبَلاً، فيقال: لليلتين ] صدق عليه الصلاة والسلام.

Kelak kalian akan tahu bahawa matahari telah mencapai bulan, Al Idrak Al Akbar -pemintasan terbesar-, sebagai pembenaran terhadap sebuah petanda dari tanda-tanda besar Kiamat, dan sebagai tanda pembenaran untuk Al Mahdi Al Muntadhar Naser Mohammed, jika sungguh kalian beriman dengan hadits Muhammad Rasulullah shollallaahu 'alaihi wa sallam; baginda bersabda:

Di antara tanda dekatnya hari Kiamat adalah hilal (bulan sabit) jelas terlihat lebih awal hingga hilal malam pertama dikatakan sebagai hilal malam kedua
Benar sabda Rasulullah shollallaahu 'alaihi wasallam


وربّما يودّ أحد السائلين أن يقول: "وهل هلال ذي الحجّة لعامنا هذا 1438 من نوع الإدراكات الكُبرى ولن تشهده أمّ القرى إلا لليلتين مضت؟". فمن ثمّ نقول ما أمرنا الله أن نقول: {وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِفُونَهَا وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (93)} صدق الله العظيم [النمل].

Mungkin ada seorang penanya ingin mengatakan:

"Adakah hilal Dzulhijjah tahun 1438H ini termasuk jenis Al Idrak yang terbesar hinggakan penduduk Makkah tidak akan menyaksikannya kecuali setelah berlalu dua malam
?".

Untuk itu kami katakan apa yang telah Allah perintahkan kepada kami untuk kami katakan:

Dan katakanlah: "Segala puji bagi Allah, Dia akan memperlihatkan kepadamu tanda-tanda kebesaran-Nya, maka kamu akan mengetahuinya. Dan Tuhanmu tiada lalai dari apa yang kamu kerjakan". (93)
Maha Benar Allah
[An Naml]


وربّما يودّ أحد السائلين أن يقول: "يا ناصر محمد، ألم يقل الله تعالى: {وَآيَةٌ لَّهُمُ اللَّيْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَا هُم مُّظْلِمُونَ (37) وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَٰلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (38) وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ (39) لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ (40)} صدق الله العظيم [يس]؟". فمن ثمّ يردّ على السائلين الإمام المهديّ ناصر محمد وأقول: ذلك نظام جريان الشمس والقمر منذ أن خلق الله السماوات والأرض: {وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَٰلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (38) وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ (39) لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ (40)} صدق الله العظيم؛ حتى يدخل عمر الحياة الدنيا في عصر أشراط الساعة الكبرى فيحدث الخلل الفلكيّ فيولد هلال الشهر من قبل الكسوف أو الاقتران فيكون في حالة إدراكٍ، أي أنّ الشمس تجري من الغرب إلى الشرق والقمر يجري وراءها من بعد ميلاده بسبب ولادة الهلال من قبل الاقتران، فحتماً يتلوها فيجري وراءها من بعد ميلاده فتجتمع به الشمس وقد هو هلال في غرّته الأولى. ومن الإدراكات ما هي صغرى ومنها كُبرى. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ( 1 ) وَالْقَمَرِ إِذَا تَلاهَا ( 2 ) وَالنَّهَارِ إِذَا جَلاهَا ( 3 ) وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ( 4 ) وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا ( 5 ) وَالأَرْضِ وَمَا طَحَاهَا ( 6 ) وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا ( 7 ) فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا ( 8 ) قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا ( 9 ) وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا ( 10)} صدق الله العظيم [الشمس].

Barangkali ada seorang penanya mahu mengatakan:

"Wahai Naser Mohammed, bukankah Allah Ta'ala berfirman:

Dan suatu tanda (kekuasaan Allah yang besar) bagi mereka adalah malam; Kami tanggalkan siang dari malam itu, maka dengan serta merta mereka berada dalam kegelapan. (37)

dan matahari berjalan ditempat peredarannya. Demikianlah ketetapan Yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui. (38)

Dan telah Kami tetapkan bagi bulan manzilah-manzilah, sehingga (setelah dia sampai ke manzilah yang terakhir) kembalilah dia sebagai bentuk tandan yang tua. (39)

Tidaklah mungkin bagi matahari mendapatkan bulan dan malampun tidak dapat mendahului siang. Dan masing-masing beredar pada garis edarnya. (40)

Maha Benar Allah
[Yaa Siin]
?"

Untuk itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed membalasnya, aku katakan:

Demikian itu adalah sistem peredaran matahari dan bulan semenjak Allah ciptakan langit dan bumi,

dan matahari berjalan ditempat peredarannya. Demikianlah ketetapan Yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui. (38)

Dan telah Kami tetapkan bagi bulan manzilah-manzilah, sehingga (setelah dia sampai ke manzilah yang terakhir) kembalilah dia sebagai bentuk tandan yang tua. (39)

Tidaklah mungkin bagi matahari mendapatkan bulan dan malampun tidak dapat mendahului siang. Dan masing-masing beredar pada garis edarnya. (40)
Maha Benar Allah;

Sehinggalah umur kehidupan dunia masuk pada era tanda-tanda besar Kiamat, maka akan terjadi ketidak seimbangan astronomi, lalu hilal bulan lahir sebelum kusuf atau iqtiran kerana bulan berada dalam keadaan Idrak, yakni matahari beredar dari barat ke timur dan bulan beredar di belakangnya setelah kelahirannya (anak bulan sabit) disebabkan kelahiran hilal sebelum iqtiran, maka tentunya bulan mengiringi matahari setelah kelahirannya lalu matahari bertemu bulan sedang ia berupa bulan sabit pada permulaannya yang pertama.

Di antara sekalian Al Idrak itu, ada Al Idrak yang kecil dan ada Al Idrak yang besar.

Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

Demi matahari dan cahayanya di pagi hari, (1)

dan bulan apabila mengiringinya, (2)

dan siang apabila menampakkannya, (3)

dan malam apabila menutupinya,(4)

dan langit serta pembinaannya, (5)

dan bumi serta penghamparannya, (6)

dan jiwa serta penyempurnaannya (ciptaannya), (7)

maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya. (8)

sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu, (9)

dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya. (10)

Maha Benar Allah
[Asy Syams]



فلا تخافوا من أشرّ الدواب دونالد ترامب؛ بل خافوا من الله شديد العقاب. وأذكّركم بقول الله تعالى: {فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنفُسهِمْ نَادِمِينَ (52)} صدق الله العظيم [المائدة].

Maka janganlah kalian takut terhadap sejahat-jahat makhluk si Donald Trump; namun takutlah kalian kepada Allah yang empunya kerasnya seksaan.

Aku peringatkan kalian dengan firman Allah Ta'ala:

Maka kamu akan melihat orang-orang yang ada penyakit dalam hatinya (orang-orang munafik) bersegera mendekati mereka (Yahudi dan Nasrani), seraya berkata: "Kami takut akan mendapat bencana". Mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan (kepada Rasul-Nya), atau sesuatu keputusan dari sisi-Nya. Maka karena itu, mereka menjadi menyesal terhadap apa yang mereka rahasiakan dalam diri mereka. (52)
Maha Benar Allah
[Al Maaidah]



فاتقوا الله يا سلمان وسبطه واتّبعوا البيان الحقّ للقرآن بالقرآن، واتقوا الله يا معشر هيئة كبار العلماء بالمملكة العربيّة السعوديّة فإنكم تعلمون أنّكم لا تستطيعون أنْ تغلبوا الإمام ناصر محمد اليماني ولو في مسألةٍ واحدةٍ من القرآن العظيم ولا كافة علماء الشيعة والسّنة والمذاهب الأخرى ولو كان بعضكم لبعضٍ ظهيراً ونصيراً فلستُ ممن يدّعون المهديّة كذِباً وزوراً. واتقِ الله يا علي عبد الله صالح عفاش ويا عبد الملك الحوثي، واتقوا الله يا معشر الإصلاحيين وأحزابهم، فاتقوا الله إن كنتم به مؤمنين يا معشر المسلمين.

Bertakwalah kepada Allah wahai Salman dan keluarganya, ikutilah kalian akan keterangan yang hak bagi Al Qur'an, bertakwalah kepada Allah wahai sekalian pembesar di Dewan Ulama Senior Arab Saudi, sesungguhnya kalian tahu bahawa kalian tidak mampu mengalahkan Al Imam Naser Mohammed Al Yamani, walau dalam sebuah permasalahan sekalipun dari Al Qur'an

Tidak pula seluruh ulama Syi'ah dan Sunnah, juga para ulama mazhab-mazhab lain, walaupun mereka saling bantu membantu, kerana aku bukan kalangan mereka yang mendakwa sebagai Imam Mahdi secara dusta dan penuh kebohongan.

Bertakwalah kepada Allah wahai Ali Abdullah Saleh Affasy, wahai Abdul Malik Al Houtsi, bertakwalah kalian kepada Allah wahai sekalian kelompok Al Islah dan sekutu-sekutu mereka, bertakwalah kalian semua kepada Allah jika sungguh kalian ini orang-orang yang beriman wahai sekalian umat Islam.


ونعلم بما يُدَبَّرُ من المكر للمهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني، وها أنا ذا المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني المعتصم بالله أعلن التحدي لكافة الأحزاب في داخل اليمن وفي الخارج وأقول: إن كان لكم كيدٌ فكيدوني ثم لا تنظروني فيلعنكم الله لعناً كبيراً ويمسخكم إلى قردةٍ وخنازيرَ، أليس الله بكافٍ عبده الذي اصطفاه خليفةً في الأرض ليملأها عدلاً كما مُلئت جوراً وظُلماً؟ فاعلموا أنّ الله بالغ أمره ولكن أكثر الناس لا يعلمون، ولسوف يعلمون أيّ منقلبٍ ينقلبون. فمن يجركم من بأس الله شديد العقاب؟ أتقتلون رجلاً أن يقول ربّي الله ويدعوكم إلى الاحتكام إلى كتاب الله وسنّة رسوله الحقّ ونفي التعدديّة الحزبيّة في دين الله ويريد لكم الفوز والنجاة وتريدون له الهلاك! قاتلكم الله بما تمكرون. ولا ولن تفلحوا، ولا ولن تستطيعوا. فاسمعوا ما أقول:

Kami tahu rencana makar yang diatur terhadap Al Mahdi Al Muntadhar Naser Mohammed Al Yamani, dan inilah aku Al Mahdi Al Muntadhar Naser Mohammed Al Yamani yang berpegang teguh kepada Allah, aku umumkan tantangan kepada seluruh parti dan kelompok di Yaman dan di luar Yaman, aku katakan:

Jika kalian memiliki rencana tipu daya maka laksanakan segera rencana kalian itu terhadapku jangan beri tangguh lagi, sebagai konsekuensinya Allah akan melaknat kalian dengan sebesar-besar kutukan dan merubah kalian menjadi kera dan khinzir, bukankah Allah yang mencukupi hamba-Nya, yang telah Dia pilih sebagai khalifah di bumi untuk memenuhinya dengan keadilan sebagaimana sebelumnya bumi dipenuhi penindasan dan kezaliman
?

Maka ketahuilah kalian bahawasanya Allah pasti melaksanakan urusan-Nya akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui, dan kelak mereka akan tahu ke tempat mana mereka akan kembali. Siapakah yang akan menyelamatkan kalian dari azab Allah yang empunya kerasnya seksaan
?

Adakah kalian mahu membunuh seorang lelaki yang mengatakan Tuhanku adalah Allah, dan dia menyeru kalian untuk kembali berhukum dengan Kitabullah dan Sunnah Rasulullah yang hak, yang menyeru kalian untuk menafikan berbilang-bilang partai dan kelompok dalam agama Allah, yang inginkan kemenangan dan kejayaan untuk kalian lalu kalian mahukan kebinasaan untuknya
!

Semoga Allah mengutuk kalian dengan perkara yang kalian rencanakan. Tidak, sama sekali kalian tidak akan berjaya, kalian sama sekali tidak akan mampu. Maka dengarkanlah apa yang aku akan katakan:



اللهم إن كنت تعلم أنّ ناصر محمد اليماني لم تصطفِه المهديّ المنتظَر ناصرَ محمدٍ ولم تصطفِه خليفةً في الأرض اللهم فاجعل لكافة الضالين والمغضوب عليهم عليّ سلطاناً، فلا تدافع عن ناصر محمد اليماني إن كان كذّاباً أشِراً وليس المهديّ المنتظَر. اللهم وإن كنت تعلم أنّي المهديّ المنتظَر اصطفيتني في الأرض خليفةً اللهم فإني أعيذُ نفسي ومن معي من شرّ الضالين بهدايتهم، وأعوذ بك من شرّ المغضوب عليهم بكلماتك التامّات كن فيكون. فما ظنّكم بعبدٍ اللهُ معه وكافيه شرَّ ما دونه؟ ألا ترون أنّ الله قادرٌ على نصره؟ والله غالبٌ على أمره ولكن أكثر الناس لا يعلمون. فلا تظنّوا الإمام ناصر محمد اليماني مختبئ في كهفٍ أو في سردابٍ باطن الأرض، كلا وربي الله، فمن حولي يعلمون أنّي لمن الصادقين ولعنة الله على الكاذبين، ولينصرنّ الله من ينصره، إن الله قويٌّ عزيزٌ.

Ya Allah, jika Engkau tahu bahawa Naser Mohammed Al Yamani tidak Engkau pilih sebagai Al Mahdi Al Muntadhar Pembela Mohammad, dan Engkau tidak memilihnya sebagai khalifah di bumimu Ya Allah, maka jadikanlah kekuasaan dan wewenang untuk melawanku bagi semua orang sesat dan orang yang dimurkai, janganlah Engkau pertahankan dan lindungi Naser Mohammed Al Yamani jika dia seorang pendusta lagi sombong dan bukan Al Mahdi Al Muntadhar.

Ya Allah, jika Engkau tahu bahawa aku ini adalah Al Mahdi Al Muntadhar yang Engkau pilih di bumi sebagai khalifah Ya Allah, maka aku mohon perlindungan untuk diriku dan orang-orang yang bersamaku dari kejahatan orang-orang yang sesat, dengan memberikan petunjuk kepada mereka, aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan orang-orang yang dimurkai dengan kalimah-kalimah-Mu yang sempurna Kun Fayakun.

Bagaimana menurut kalian terhadap seorang hamba yang Allah bersamanya dan memeliharanya dari kejahatan selainnya? Bukankah Allah Maha Berkuasa untuk menolong hambanya itu? Sesungguhnya Allah pasti melaksanakan urusan-Nya akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengerti.

Maka janganlah kalian menyangka Al Imam Naser Mohammed Al Yamani bersembunyi dalam gua atau dalam Sirdaab -lobang dalam tanah-, tidak, sama sekali tidak, demi Allah Tuhanku, mereka yang bersamaku tahu bahawa aku berkata benar, semoga laknat Allah menimpa orang-orang yang berdusta, sesungguhnya Allah pasti akan menolong orang yang menolong-Nya, sesungguhnya Allah Maha Berkuasa lagi Maha Perkasa.



وأعلن التحدي لكلّ من كان ضدّ دعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، فليكن العالم أجمعون على هذا التحدي من الشاهدين.

Aku umumkan tantanganku kepada semua penentang sesuan dakwah Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, agar seluruh dunia menjadi saksi terhadap tantangan ini.


وربّما يودّ كافة الأنصار في اليمن أن يقولوا: "لبيك إمامنا فنحن جاهزون بأسلحتنا للدفاع عنك بشراسةٍ وشجاعةٍ وبأسٍ شديدٍ لم يشهد بمثله في تاريخ البشر". فمن ثمّ يردّ المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني على الأنصار الصقور في عصر الحوار من قبل الظهور وخصوصاً عبيد النعيم الأعظم وأقول: ولكنكم لم تكونوا بقدر هذا المستوى من الشجاعة من قبل أن يحبّكم الله وتحبّونه! ولكنّ الله زادكم شجاعةً إلى شجاعتكم وأيّد قلوبكم بروحٍ منه ببأسٍ شديدٍ على أعدائه لا تخافون في الله لومة لائمٍ، وسرّ شجاعتكم يكمن في حبّ الله لكم وحبّكم لربّكم سبحانه، فوالله ثمّ والله لولا الإمام المهديّ يكلبش عبيد النعيم الأعظم بقيدٍ من حديدٍ - وهو أمر العفو وكظم الغيظ عن من سبّ إمامكم - إذاً لكانت مجازر في مجالس اليمانيين من بعد الظهيرة عصراً! وعلى كُلّ حالٍ لا تخافوا على إمامكم شيئاً، فإن الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني رجلٌ لا يقهره جيشٌ جرارٌ ولا جيشٌ طيّارٌ كون معه الله الواحد القهار.

Barangkali seluruh anshar di Yaman mahu mengatakan:

"Kami menyambutmu dan berkhidmat kepadamu wahai Imam kami, kami siap sedia dengan persenjataan kami untuk mempertahankan dan membelamu dengan sangat keras, penuh keberanian dan kekuatan yang tidak pernah disaksikan oleh manusia dalam sejarah
".

Untuk itu Al Mahdi Al Muntadhar Naser Mohammed Al Yamani membalas kepada para anshar, para helang di era hiwar sebelum muncul, khususnya para pengabdi An Na'eem Al A'dhom, aku katakan:

Akan tetapi tingkat keberanian kalian tidak seperti ini sebelum Allah mencintai kalian dan kalian mencintai-Nya! Namun Allah telah menambahkan keberanian kepada keberanian kalian dan memperkuat hati-hati kalian dengan ruh dari-Nya, dengan kekuatan luarbiasa untuk melawan musuh-musuh Allah, kalian tidak gentar kerana Allah terhadap celaan orang yang mencela, rahasia keberanian kalian tersimpan dalam kecintaan Allah kepada kalian dan kecintaan kalian kepada Tuhan kalian Maha Suci Dia.

Maka demi Allah, demi Allah, seandainya Al Imam Al Mahdi tidak mengikat dan menjepit para pengabdi An Na'eem Al A'dhom dengan ikatan besi -ianya adalah perintah untuk memberi kemaafan dan menahan amarah terhadap mereka yang mencaci maki Imam kalian- maka nescaya terjadi pembantaian bermandi darah dalam Dewan Majlis Yaman di sebelah petang waktu Asar
!

Apa keadaan sekalipun, janganlah kalian khuatir terhadap Imam kalian sedikitpun, kerana sesungguhnya Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani adalah seorang lelaki yang tidak dikalahkan oleh tentera yang berarak dan tidak pula oleh tentera yang terbang, kerana yang bersamanya adalah Allah yang Maha Esa lagi Maha Mengalahkan.



ولن أنسى الأنصار السابقين الأخيار في مختلف الأقطار الذين يغبطون أنصارنا في اليمن لقربهم من الإمام المهديّ لو تمت دعوة النفير للدفاع عن أمن الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، ثم أقول لقومٍ يحبّهم الله ويحبّونه: لا تخافوا على الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني فنحن بأعين الله؛ يسمعُ ويرى وهو على كُلّ شيءٍ قديرٌ، نِعْمَ المولى ونِعْمَ النصير. فارتقبوا إني معكم رقيبٌ.

Aku tidak akan melupakan para anshar pendahulu di pelbagai negara, yang cemburu dan iri pada anshar kami di Yaman kerana kedekatan mereka dengan Al Imam Al Mahdi sekiranya selesai panggilan untuk berangkat mempertahankan keamanan Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, maka aku katakan kepada kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka mencintai Allah:

Janganlah kalian khuatir terhadap Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani kerana kami berada dalam pengawasan dan penjagaan Allah; Dia Maha Mendengar, Maha Melihat dan Maha Berkuasa atas segala sesuatu, Dia-lah sebaik-baik Pelindung dan Dia-lah sebaik-baik Penolong. Maka tunggulah kalian, sesungguhnya akupun menunggu bersama kalian.



وسلامٌ على المُرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

Salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

Saudara kalian, Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani

___________

>sumber<