الموضوع: Aku Bersumpah Dengan Nama Allah Yang Maha Esa Lagi Maha Mengalahkan

النتائج 1 إلى 2 من 2
  1. افتراضي Aku Bersumpah Dengan Nama Allah Yang Maha Esa Lagi Maha Mengalahkan

    >المصدر<

    - 1 -

    [ لمتابعة رابط المشاركـــــــــــــة الأصليّة للبيــــــــــــــان ]
    Lihat postingan asal keterangan


    الإمام ناصر محمد اليماني
    Imam Nasser Mohammad Al-Yemeni
    29 – جمادى الآخرة - 1438 هـ
    28 – 03 – 2017 مـ
    11:34 صباحاً
    ( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
    ( mengikut waktu resmi Mekah induk semesta)
    __________________



    أقسمُ بالله الواحد القهار أنّ الشمس أدركت القمر يا معشر البشر، وعلّمني ربّي أنّ ذلك نذيرٌ للبشر لمن شاء منهم أن يتقدم أو يتأخر
    ..


    Aku Bersumpah Demi Allah Yang Maha Esa lagi Maha Mengalahkan, Sesungguhnya Matahari Telah Mencapai Bulan Wahai Manusia, Tuhanku Mengajarkanku Bahawa Yang Demikian Ini Sebagai Peringatan Untuk Manusia, Untuk Sesiapa Di Antara Mereka Yang Mahu Maju (membenarkan) Atau Yang Mahu Mundur
    (menunda)..



    بسم الله الرحمن الرحيم، لا قوة إلا بالله العلي العظيم، إنا لله وإنا إليه راجعون، والصلاة والسلام على رُسل الله أجمعين من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله صلوات ربهم عليهم ورحمته وعلى من تبعهم بإحسانٍ إلى يوم الدين، أما بعد..

    Dengan nama Allah Maha Pemurah Maha Penyayang, tidak ada kuasa kecuali dengan pertolongan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar, dari Allah kami datang kepada Allah kami kembali.

    Salam dan selawat ke atas seluruh nabi dari yang awal antara mereka hingga ke nabi Muhammad penutup nabi-nabi-doa keampunan untuk Allah dan salamNya ke atas mereka dan ke atas sesiapa yang mengikut mereka hingga ke Hari Pengadilan, seterusnya..


    يا عباد الله، أقسم بالله الواحد القهار الذي يخلقُ ما يشاء ويختار ما كان لهم الخيرة في اختيار خليفته من دونه سبحان الله عمّا يشركون! ويا معشر البشر المُسلم منهم والكافر، فلتسمعوا ما أقول بالحقّ، وأقسمُ بمن نعيم رضوانه على عباده هو النعيم الأعظم من جنته الله لا إله إلا هو ربّي وربكم وربّ السماوات والأرض وما بينهم وربّ العرش العظيم؛ إني لم أفترِ على ربّي في الرؤيا الحقّ ما أمرني به مراراً وتكراراً بأنْ أنذر البشر أنّ الشمس أدركت القمر فولد الهلال من قبل الكسوف فاجتمعت به الشمس وقد هو هلال، وعلّمني ربّي أنّ ذلك تصديقُ شرطٍ من أشراط الساعة الكُبر وآيةُ التصديق للمهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني خليفة الله على العالمين. ولعنة الله على الكاذبين، ومن أظلمُ ممن افترى على الله كذباً؟

    Wahai hamba-hamba Allah, demi Allah Yang Maha Esa lagi Maha Tinggi, yang menciptakan apa yang Dia kehendaki dan Dia memilihnya. Pemilihan itu bukan mereka yang berhak memilih Khalifah Allah di sisiNya. Kemuliaan Allah atas apa yang mereka sekutukan (dengan Allah)
    !

    Wahai umat manusia, umat Islam dan kafir kalangan mereka, dengarlah Kebenaran yang aku sampaikan, aku bersumpah dengan Dzat yang nikmat keredhaanNya ke atas hamba-hambaNya adalah yang Terbesar lebih besar dari syurgaNya. Dia lah Allah tiada Tuhan kecuali Dia, Tuhan ku dan Tuhan kalian, Tuhan yang memiliki syurga-syurga dan bumi serta semua yang ada antara keduanya, Tuhan yang memiliki singgahsana Arasy;

    Aku tidak berbohong dalam visi Nyata yang Allah telah perintahkanku berulang-ulang dengannya, dan berulang lagi supaya aku perlu memberi amaran kepada manusia bahawa matahari telah mengapai bulan, yang mana anak bulan sabit telah lahir/ muncul sebelum gerhana matahari dan matahari telah bertemu dengan bulan sewaktu bulan masih dalam bentuk anak bulan sabit.

    Allah lah yang mengajar aku bahawa ini adalah salah satu tanda besar Kiamat dan tanda pengesahan untuk Al-Mahdi Al-Muntazar Nasser Mohammad Al-Yemeni, bahawa dia adalah khalifah Allah untuk manusia. Laknat Allah ke atas penipu-penipu. Siapakah yang lebih zalim dari mereka yang berkata tidak benar terhadap Allah
    !


    وها هي الشمس أدركت القمر كذلك في شهركم هذا شهر رجب لعامكم هذا 1438 وحدث إدراكٌ عند الشروق بتوقيت مكة المكرمة صباح الإثنين وحدث إدراكٌ عند غروب شمس الإثنين ليلة الثلاثاء بتوقيت مكة المكرمة وأنتم لا تعلمون فولد الهلال من قبل الاقتران فجر الإثنين فاجتمعت به الشمس وقد هو هلال، ولعنة الله على الكاذبين.

    Di hari ini matahari telah mencapai bulan pada bulan Rejab untuk tahun kalian 1438 H dan ianya berlaku waktu matahari naik hari isnin mengikut waktu Mekah, berlaku pada waktu matahari terbenam hari Isnin malam Selasa mengikut waktu Mekah, sedangkan kalian tidak mengetahuinya, maka anak bulan sabit telah lahir sebelum bercantum pada waktu fajar Isnin. Matahari telah bercantum/ bertemu dengan bulan waktu dalam keadaan anak bulan sabit. Laknat Allah ke atas para pendusta.


    ألا وإنّ غرّة رجب الشرعيّة وبحسب رؤية الأهلّة بدأت بعد غروب شمس الإثنين ليلة الثلاثاء ولا نقول بأنّ غرّة رجب بحسب رؤية الأهلّة كانت ليلة الإثنين؛ بل ليلة الإثنين هي إتمامُ شهر جمادى الآخرة ثلاثون، وليلة الثلاثاء هي غرّة شهر رجب وبحسب رؤية منازل الأهلّة المرئية الشرعيّة، ولكن الشمس أدركت القمر فولد الهلال والشمس إلى الشرق منه صباح يوم الإثنين بحسب توقيت صنعاء ومكة المكرمة المُعظّمة وكان هلال شهر رجب في حالة إدراكٍ كون الشمس إلى الشرق منه برغم بدْءِ ميلاده، وكذلك عند غروب شمس الإثنين ليلة الثلاثاء غرب القمر قبل غروب شمس الإثنين وهو كذلك في حالة إدراكٍ بدقائق معدودة بحسب توقيت مكة المكرمة المُعظّمة مركز الأرض والكون.

    Malahan yang sebenarnya, permulaan melihat anak bulan sabit bermula selepas matahari terbenam hari Isnin malam Selasa dan kami tidak mengatakan permulaan kelihatannya anak bulan sabit adalah pada malam Isnin; malah malam Isnin adakah penamat Jamadil Akhir 30 (hari).

    Malam Selasa adalah permulaan Rejab berdasarkan fasa melihat anak bulan sabit, tetapi matahari telah mencapai bulan ketika anak bulan sabit lahir/muncul, sedangkan matahari berada di timurnya pada pagi Isnin berdasarkan waktu Sanaa dan Mekah yang mulia, hilal bulan Rejab dalam keadaan Al Idrak (memintas) kerana matahari di timur sebaik sahaja anak bulan baru lahir.

    Demikian juga ketika matahari terbenam hari Isnin malam Selasa, bulan telah terbenam sebelum matahari terbenam hari Isnin, matahari juga pada keadaan Al Idrak dalam tempoh beberapa minit sahaja mengikut waktu Mekah pusat bumi dan semesta.


    وعليه فإني أُشهد الله على البشر أجمعين أنّ ليلة نصف رجب هي ليلة الثلاثاء بعد غروب شمس الإثنين، ولعنة الله على الكاذبين.

    Maka berdasarkan ini aku bersaksikan Allah ke atas seluruh manusia, bahawa pertengahan Rejab adalah pada malam Selasa selepas matahari terbenam pada hari Isnin. Laknat Allah ke atas para penipu.


    فلكم أنذرتكم ولكم حذّرتكم ولكم صرخ قلمي العالميّ عبر الإنترنت العالميّة وكررت التحذير والنذير وقلت:
    يا معشر البشر، لقد أدركت الشمس القمر فولد الهلال من قبل الكسوف فاجتمعت به الشمس وقد هو هلال. فهكذا علّمني ربّي منذ عدد سنين وأنا أصرخ فيكم!

    Sekian lama aku telah memberi amaran kepada kalian dan bagaimana seringkali aku memberi peringatan, dan bagaimana kerap pena sejagat aku menulis di jaringan internet antarabangsa, dan telah aku ulangi memberi amaran dan bagaimana kerap aku peringatkan kalian, aku katakan:

    Wahai sekalian manusia, matahari telah memintas bulan, anak bulan sabit telah muncul/lahir sebelum gerhana yang kemudian matahari telah bertembung ketika ianya anak bulan sabit. Itulah yang Allah telah ajarkan padaku sejak beberapa tahun dahulu yang aku laungkan pada kalian
    !


    وربّما يودّ أحد السائلين من العالمين أن يقول: "يا ناصر محمد اليماني، إذا لم يفهم الإدراك هذا عُلماءُ الفيزياء الفلكيّة في المُسلمين والعالمين فكيف نستطيع أن نعلمه نحنُ العامة؟ فحتى وإن كنّا مُتعلمين نقرأ ونكتب ولكننا لسنا من عُلماء الفيزياء الفلكيّة". فمن ثم يردُّ الإمام المهديّ على كافة السائلين في العالمين وأقول: وهل يَخفى القمر البدر عن الناظرين؟ فمن بعد انتهاء منازل الأهلّة الأولى يصبح قرص القمر بدراً للناظرين في ليلة النصف ولكن إذا أدركت الشمس القمر فيجد العالَم بأسره أنّ منازل أهلّة القمر الأولى اكتملت ووصل إلى تمام الإبدار من قبيل أن تأتي ليلة النصف من الشهر، فما السبب؟

    Mungkin salah seorang dari penyoal antarabangsa ingin berkata:

    "Wahai Nasser Mohammad Al-Yameni, jika keadaan memintas ini tidak difahami oleh pakar astronomi astrofizik dari kalangan umat Islam dan juga manusia dunia, jadi bagaimana kami dari orang biasa dapat mengetahuinya? Walaupun, jika kami berilmu, kami membaca dan menulis, tetapi kami ini bukanlah saintis-saintis astrofizik".

    Kepada seluruh penyoal dunia, Imam Mahdi membalas dan aku katakan:

    Adakah bulan penuh tersembunyi dari manusia yang melihatnya? Selepas berakhir fasa pertama anak bulan sabit, lingkaran bulan akan menjadi bulan penuh kepada yang menyaksikannya pada malam pertengahan (setengah/separuh bulan), tapi jika matahari mengapai bulan, maka seluruh dunia akan dapati fasa pertama anak bulan sabit sempurna dan mencapai bulan penuh yang sempurna SEBELUM malam pertengahan bulan.

    Apakah penyebabnya
    ?


    وربّما يودّ أحد علماء الفلك الذين يصدّون عن حقيقة آية الإدراك صدوداً أن يقاطعني فيقول: "يا ناصر محمد اليماني، إنك تستطيع أن تلفِّق كذبك على غير عُلماء الفلك ولكن عُلماء الفلك لك لبالمرصاد، فنحن نعلم أنّ القمر إمّا أن يكتمل ليلة الخامس عشر أو ليلة الرابع عشر". فمن ثم أردُّ على المُمترين من علماء الفلك المُستكبرين عن الحقّ وأقول: قاتلك الله من أفّاكٍ أثيمٍ! وهل تُسمّى ليلة النصف بليلة النصف إلا نظراً لكون القمر البدر يكتمل في ليلة النصف من الشهر منذ أن فطر الله السماوات والأرض والشمس والقمر؟ ولا الشمس ينبغي لها أن تُدرك القمر ولا الليل سابق النهار وكلٌّ في فلك يسبحون منذ بدْءِ الدهر والشهر حتى يدخل البشر في عصر أشراط الساعة الكُبر فتدرك الشمس القمر فيولد الهلال من قبل الاقتران فتلاها برغم ميلاد هلال الشهر الجديد فيكون إلى الغرب من الشمس وهلال الشهر الجديد يتلوها في الجريان. تصديقاً لقسم الله تعالى: {وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا (1) وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا (2) وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا (3) وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا (4) وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا (5) وَالْأَرْضِ وَمَا طَحَاهَا (6) وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا (7) فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا (8) قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا (9) وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا (10) كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا (11)} صدق الله العظيم [الشمس].

    Mungkin juga seorang dari para astronomi yang menghalangi (yang lain-lain) dari hakikat tanda pemintasan Al Idrak ingin berkata dengan menganggu ku:

    "Wahai Nasser Mohammad Al-Yemeni, engkau boleh merekayasa penipuan kau kepada orang lain selain para astronomi, tetapi para astronomi pasti menentang engkau lagi mengawasi, kami mengetahui bulan penuh samada pada malam 15 atau malam 14".

    Kemudian aku membalas kepada mereka para astronomi angkuh dan ragu-ragu yang menentang Kebenaran, aku katakan:

    Semoga Allah menghancurkan kalian kerana banyak berbohong! Bukankah malam pertengahan dinamakan pertengahan disebabkan oleh bulan penuh pada malam tengah bulan semenjak Allah memulakan syurga-syurga, bumi, matahari dan bulan
    ?

    Tidaklah boleh matahari memintas bulan, juga tidaklah boleh malam mendahului siang, semuanya beredar dalam orbit sejak awal permulaan masa sehingga manusia memasuki waktu tanda-tanda besar Kiamat.

    Maka matahari akan memintas bulan bila ketika anak bulan sabit lahir sebelum seiring dan mengikut matahari dalam bentuk anak bulan sabit untuk bulan baru yang sepatutnya di barat matahari sementara anak bulan sabit bulan baru dalam orbitnya.

    Pengesahan oleh Firman Allah Maha Tinggi:

    “Demi matahari dan cahayanya di pagi hari (1)

    dan bulan apabila mengiringinya (2)

    dan siang apabila menampakkanya (3)

    dan malam apabila menutupinya (4)

    dan langit serta pembinaanya (5)

    dan bumi serta pemhamparannya (6)

    dan jiwa serta and penyempurnaanya (7)

    maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu kefasikan dan ketakwaannya (8)

    sesungguhnya beruntunglah orang yang mrnyucikan jiwa (9)

    dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya (10)

    Thamud telah mendustakan kerana mereka melampaui batas (11)
    Maha Benar Allah
    [Asy Syams]


    وإنما ليالي الإبدار ليلتان بسبب أنّ منزلة السادس عشر لا تؤثر على القمر البدر كونه يُغطي نقص المنزلة وهج القمر البدر ولذلك لا يظهر على وجه القمر أيّ نقصانٍ للناظرين ليلة السادس عشر، ولذلك نسمّي ليالي الإبدار ليلتان وهنّ ليلة الخامس عشر من بعد غروب شمس نهار الرابع عشر فتدخل ليلة الخامس عشر وليلة السادس عشر تأتي من بعد غروب شمس الخامس عشر، فتلكما هنّ ليالي الإبدار التمام، وليس الحساب في الكتاب من منتصف الليل؛ بل من غروب الشمس إلى غروب الشمس ليلة، فمن غربت الشمس عنه بالأفق الغربي دخلت ليلةُ يومه الجديد. ولذلك قال الله تعالى: {أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَىٰ نِسَائِكُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنتُمْ تَخْتَانُونَ أَنفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنكُمْ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ (187)} صدق الله العظيم [البقرة].

    Bulan penuh hanya 2 malam kerana fasa ke 16 tidak melibatkan bulan penuh sebab ia adalah fasa menurunnya sinar bulan penuh, ianya tidak kelihatan di bulan sebarang pengurangan oleh pemerhati-pemerhati pada malam 16, dan kami katakan malam bulan penuh adalah 2 malam iaitu malam 15 sebaik sahaja matahari terbenam hari 14, masuk malam 15 sedangkan malam 16 datang setelah matahari terbenam hari ke 15.

    Maka ada 2 malam bulan penuh, dan hitungan dalam Kitab bukan dari tengah malam; malahan dari terbenam matahari hingga ke terbenam matahari satu malam. Sesungguhnya, walaupun matahari duduk jauh dari bulan di barat horizon, yang mana setelah terbenamnya matahari maka masuklah malam hari baru.

    Sebab itu Allah Maha Besar Berfirman:

    Dihalalkan bagi kamu, pada malam hari puasa, bercampur dengan isteri-isteri kamu. Mereka (isteri-isteri kamu) itu pakaian bagi kamu dan kamu pula pakaian bagi mereka. Allah mengetahui bahawa kamu mengkhianati (tidak dapat menahan) diri (nafsu) kamu, lalu Dia (Allah) menerima taubat kamu dan memaafkan kamu. Maka sekarang campurilah mereka (isteri-isteri kamu) itu, dan carilah apa yang Allah telah tentukan buat kamu; dan makan serta minumlah sehingga jelas kepada kamu benang putih daripada benang hitam di waktu fajar. Kemudian sempurnakanlah puasa itu sehingga malam; dan jangan kamu campuri mereka (isteri-isteri kamu) sedang kamu beri’tikaf (bertafakur mengingati Allah) di dalam masjid-masjid. Itulah batas-batas Allah, maka janganlah kamu mendekatinya. Demikianlah Allah menjelaskan ayat-ayat-Nya (ayat-ayat Allah) kepada manusia agar mereka bertakwa.
    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]


    كونكم تشهدون هلال شهر رمضان بعد غروب شمس آخر يومٍ من شعبان فيدخل تاريخ حساب الشهور والأيام في الكتاب من غروب الشمس إلى غروب الشمس ليلة 24 ساعة، ولذلك قال الله تعالى: {شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (185) وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ (186)} صدق الله العظيم [البقرة]. فما هو الشهر المقصود؟ هو هلال الشهر الجديد بعد غروب شمس آخر يومٍ في شعبان فيدخل تاريخ صيام الذين شاهدوه وآخرون يتمّون الشهر ثلاثين يوماً.

    Kenyataan kalian melihat anak bulan sabit pada bulan Ramadhan selepas matahari terbenam pada hari akhir Syaaban, maka pengiraan bulan-bulan dan hari-hari dalam Al Kitab bermula dari matahari terbenam ke matahari terbenam, 24 jam.

    Untuk ini Allah Berfirman:

    (Masa diwajibkan berpuasa ialah) bulan Ramadan yang dalamnya diturunkan al-Qur’an, sebagai petunjuk bagi manusia, dan penjelasan mengenai petunjuk itu, dan Furqan (yang membezakan yang hak dengan yang batil). Maka sesiapa antara kamu menyaksikan (anak) bulan itu hendaklah dia berpuasa; dan sesiapa sakit atau dalam musafir, maka hitunglah (gantilah) di hari-hari yang lain. Allah menghendaki keringanan bagi kamu dan Dia (Allah) tidak menghendaki kesukaran bagi kamu. Dan hendaklah kamu mencukupkan bilangannya dan hendaklah kamu mengagungkan Allah lantaran Dia (Allah) memberikan petunjuk kepada kamu, dan supaya kamu bersyukur.

    Dan apabila hamba-hamba-Ku (hamba-hamba Allah) bertanya kepada engkau mengenai Aku (Allah), (katakanlah) sesungguhnya Aku (Allah) hampir; Aku (Allah) perkenankan permohonan orang yang memohon apabila dia bermohon kepada-Ku (kepada Allah). Maka hendaklah mereka menyahut seruan-Ku (seruan Allah), dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku (kepada Allah) supaya mereka mendapat petunjuk (kebenaran).
    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]

    Maka apa yang dimaksudkan sebulan? Maksudnya ialah hilal anak bulan sabit bulan itu selepas matahari terbenam pada hari akhir Syahban kemudian tarikh berpuasa bermula pada sesiapa yang telah melihatnya dan cukup 30 hari.


    ولكن ليلة البدر الأولى دائماً منذ أن خلق الله السماوات والأرض تأتي على حسب رؤية هلال الشهر الأولى، فإن كانت رؤيته ليلة اليوم الفلاني فتجدون ليلة النصف تأتي بحسب أوّل مشاهدةٍ لهلال الشهر الجديد، وهذا ما تعارف عليه البشر أمّةً بعد أمّةٍ أنّ ليلة الخامس عشر هي ليلة النصف من الشهر. وأما حين تدرك الشمس القمر في غرّته الأولى فحتماً لا شكّ ولا ريب تأتي ليلة النصف قبل ليلة النصف برغم أنهم لم يشاهدوا الهلال من أيّ منطقةٍ من مناطق أرض البشر. فلماذا جاءت ليلة النصف في وقتٍ مبكرٍ من قبل ليلة النصف التي تمت فيها رؤية هلال الشهر لأول مرة من قِبَل مناطق في الأرض ورغم ذلك تأتي ليلة النصف من قبل الرؤية الأولى، كون ليلة الرؤية الأولى لهلال الشهر هي ذاتها ليلة البدر يأتي في نفس تلك الليلة التي تمت فيها رؤية هلال الشهر من قبل أي منطقةٍ من مناطق البشر فيكتمل الإبدار بعد مرور أربع عشر ليلة فتدخل ليلة القمر البدر ليلة الخامس عشر من بعد غروب شمس الرابع عشر، فأما أصحاب الرؤية الأولى فيكون الحساب لديهم ليلة النصف، وأما الذين أتمّوا الشهر فيكون الحساب لديهم ليلة الرابع عشر، ولكن القمر البدر يراه في ليلةٍ واحدةٍ جميعُ البشر، فمن غربت عليه الشمس أشرق قمر ليلة البدر مباشرةً، وذلك منذ العصور الأولى حتى دخل البشر في عصر أشراط الساعة الكبرى فأدركت الشمس القمر فتلاها بسبب ولادة هلال أوّل الشهر الجديد من قبل الاقتران فتجتمع به الشمس وقد هو هلال، وهنا تختل جميع البرامج الفلكيّة الفيزيائيّة الدقيقة بالعلم والمنطق.

    Tetapi malam pertama bulan penuh sejak Allah mencipta syurga-syurga dan bumi, ianya datang mengikut anak bulan sabit yang dilihat bulan itu. Jika anak bulan sabit kelihatan pada malam itu maka kalian akan dapati malam pertengahan mengikut anak bulan sabit yang dilihat pada bulan baru.

    Inilah yang perlu manusia ketahui dari satu bangsa ke satu bangsa, bahawa malam ke 15 adalah pertengahan bulan. Dan bila matahari mencapai bulan pada awal permulaan, maka tanpa syak dan ragu malam pertengahan adalah sebelum malam pertengahan itu walaupun mereka tidak nampak anak bulan sabit di mana-mana negara di bumi.

    Sebaliknya malam pertengahan datang sebelum (malam yang dijangka ) mula-mula ianya dapat dilihat. Malam mula dilihat anak bulan sabit bulan itu adalah malamnya bulan penuh. Ianya berlaku pada malam yang sama malam itu dicapai nampaknya anak bulan sabit bulan itu di wilayah-wilayah manusia. Oleh itu bulan akan sempurna penuh selepas 14 malam kemudian malam bulan penuh pada malam 15 selepas matahari terbenam hari 14.

    Sesiapa yang melihat anak bulan sabit muncul maka pengiraan mereka pada pertengahan malam dan mereka yang genap bulan (30 hari) pengiraan untuk mereka adalah pada malam 14. Namun bulan penuh dilihat oleh seluruh manusia dalam satu malam. Sudah pasti bila matahari bergerak jauh darinya, bulan naik pada malam waktu bulan penuh secara langsung.

    Itu yang berlaku sejak awal zaman dulu sehinggalah manusia memasuki zaman tanda-tanda besar Kiamat. Sesungguhnya matahari telah mencapai bulan dan mengikut bulan di mana munculnya anak bulan sabit untuk bulan baru sebelum berlaku seiringan/berpasangan dan bila matahari bertemunya dalam keadaan bulan anak bulan sabit. Di sinilah program-program yang tepat astrofizik dengan sains dan logik menjadi tidak teratur dan tidak berjalan seimbang.


    فوالله ثم والله ثم والله ثم والله قسماً عداد أسماء الله الحسنى وصفاته العُلى أنّه تبيّن لعددٍ من علماء الفلك بأنّ هناك شيء حدث في العلم الفلكيّ ولم يفهموا ما هو! وماذا حدث للقمر والشمس والأرض؟ فكيف أنهم يجدون في برامجهم الفلكيّة العلميّة الفيزيائيّة الدقيقة ميقات ولادة الهلال ورغم ذلك يجدونه يغرب قبل غروب الشمس برغم أنهم أجمعين ليعلمون علم اليقين أنّ هلال الشهر الجديد ينفصل عن الشمس شرقاً منذ لحظة ولادته بعد مضي الدقيقة الأولى من الاقتران المركزي! فمن ثم أخذت كثيراً منهم العزّة بالإثم وصاروا يأتون بمصطلحاتٍ جديدةٍ كمثل قولهم الاقتران السطحي والاقتران المركزي!! قاتلهم الله، أليس الاقتران السطحي هو ذاته الاقتران المركزي؟ كون سطح القمر يكون جهة الشمس وليل القمر الأسود جهة الأرض فمن ثم ينفصل فيولد هلال الشهر تاركاً الشمس وراءه من جهة الغرب منذ الدقيقة الأولى يتقدمها شرقاً والشمس تتلوه من ناحية الغرب، وهكذا منذ أن فطر الله السماوات والأرض ومن عليها، حتى إذا أدركت الشمس القمر فيولد الهلال من قبل الاقتران فتجتمع به الشمس وقد هو هلال.

    Demi Allah, demi Allah, demi Allah, demi Allah dengan nama-nama Allah yang Maha Indah dan sifat-sifat Allah yang Maha Tinggi, sesungguhnya telah jelas bagi sebilangan para astronomi bahawa terdapat sesuatu yang berlaku dalam sains astronomi dan mereka tidak tahu apa perkara itu! Apa yang berlaku pada bulan, matahari dan pada bumi
    ?

    Sesungguhnya bagaimana mereka dapat menjumpai dalam program-program astonomikal, fizik sains akan waktu lahirnya anak bulan sabit. Malahan mereka dapati bulan telah terbenam sebelum matahari terbenam. Walaupun kesemua mereka dengan pasti tahu yang anak bulan sabit bulan baru berasingan daripada matahari arah barat sejak waktu ianya lahir selepas melepasi minit pertama seiring
    !

    Namun kebanyakkan mereka bangga berbuat dosa dengan kod-kod baru/tema seperti kata mereka konjungsi permukaan dan konjungsi pusat!! Semoga Allah membalas mereka, bukankah konjungsi permukaan adalah konjungsi pusat
    ?

    Malah permukaan bulan menuju matahari dan bahagian gelap bulan ke arah bumi maka ianya berasingan dan anak bulan sabit lahir tinggalkan matahari di belakangnya dari sebelah barat sejak dari mula-mula pertama lebih awal ke depan matahari ke arah barat sementara matahari mengikutnya dari sebelah barat.

    Dan seterusnya semenjak Allah mencipta Syurga-syurga dan bumi dan segala di antara keduanya, sehingga apabila matahari mencapai bulan (Al Idrak), maka anak bulan sabit muncul sebelum berpasangan dan matahari bertemu dengannya ketika bulan dalam keadaan anak bulan sabit.


    فوالله ثم والله ثم والله، إنه شاهدَ من شاهد من علماء الفلك وأصحاب الرؤية شاهدوا كسوفاً وهلالاً في نفس الوقت، ومنهم من أعلن بذلك وهو عبد الله الخضيري من أصحاب الرؤية الشرعيّة ووثّق ذلك هو وشاهدٌ معه آخر من علماء الفلك الفيزيائيين وعلموا بذلك علم اليقين، فأما عبد الله الخضيري فيريد أن يقيم الحجّة على علماء الفلك بأنّ علومهم مجرد علومٍ ظنيّةٍ، وأما العالَم الفلكيّ الفيزيائي فهو في حالة ذهول وصار يشكّ في دقة العلم الفلكيّ الفيزيائي وهو كان من الموقنين، ولكنه قد تزلزل العلم الفلكيّ في أنفس علماء الفلك برغم أني أشهد لله وحده أنّ العلوم الفلكيّة الفيزيائيّة القمريّة في منتهى الدقة التي أحاط الله بها علماء الفلك الفيزيائيين وليس المنجّمون الكذابون الأفّاكون أولياء الشياطين؛ بل نقصد علماء الفلك الفيزيائيين الذين تزلزل علمهم الفلكيّ في أنفسهم بسبب حدوث الإدراك المتكرر في كثيرٍ من الشهور. ولكن لا ينبغي أن يعلم بحقيقة الإدراك غير المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني بإذن الله لتكون آية تصديقٍ ونذيرٍ من الله للبشر أنهم دخلوا في عصر أشراط الساعة الكبرى فأدركت الشمس القمر فولد الهلال من قبل الكسوف والاقتران فاجتمعت به الشمس وقد هو هلال، فالفرار الفرار من قبل أن يسبق الليل النهار بسبب طلوع الشمس من مغربها يوم الفتح الأكبر أو أمرٍ يحدث من قبل ذلك من عند الله. تصديقاً لقول الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (51) فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنفُسِهِمْ نَادِمِينَ (52) وَيَقُولُ الَّذِينَ آمَنُوا أَهَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ إِنَّهُمْ لَمَعَكُمْ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَأَصْبَحُوا خَاسِرِينَ (53) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (54) إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ (55) وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ (56) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِّنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ (57)}صدق الله العظيم [المائدة].

    Demi Allah, demi Allah, demi Allah, ia dilihat oleh sesiapa sahaja dari kalangan astronomi-astronomi dan rakan-rakan pemerhati, mereka jadi saksi gerhana matahari dan anak bulan pada waktu yang sama.

    Ada di antara mereka yang umumkan tentang hal ini seperti Abdullah Al-Khudairi, yang merupakan salah seorang pemerhati-pemerhati yang sah/layak dan telah menulisnya dalam dokumen, yang menyatakan dia dan beberapa orang saksi bersamanya dari kalangan fizik astronomi dan mereka dengan pasti mengetahui perkara ini.

    Abdullah Al-Khudairi mahu berhujah menentang para astronomi yang pengetahuan mereka hanyalah andaian semata-mata. Dan para astronomi fizik terkejut dan ragu-ragu akan ketepatan astronomi-astronomi sains fizik sedangkan ianya adalah yang paling tepat sekali. Tetapi dalam astronomi sains terjadi guncangan di kalangan para astronomi.

    Sebaliknya aku bersaksi demi Allah, hanya Dia sahaja, sains astrofizik bukan paling tepat dari Allah merangkumi fizik-astronomi. bukannya astrologi-astrologi tipuan palsu para pembantu syaitan; yang kami maksudkan astronomi-astronomi-fizik yang berguncang ilmu astronomikal mereka kerana ketepatan Al Idrak (pintasan) yang berulang dalam beberapa bulan.

    Tetapi tidak ada yang mengetahui hakikat Al Idrak selain dari Al-Mahdi Al-Muntazar Nasser Mohamed Al-Yemeni dengan izin Allah yang merupakan tanda pengesahan dan amaran daripada Allah kepada manusia, bahawa mereka telah memasuki zaman tanda-tanda besar Kiamat. Matahari telah mengapai bulan dan anak bulan sabit telah lahir sebelum gerhana bulan dan berpasangan/seiring ketika matahari telah bertemu bulan ketika bulan dalam keadaan anak bulan sabit.

    Maka larilah kalian (dari maksiat ke taubat), larilah kalian sebelum matahari mendahului siang kerana matahari terbit dari tempat ia terbenam (dari barat) pada hari kemenangan terbesar atau sesuatu dari Allah berlaku sebelum itu.

    Pengesahan dari Firman Allah Maha Tinggi:


    Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan orang Yahudi dan Nasrani sebagai pemimpin kamu, kerana sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Dan sesiapa antara kamu menjadikan mereka sebagai pemimpin maka sesungguhnya orang itu (termasuk) daripada golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang zalim.

    Maka engkau akan melihat (keadaan) orang yang dalam hati mereka ada penyakit (orang munafik), mereka bersegera (memihak) kepada mereka (musuh Islam), seraya berkata: “Kami takut akan mendapat bencana (jika tidak memihak kepada musuh Islam).” Maka mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan (kepada kaum Muslimin) atau (mendatangkan) sesuatu keputusan daripada sisi-Nya (sisi Allah). Maka (kerana itu) mereka menjadi menyesal terhadap apa yang mereka sembunyikan dalam hati mereka.

    Dan orang yang beriman akan mengatakan: “Inikah orangnya yang sungguh-sungguh bersumpah dengan nama Allah bahawa mereka beserta kamu?” Gugurlah amalan mereka, lalu mereka menjadi orang yang rugi.

    Wahai orang yang beriman! Sesiapa antara kamu murtad daripada al-din-Nya (agama Allah), maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang dicintai-Nya (dicintai Allah) dan mereka mencintai Allah, yang berlemah-lembut terhadap orang yang beriman, tegas dalam menghadapi orang kafir. Mereka berjihad pada jalan Allah, dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela. Demikian itu adalah kurnia Allah yang diberikan kepada sesiapa yang Dia (Allah) kehendaki. Dan Allah adalah al-Wasi’ (Maha Luas), lagi al-‘Alim (Maha Mengetahui). 


    Sesungguhnya pemimpin kamu hanyalah Allah, rasul-Nya (rasul Allah) dan orang yang beriman, yang mendirikan solat dan menunaikan zakat dan mereka itu semuanya rukuk (tunduk kepada Allah). 


    Dan sesiapa menjadikan Allah dan rasul-Nya (rasul Allah) dan orang yang beriman sebagai pemimpin, maka sesungguhnya mereka itulah ‘Hizballah’ (golongan Allah) yang akan menang.

    Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan pemimpin orang yang membuat al-din (agama) kamu menjadi ejekan dan permainan, (iaitu) orang yang telah diberi kitab sebelum kamu itu dan orang kafir. Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu benar-benar orang yang beriman.

    Maha Benar Allah.
    (Al-Maidah:3:51-57)



    واعلموا أنّ الله لا يقصد النصارى الحقّ؛ بل نصارى تنصّروا كذباً ونفاقاً وهم من أصلٍ يهوديٍّ وليسوا من النصارى في شيءٍ؛ بل أعداء لله ولعبده المسيح عيسى ابن مريم صلّى الله عليه وعلى أمّه وأسلّم تسليماً.

    Ketahuilah yang Allah tidak bermaksud Kristian yang benar( Nasara), tetapi Kristian yang telah menjadikan diri mereka Kristian dengan kebohongan dan kemunafikan, sedangkan mereka adalah orang Yahudi yang asal dan bukan Kristian dalam apa pun; malah musuh Allah dan UtusanNya Mesiah Putera Maryam-salam dan selawat ke atasnya dan ibunya. Dan hormat ku sebaik-baik penghormatan.


    وبالنسبة لإدراك الشمس والقمر حتى يجتمع بها وقد هو هلال فيتجاوزها شرقاً أشهدُ الله شهادة الحقّ اليقين وكفى بالله شهيداً أنه سوف يبدأ بدر تمام قمر رجب ويصل إلى بدر التمام الساعة الثالثة بالتوقيت العالميّ البيزنطيّ بعد منتصف ليلة الإثنين بتوقيت غرينتش أي الساعة التاسعة بتوقيت وسط أمريكا بعد غروب شمس الأحد ليلة الإثنين أي الساعة السادسة صباح الإثنين بشروق شمس اليمن ومكة المُكرمة، فهنا تبدأ لحظة وصول بدر التمام، وأما ليلة الثلاثاء بعد غروب شمس الإثنين فيظهر بدراً من أولها كونه سبق اكتمال لحظة الإبدار عند شروق شمس الإثنين والقمر البدر في الغروب، ولكن ليلة النصف العالميّة هي ليلة الثلاثاء بعد غروب شمس الإثنين، ونسمي ليلة الثلاثاء بالعالميّة كون القمر البدر سوف يظهر بدراً من أوّلها عند غروب شمس الإثنين فتلك هي ليلة غرّة رجب الشرعيّة لولا الإدراك ولكن ليلة نصف رجب هي ليلة الثلاثاء كون القمر البدر يحتويها من أولها إلى آخرها.

    Berkaitan Al Idrak (pintasan) matahari dan bulan, yang mana ia bertemu dengan matahari ketika dalam keadaan anak bulan sabit dan melepasi matahari ke arah timur, maka Allah lah yang jadi saksi bukti yang pasti dan benar, dan Allah lah sebaik-baik yang Maha Menyaksikan, bahawa bulan Rejab akan mula penuh dan mencapai bulan sempurna penuh masa dunia Byzantine selepas tengah malam Isnin waktu Greenwich, yang mana pukul 9 tengah Amerika selepas matahari terbenam hari Ahad malam Isnin, yang mana pukul 6 pagi Ahad matahari naik di Yemen dan Mekah.

    Di sini bermulanya saat bulan sempurna penuh, selepas matahari terbenam pada hari Isnin malam Selasa, bulan penuh akan muncul dari mula lagi kerana bulan telah mencapai waktu penuhnya sempurna pada waktu matahari terbit pada hari Isnin. Namun malam pertengahan secara global adalah malam Selasa selepas matahari terbenam hari Isnin.

    Kami sebutkan malam Selasa secara global kerana bulan purnama akan tampak penuh dari awalnya ketika matahari terbenam hari Isnin, itulah malam yang sah awal Rejab secara syara' jika tidak terjadi Al Idrak, maka malam pertengahan Rejab adalah pada malam Selasa dan itulah sejak dari permulaan nya hingga ke akhirnya.


    وبالنسبة لليالي الإبدار فهي تبدأ من فجر الإثنين إلى فجر الثلاثاء إلى فجر الأربعاء أي ثمانٍ وأربعين ساعة بدر التمام. وعلى كل حال سوف يتبيّن للعالَم انتفاخ أهلّة رجب الأولى فيقال ليلة أو ليلتان أو ثلاث، ولكن أكثركم يجهلون.

    Berkaitan dengan malam bulan penuh yang bermula dari waktu subuh hari Isnin sehingga subuh Selasa sehingga subuh Rabu, iaitu 48 jam bulan penuh. Ini akan jelas pada dunia semakin membesar anak bulan sabit Rejab pertama dan berkata; Satu malam atau 2 malam atau 3 malam! Tetapi kebanyakan kalian amat angkuh.


    اللهم قد بلغت اللهم فاشهد، فبلغوا بياني هذا أحبتي الأنصار السابقين الأخيار فإني أخشى على الناس من عذابٍ قريبٍ ولا يزال المُسلمون من أشدّ الناس كفراً وانكاراً للمهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني إلا من رحم ربي. ويا سبحان الله على المسلمين والله المستعان! فكيف يرون الحقّ باطلاً والباطل حقاً إلا من رحم ربي؟ فهل دعوناهم إلا إلى الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم وإتباع السّنة النّبويّة الحقّ التي لا تخالف لمحكم القرآن العظيم ونفي تعدد الأحزاب السياسيّة والمذهبيّة؟ فلم يستجب منهم إلا من رحم ربي! وحسبي الله عليهم أن يغفر لهم بهدايتهم إلى الصراط المستقيم.

    Ya Allah telah aku sampaikan, Ya Allah, saksikanlah. Maka sampaikan penjelasan keterangan ini wahai para anshar terdahulu yang terbaik yang aku kasihi, aku amat takut hukuman yang semakin dekat namun umat Islam tidak percaya dan mendustakan Al-Mahdi Al-Muntazar Nasser Mohammad al-Yameni kecuali mereka yang dirahmati Allah.

    Kemuliaan hanya untuk Allah dan hanya Allah aku mohon pertolongan, bagaimana umat Islam melihat Kebenaran itu palsu dan yang palsu itu kebenaran kecuali mereka yang dirahmati Allah? Padahal kami seru mereka hanya untuk mengambil Kitab Allah Al-Quran sebagai pengadilan dan Sunnah yang benar yang tidak bertentangan dengan Al-Quran dan menolak pelbagai parti politik dan mahzab-mahzab
    ?

    Namun tidak ada antara mereka yang menyahut kecuali mereka yang Allah rahmati!
    Cukuplah Allah membalas mereka (aku mohon pada Allah) untuk mengampunkan mereka dan membimbing mereka ke jalan yang lurus.


    وبالنسبة لشياطين البشر فلا تحسبونا نجهل مكركم؛ بل تفكرون بمكرٍ عن طريق أحد الأنصار ظاهراً؛ وتريدون أن تتخذوا طريقة المنافقين. خسئتم وفشلتم يا أعداء الله، وليس التحدي غروراً بكثرة الأنصار حتى لو يكونوا عشر مائة بليون أنصاري يملكون كافة الأسلحة الحديثة لما اغتررت بكثرتهم بإذن الله؛ بل أتحداكم بالله الواحد القهار. فنقول لكم يا معشر أعداء الله من الجنّ والإنس: إن كان لكم كيداً فكيدون ثم لا تُنظرون، ولسوف تعلمون أنّ لخليفة الله رباً يحميه، ونحذّركم من المسخ إلى خنازير ولم يمضِ المسخ إلى خنازير بعد؛ بل مضى وانقضى المسخ إلى قردةٍ فقط. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ الَّذِينَ اعْتَدَوْا مِنكُمْ فِي السَّبْتِ فَقُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ (65) فَجَعَلْنَاهَا نَكَالًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهَا وَمَا خَلْفَهَا وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ (66)} صدق الله العظيم [البقرة].

    Untuk syaitan-syaitan manusia, jangan kalian fikir yang kami tidak tahu kelicikan kalian; malah kalian memikirkan tipudaya melalui salah seorang dari para anshar secara zahir; sementara kalian mahu menggunakan cara orang-orang munafik. Kalian dalam kehinaan dan gagal wahai musuh Allah.

    Ini bukanlah untuk mencabar keangkuhan dengan (mempunyai) ramai penyokong-penyokong, meskipun aku punyai pendukong-pendukong puluhan ribu bilion sekalipun dengan seluruh senjata moden, aku tidak angkuh dengan ramainya ( jumlah yang banyak) mereka dengan izin Allah;

    Malah aku cabar kalian demi Allah yang Maha Esa lagi Maha Berkuasa, kami katakan kepada kalian wahai musuh-musuh Allah dari kalangan manusia dan jin:

    Jika sungguh kalian punya makar dan kesanggupan terhadapku maka laksanakanlah jangan tunggu lagi, sungguh kelak kalian akan tahu bahawa khalifah pilihan Allah berada dalam jagaan-Nya, kami beri amaran kepada kalian dari berubah menjadi babi, perubahan kepada babi ini belum lagi terjadi; hanya berubah menjadi kera sahaja yang pernah terjadi dan telah berlalu.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui tentang orang di kalangan kamu yang melanggar (larangan) pada hari Sabtu, lalu Kami (Allah) berfirman kepada mereka: “Jadilah kamu kera yang hina.”

    Kami (Allah) jadikan yang demikian itu teladan bagi mereka yang semasa dengannya dan mereka yang datang kemudian, dan pengajaran bagi mereka yang bertakwa.

    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]


    ولكني أجد في الكتاب كذلك وعدَ الله بالمسخ إلى خنازير إن يشاء الله لمن يعلم بما في أنفسهم من المكر الخبيث إن أرادوا الإقدام على تحقيق مكرهم بالإمام المهديّ. وقال الله تعالى: {قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُم بِشَرٍّ مِّن ذَٰلِكَ مَثُوبَةً عِندَ اللَّهِ مَن لَّعَنَهُ اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولَٰئِكَ شَرٌّ مَّكَانًا وَأَضَلُّ عَن سَوَاءِ السَّبِيلِ (60)} صدق الله العظيم [المائدة].

    Telah aku temui dalam Kitab Allah sebagaimana Janji Allah mengubah manusia menjadi babi jika Allah berkehendak pada sesiapa yang Dia Ketahui kelicikan yang zalim dalam diri mereka, jika mereka cuba untuk mencapai rancangan jahat mereka terhadap Al Imam Al Mahdi.

    Allah Yang Maha Berkuasa berfirman:

    Katakanlah: “Mahukah kamu jika aku beritahukan kepada kamu apakah yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu? (Iaitulah) orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkai-Nya (dimurkai Allah), dan antara mereka ada yang Dia (Allah) jadikan kera-kera dan babi-babi dan hamba abdi Taghut (pertuhanan selain Allah).” Mereka itulah orang yang lebih buruk kedudukannya dan tersesat jauh daripada jalan yang lurus.
    Maha Benar Allah
    [Al Maidah]


    وتصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (40)} صدق الله العظيم [الحج].

    Dan pengesahan Firman Allah Maha Tinggi:

    (... Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong-Nya. Sesungguhnya Allah adalah-al-Qawiyy (Maha Kuat), lagi Maha al-‘Aziz (Maha Perkasa).
    Maha Benar Allah
    [Al-Hajj] 22:40



    فهل ترون أنفسكم كفواً لله العزيز الحميد؟ فعجّلوا بالمكر ضدّ المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني إن كنتم صادقين. ومن يتوكل على الله فهو حسبه، فما ظنّكم بالله ربّ العالمين؟ هل عليه تقدرون سبحانه، أم إنّه هو القاهر فوق عباده ذو القوة المتين الغالب على أمره شديد المحال؟

    Adakah kalian merasakan diri kalian setara dengan segala yang dari Allah Yang Maha Perkasa lagi Maha Terpuji? Maka percepatkanlah rancangan terhadap Al-Mahdi Al-Muntazar Nasser Mohammad Al-Yemeni jika kalian orang yang benar.

    Sesiapa yang bergantung kepada Allah pasti Allah Maha Mencukupi baginya, bagaimana sangkaan kalian terhadap Tuhan Semesta Alam? Adakah kalian mempunyai kuasa menentang Nya,
    ataukah Allah lah Yang Maha Berkuasa ke atas sekalian hamba-Nya, Yang Empunya Kekuatan lagi Sangat Kokoh, Maha Berkuasa Melaksanakan Urusan-Nya lagi Maha Hebat Seksaan-Nya
    ?


    ورجوت من الله بحقّ لا إله إلا هو وبحقّ رحمته التي كتب على نفسه وبحقّ عظيم نعيم رضوان نفسه إن كان يعلم أنّ ناصر محمد اليماني كذابٌ أشِرٌ وليس إلا منتحل شخصيّة المهديّ المنتظَر ولم يصطفِه الله الواحد القهار أن يجعل لشياطين البشر على ناصر محمد اليماني سلطاناً مبيناً وألّا يدفع عن المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني مكر وشرّ كافة شياطين البشر والضالين. وإن كان يعلم أنّ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني هو المهديّ المنتظَر ناصر محمد خليفة الله على العالمين فاعلموا أنّ لخليفة الله ربّاً يحميه ويحمي كلّ المتوكلين على ربهم، نعم المولى ونعم النصير وسوف تعلمون كيف كان نكير. وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين.

    Aku memohon kepada Tuhanku, tidak ada tuhan selain Allah, dengan Rahmat-Nya yang Dia tetapkan atas Diri-Nya dan dengan KeredhaanNya Yang Terbesar, jika sungguh dalam pengetahuan Allah bahawa Nasser Mohammad Al-Yemeni seorang penipu yang hina dan menyamar sebagai Al-Mahdi Al-Muntazar, sedangkan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Agung tidak memilihnya, maka jadikan syaitan-syaitan manusia berkuasa menentang Nasser Mohammad Al-Yemeni dan janganlah mempertahankan Nasser Mohammad Al Yemeni dari rencana kejahatan sekalian syaitan manusia dan orang yang sesat.

    Jika sungguh dalam pengetahuan Allah bahawa Imam Mahdi Nasser Mohammad adalah Khalifah Allah untuk dunia, maka ketahuilah Allah pasti melindunginya, Allah melindungi semua orang yang bertawakkal kepada-Nya, Dia-lah yang Maha Melindungi lagi Maha Menolong hamba-hamba-Nya, dan kelak kalian akan tahu bagaimana (kerasnya) Kemurkaan Allah.

    Salam ke atas para utusan dan puji pujian untuk Allah Tuhan Semesta Alam.


    خليفة الله وعبده الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

    Khalifah Allah dan hambaNya; Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni
    ___________________

    https://nasser-alyamani.org/showthread.php?30530

    مترجمي البيان
    Risalah Allah
    أبو عزرا

  2. افتراضي

    - 2 -


    [ لمتابعة رابط المشاركـــــــــــــة الأصليّة للبيــــــــــــــان ]
    Lihat postingan asal keterangan


    الإمام ناصر محمد اليماني
    Al Imam Naser Mohammed Al Yamani
    01 – رجب - 1438 هـ
    29 – 03 – 2017 مـ
    09:27 صباحاً
    ( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
    Mengikut taqwim rasmi Ummul Quraa
    __________________



    بسم الله الرحمن الرحيم الكبير المتعال القائل:
    {{{ وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِفُونَهَا ۚ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (93) }}}
    صدق الله العظيم [النمل].

    Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, Yang Maha Besar lagi Maha Tinggi tiada yang dapat menyaingi, Allah berfirman:

    Dan katakanlah: Segala puji bagi Allah, Dia akan memperlihatkan kepada kalian tanda-tanda kebesaran-Nya, maka kalian akan mengetahui tanda-tanda itu, dan Tuhanmu tiada lalai dari perkara yang kalian kerjakan
    Maha Benar Allah
    [An Naml]


    خليفة الله وعبده الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

    Khalifah Allah dan hamba-Nya, Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani
    _____________


المواضيع المتشابهه
  1. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 17-03-2020, 12:46 AM
  2. Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih ..
    بواسطة أبو عزرا في المنتدى Melayu
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 27-04-2017, 02:06 AM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19-04-2017, 01:59 PM
  4. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 14-01-2017, 10:32 PM
  5. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 06-06-2016, 12:45 PM
ضوابط المشاركة
  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •