الإمام ناصر محمد اليماني
01 - شعبان - 1428 هـ
14 - 08 - 2007 مـ
۲۳-مرداد-۱۳۸۶ه.ش.
10:47 مساءً
ـــــــــــــــــــ


بیان مهدی منتظر درباره حقیقتی بسیار بزرگ...

بسم الله الرحمن الرحيم
از بنده نعیم اعظم مهدی منتظر ناصر محمد یمانی، خلیفه خداوند بر تمام امت‌ها از بعوضه تا فراتر از آن به تمام امت‌ها! سزاوار است که به خداوند جز سخن حق نسبت ندهم، هرکس می‌خواهد ایمان بیاورد و هرکس می‌خواهد کافر شود و خداوند با بنده‌اش عده زیادی را هدایت کرده و عده زیادی را گمراه می‌کند و تنها فاسقان گمراه می‌شوند، شیاطین جن و انسی که پیمان خدا را پس از آن که محکم بسته شده، مى‌شکنند، و پیوندهایى را که خدا دستور داده برقرار سازند، قطع مى‌نمایند، و در زمین فساد مى‌کنند، قطعاً آنان زیانکارانند و خداوند با دعای بنده اش آنها را گمراه خواهد کرد و ایمان نمی‌آورند تا عذاب دردناک را ببینند. چرا که از مسیر حق منحرف می‌شوند درحالی‌که می‌دانند حقّ آمده از نزد پروردگارشان است و راه حق را در پیش نگرفته و اگر طریق گمراهی را ببینند، آن را به عنوان راه خود انتخاب می‌کنند! و آگاهانه مى‌کوشند راه حق را کج جلوه دهند. آنان محمد رسول‌الله را مانند فرزندان خود می‌شناسند و با وجود این به او کافر می‌شوند و کلام خدا را بعد از فهمیدن و درک آن، تحریف می‌کنند و با آگاهی کامل به خدا نسبت دروغ می‌دهند؛ براى آنها یکسان است که هشدارشان بدهى یا هشدارشان ندهى، آنان ایمان نخواهند آورد.
چطور امید داشته باشم ایمان بیاورند؟ وقتی راه حق از راه باطل برایشان روشن می‌شود، با وجود دیدن حق، آن را پیش نگرفته و اگر طریق باطل را ببینند، آن را به عنوان راه خود انتخاب می‌کنند! چقدر ایمانشان به آنها بد فرمان می‌دهد؛ آنها قومی مجرم هستند. به درگاه پروردگارم دعا می‌کنم تا به حق «لا إله إلا هو» و به حق رحمتی که بر خود واجب نموده [و آنها از آن ناامید هستند] و به حق بزرگی نعیم رضوانش که آنها از آن اکراه دارند و می‌خواهند به غضب خداوند دست یابند و از خدا چیزی را می‌خواهم که آنها خواهان آن نیستند؛ از او می خواهم آنان را از سطح زمین ریشه کن فرماید؛ همچون درختى پلید و بى‌ریشه که از روى زمین برآمده و هیچ ثباتى ندارد. و از خدا می‌خواهم من و تمام مسلمانان را در حیات دنیا و در روزی که شاهدان برمی‌خیزند، بر کلام [و عقیده حق] ثابت و استوار نگاه دارد؛ روزی که عذرخواهی ستم‌کاران سودی نداشته و به آنان نظر نخواهد شد. من همان سخنی را می‌گویم که نوح علیه الصلاة و السلام در دعای خود در درگاه پروردگارش فرمود:
{إِنَّكَ إِن تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا ﴿٢٧﴾} صدق‌الله العظیم[نوح].
{که اگر آنان را باقى گذارى، بندگانت را گمراه مى‌کنند و جز فرزندانى بدکار و ناسپاس نیاورند. (۲۷)}
ای مردم! من خلیفه خدا بر شما و تمام امت‌ها هستم، چه جنبندگان و چه پرندگان از بعوضه گرفته تا فراتر از آن، خداوند مرا از حقیقت «وسیله» آگاه کرده است. برایتان مثالی می‌آورم: اگر یکی از شما به بالاترین و رفیع‌ترین مقام در عرش برسد و خداوند ملکوت دنیا و آخرت را در اختیارش قرار دهد؛ ملکوت همه چیز از جبندگان و پرندگان و راز رحمتی که برخود واجب نموده را در آن نهد و هرکس که وارد ملک او شود از آتش نجات یابد، ولی خداوند فقط یک «بعوضه» را از ملک او کنار گذاشته و وارد آتش کند؛ آن‌گاه پروردگارش درمورد «بعوضه» او را مورد خطاب قرار داده و بگوید از ملکوتی که پروردگارش به او عطا نموده و خلیفه‌گری آن را به او داده درگذرد و آن را به کسی دیگری بدهد تا فدیه رهایی آن « بعوضه» باشد که وارد ملک او نشده و داخل آتش جهنم شده است؛ کدام یک از شما حاضر است خلافت ملکوت را فدای رهایی آن «بعوضه» از آتش جهنم کند و چرا؟
راز «وسیله» در این امر نهفته است؛ رازی که خداوند مهدی منتظر را از آن آگاه کرده و راه تحقق اسم الله الاعظم است. راز حقیقت بزرگ در مورد شأن مهدی منتظر در همین نهفته است؛ رازمثالی که خداوند، در آیات قرآن عظیم برای مردمی که ایمان دارند بیان کرده در این است. خداوند با مهدی عده کثیری را هدایت کرده و عده کثیری را گمراه می‌کند و کسانی که گمراه و منحرف می‌شوند دو زندگی و دو مرگ و دو برانگیختگی دارند ولی اکثر مردم نمی‌دانند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{إِنَّ اللَّـهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ۖوَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّـهُ بِهَـٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ ﴿٢٦﴾ الَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّـهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّـهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ ۚ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٢٧﴾ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّـهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْيَاكُمْ ۖ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ﴿٢٨﴾} صدق الله العظيم [البقرة].
{ خداوند از این که [به موجودات کوچکی مانند] بعوضه، و بالاتر از آن، مثال بزند شرم نمی‌کند.آنان که ایمان آورده‌اند، می‌دانند که آن، حقیقتی است از طرف پروردگارشان؛ و اما آنها که راه کفر را پیموده‌اند، می‌گویند: «منظور خداوند از این مثل چه بوده است؟!» خدا جمع زیادی[نیمی] را با آن گمراه، و گروه بسیاری[نیمی] را هدایت می‌کند؛ ولی تنها فاسقان را با آن گمراه می‌سازد! (۲۶) فاسقان کسانی هستند که پیمان خدا را، پس از محکم ساختن آن، می‌شکنند؛ و پیوندهایی را که خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده، و در روی زمین فساد می‌کنند؛ اینها زیان‌کارانند. (۲۷) چگونه به خداوند کافر می‌شوید؟! در حالی که شما مرده بودید، و او شما را زنده کرد؛ سپس شما را می‌میراند؛ و بار دیگر شما را زنده می‌کند؛ سپس به سوی او بازگردانده می‌شوید. (۲۸)}
ولی جواب آنها درجایی دیگر از قرآن عظیم آمده است:
{قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَىٰ خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ ﴿١١﴾} صدق الله العظيم [غافر].
{آنها می‌گویند: «پروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد؟» (۱۱) }
ای جماعت مسلمانان و نصارا [مسیحیان]! اینان شما را گمراه نکنند و به آنان اعتماد نکرده و به سویشان متمایل نشوید؛ هر کس به سوی آنها رفته و از ایشان پیروی کند؛ دو حیات و دو مرگ خواهد داشت. حتی اگر محمد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم به سوی آنها متمایل می‌شدند و مثل آنها به خدا افترا می‌زدند؛ مانند آنها طعم دوبار حیات و دوبار مرگ را می‌چشیدند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَإِن كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِيَ عَلَيْنَا غَيْرَهُ ۖ وَإِذًا لَّاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا ﴿٧٣﴾ وَلَوْلَا أَن ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدتَّ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا ﴿٧٤﴾ إِذًا لَّأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرًا ﴿٧٥﴾} صدق الله العظيم [الإسراء].
{ نزدیک بود آنها تو را از آنچه بر تو وحی کرده‌ایم بفریبند، تا غیر آن را به ما نسبت دهی؛ و در آن صورت، تو را به دوستی خود برمی‌گزینند! (۷۳) و اگر ما تو را ثابت قدم نمی‌ساختیم ، نزدیک بود به آنان تمایل کنی. (۷۴) اگر چنین می‌کردی، ما دوبار زندگی دنیا، و دو بار مرگ، را به تو می‌چشاندیم؛ سپس در برابر ما، یاوری برای خود نمی‌یافتی! (۷۵)}
ای جماعت مسلمانان! آیا منتظر مرد صالحی هستید که امام امت است و خداوند با او تمام مردم به‌جز شیاطین جن و انس را هدایت می‌کند، آنها از ظهور او ناراضی‌اند چون می‌دانند مهدی منتظر است و می‌گویند مقصود خداوند از این مثال چیست؟ چرا که ایمان دارند قرآن دروغ و افترا نیست و از جانب خدا آمده است و برای همین می‌گویند مقصود خداوند از این مثال چیست؟ چرا که می‌دانند چه مصیبتی در ورای این مثل برایشان پنهان شده و راز مهدی منتظر در آن نهفته است که خداوند با او تمام انسان‌های گمراه به‌جز شیاطین جن و انس را هدایت خواهد کرد. خداوند با او تمام مردم را هدایت کرده و امت واحد اسلامی را در پهنه خلافت زمین سامان می‌دهد و همان‌طور که مملو از ظلم و جور شده بود، آن را سرشار از عدل می‌کند. ای جماعت مسلمانان! خوب در این آیه تدبر کنید، به این آیه دقت کرده و به خوبی در آن تدبر کنید، باشد که دریابید من به حق مهدی منتظر شاید رستگار شوید. تدبر کنید:
{إِنَّ اللَّـهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ۖوَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّـهُ بِهَـٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ ﴿٢٦﴾ الَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّـهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّـهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ ۚ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٢٧﴾} صدق الله العظيم [البقرة].
{خداوند از این که [به موجودات کوچکی مانند] بعوضه، و بالاتر از آن، مثال بزند شرم نمی‌کند.آنان که ایمان آورده‌اند، می‌دانند که آن، حقیقتی است از طرف پروردگارشان؛ و اما آنها که راه کفر را پیموده‌اند، می‌گویند: «منظور خداوند از این مثل چه بوده است؟!» خدا جمع زیادی[نیمی] را با آن گمراه، و گروه بسیاری[نیمی] را هدایت می‌کند؛ ولی تنها فاسقان را با آن گمراه می‌سازد! (۲۶) فاسقان کسانی هستند که پیمان خدا را، پس از محکم ساختن آن، می‌شکنند؛ و پیوندهایی را که خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده، و در روی زمین فساد می‌کنند؛ اینها زیان‌کارانند. (۲۷)}
ای جماعت مسلمانان! شاید بخواهید بگویید: «حال که خداوند تو را خلیفه خود بر تمام ملکوت از بعوضه گرفته تا فراتر از آن قرار داده است، چرا سپاهیانت از تمام گروه‌ها را گرد نمی‌آورد تا مردم آنها را دیده و همگی تصدیقت نمایند؟» در جواب شما مسلمانان می‌گویم: بلکه شما بعد از یهود، از اولین کسانی خواهید بود که مرا انکار می‌کنند؛ چون آنها شما را از راه راست منحرف کرده و بعد از آن که ایمان آوردید به کفر بازگردانده‌اند. شما دروغی را که شیاطین بشر با افترا زدن به خدا و رسولش در احادیث دروغین آورده‌اند، باور کرده‌اید و معتقدید که خداوند با معجزات و نشانه‌هایش مسیح دجال را یاری خواهد کرد! به مسیح دجال ملکوت آسمان و زمین را داده‌اید و معتقدید او می‌گوید: « ای آسمان ببار» و آسمان می‌بارد و می‌گوید: «ای زمین برویان» و زمین می‌روید. شما باور کرده‌اید او مردی را دو نیمه کرده و از بین دو نیمه جسدش عبور می‌کند و سپس بعد از مرگ روحش را بدن بازمی‌گرداند. ای مسلمانان! این چه دروغ‌هایی است که باور کرده‌اید و از نظر عقیدتی از راه راست منحرف شده‌اید. اگر هنوز در راه راست [صراط مستقیم] بودید؛ زمان مقدر شده برای ظهور من در میان شما فرا نمی‌رسید تا شما و تمام مردم را از تاریکی خارج و به نور برده و به راه راست هدایتتان بکنم؛ راه خداوند عزیز و حمید...
ای علمای مسلمین! غرور و تعصب شما را به گناه نکشاند تا حق را نپذیرید و به آن اعتراف نکنید. عقیده شما در مورد یاری رساندن خداوند به دشمن سرسختش مسیح دجال غلط و باطل است! شما را چه می‌شود، چگونه حکم می‌کنید؟ چقدر از راه اینترنت جهانی فریاد بزنم و شما را برای گفتگو و حکمیت بر اساس قرآن عظیم که مرجع حق حل اختلافات شماست، به چالش بکشم؟ والله برایتان ثابت خواهم کرد که گمراهید و برهان من برای اثبات گمراه بودنتان از آیات محکم و واضح و بینه کتاب است؛ آیاتی که خداوند آنها را ام‌الکتاب قرار داده و تنها هلاک‌شوندگان از این آیات منحرف می‌شوند. تکرار کرده و باز هم می‌گویم خداوند می‌فرماید مسیح دجال که ادعای ربوبیت می‌کند، اگر بتواند روح را به جسد برگرداند، ادعای اهالی باطل به اثبات می‌رسد نه تحدی خداوند. خداوند این تحدی را به صورت واضح و بسیار روشن در قرآن عظیم مطرح نموده است. خداوند تعالی می‌فرماید:
{فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ ﴿٧٧﴾ فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَـٰذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّتُ نَعِيمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِن كَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ ﴿٩٠﴾ فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَـٰذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ ﴿٩٦﴾} صدق الله العظيم [الواقعة].
{سوگند به فضای [بسیار بزرگی] که ستارگان اشغال کر‌ده‌اند (۷۵) و آن اگر بدانید سوگندی عظیم است (۷۶)که آن، قرآن کریمی‌است، (۷۷) که در کتاب محفوظی جای دارد، (۷۸) و جز پاکان [ائمه کتاب] نمی‌توانند به [کنه] آن دست یابند. (۷۹) آن از سوی پروردگار عالمیان نازل شده؛ (۸۰) آیا این سخن را سست و کوچک می‌شمرید، (۸۱) و به جای شکر روزی‌هایی که به شما داده شده‌اند را تکذیب می‌کنید؟! (۸۲) پس چرا هنگامی‌ که جان به گلوگاه می‌رسد [توانایی بازگرداندن آن را ندارید]؟! (۸۳) و شما در این حال نظاره می‌کنید (۸۴) و ما از شما به او نزدیک‌تریم ولی نمی‌بینید! (۸۵) اگر هرگز در برابر اعمالتان جزا داده نمی‌شوید، (۸۶) پس آن [روح] را بازگردانید اگر راست می‌گویید! (۸۷) پس اگر او از مقرّبان باشد، (۸۸) در رَوح [آرامش قلبی ] و ریحان و بهشت پرنعمت است! (۸۹) امّا اگر از اصحاب یمین باشد، (۹۰) سلام بر تو كه از اصحاب یمینی (۹۱) امّا اگر او از تکذیب‌کنندگان گمراه باشد، (۹۲) با آب جوشان دوزخ از او پذیرایی می‌شود! (۹۳) و سرنوشت او ورود در آتش جهنّم است، (۹۴) این مطلب حقّ و یقین است! (۹۵) پس به نام پروردگار بزرگت تسبیح کن (۹۶)}
به موضعی که تحدی خداوند در آن آمده است توجه و در آن تدبر کنید. خداوند تعالی می‌فرماید:
{فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٨٧﴾} صدق الله العظيم،
{پس چرا هنگامی‌ که جان به گلوگاه می‌رسد [توانایی بازگرداندن آن را ندارید]؟! (۸۳) و شما در این حال نظاره می‌کنید (۸۴) و ما از شما به او نزدیک‌تریم ولی نمی‌بینید! (۸۵) اگر هرگز در برابر اعمالتان جزا داده نمی‌شوید، (۸۶) پس آن [روح] را بازگردانید اگر راست می‌گویید! (۸۷)}
آیا اختلاف زیادی پیدا کردید؟ اینجا این تحدی را به صورت واضح و کاملاً روشن پیدا می‌کنیم:
{تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٨٧﴾}.
{پس آن [روح] را بازگردانید اگر راست می‌گویید! (۸۷)}
لذا ای جماعت مسلمانان! اگر مسیح دجال بتواند روح را بعد از خروجش از جسد به آن برگرداند در‌حالی‌که ادعای ربوبیت هم می‌کند، در این صورت بر اساس عقیده شما، برای ادعای ربوبیت خود دلیل آورده است! شما را چه می‌شود؛ چگونه حکم می‌کنید؟ و خداوند تعالی می‌فرماید:
{قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَمَا يُبْدِئُ الْبَاطِلُ وَمَا يُعِيدُ ﴿٤٩﴾} صدق الله العظيم [سبأ].
{بگو: «حق آمد! و باطل نمی‌تواند آغازگر چیزی باشد و نه تجدیدکننده و باز‌آورنده آن!»}
تا زمانی که به چنین امری اعتقاد داشته باشید، آیا گمان می‌کنید اگر خداوند خلافت تمام ملکوت را به من عطا کرده و تمام سپاه خود در آسمان‌ها و زمین را [از جنبدندگان و پرندگان] برایم گرد آورد؛ شما خواهید گفت: « باور کردیم تو مهدی منتظری؟» خیر بلکه بر اساس عقیده باطل و بسیار زشت و غلط شما، جوابتان این خواهد بود که تو مسیح دجال هستی که خداوند ملکوت همه چیز را به او خواهد داد. خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَلَوْ أَنَّنَا نَزَّلْنَا إِلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةَ وَكَلَّمَهُمُ الْمَوْتَىٰ وَحَشَرْنَا عَلَيْهِمْ كُلَّ شَيْءٍ قُبُلًا مَّا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّـهُ وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ ﴿١١١﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].
{واگر فرشتگان را بر آنها نازل می‌کردیم، و مردگان با آنان سخن می‌گفتند و همه چیز را در برابر آنها جمع می‌نمودیم، هرگز ایمان نمی‌آوردند؛ مگر آنکه خدا بخواهد! ولی بیشتر آنها نمی‌دانند!}
لذا ای جماعت مسلمین! به دلیل ایمان شما به این عقیده باطل و بسیار زشت؛ ناموس و قاعده معجزات در کتاب را تغییر داده‌اید و باور دارید که خداوند با معجزات و نشانه‌‌های خود، دشمن سرسختش مسیح دجال را یاری می‌کند، برای همین هم معجزاتی که خداوند با آنان به مهدی منتظر یاری می‌رساند؛ باعث کفر بیشترتان خواهد شد. با این که قاعده این است که اول معجزات می‌آیند تا اگر مردم آن را انکار کردند، نوبت عذاب برسد؛ اما شما این قاعده را تغییر داده‌اید و نظام آن را برعکس کرده‌اید و برای همین، اول عذاب از راه خواهد رسید و بعد از آن ظهور نشانه‌ها از راه خواهند رسید. برای اطلاعتان باید بگویم که عذاب تمام آبادی‌های جهان را دربرخواهد گرفت و خداوند برخی از آنها را به کلی نابود و منهدم خواهد کرد و برخی گرفتار عذاب شدید خواهند شد که دلیل آن هم کافر شدن نسبت به آیات پروردگارتان و این گمان غلط است که خداوند با آیات خود، باطل را یاری می‌کند؛ انگار که نشانه‌های خود را همراه محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم نفرستاده و فرستادن آنها را به تأخیر انداخته تا به گمان شما با آنها به مسیح دجال یاری برساند! ولی خداوند تعالی می‌فرماید دلیل امتناع او از فرستادن نشانه‌ها این است که اقوام پیشین نسبت به آنها کافر شدند و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَإِن مِّن قَرْيَةٍ إِلَّا نَحْنُ مُهْلِكُوهَا قَبْلَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ أَوْ مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا ۚ كَانَ ذَٰلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا ﴿٥٨﴾ وَمَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالْآيَاتِ إِلَّا أَن كَذَّبَ بِهَا الْأَوَّلُونَ ۚ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُوا بِهَا ۚ وَمَا نُرْسِلُ بِالْآيَاتِ إِلَّا تَخْوِيفًا ﴿٥٩﴾} صدق الله العظيم [الإسراء].
{هیچ شهر و آبادی نیست مگر اینکه آن را پیش از روز قیامت هلاک می‌کنیم؛ یا به عذاب شدیدی گرفتارشان خواهیم ساخت؛ این، در کتاب مسطور ثبت است. (۵۸) هیچ چیز مانع ما نبود که این نشانه‌ها را بفرستیم جز اینکه پیشینیان آن را تکذیب کردند؛ ما به ثمود، ناقه دادیم؛ که روشنگر بود؛ اما بر آن ستم کردند ما معجزات را فقط برای بیم دادن [و اتمام حجت] می‌فرستیم. (۵۹)}.
ای کسی که می‌گویی: «مهدی منتظر! آیات قرآن را برای ما بیان نما»... تا جایی که میسر بود برایتان بیان کردیم و هنوز بیان بسیاری از آن را برای افراد مردد در مورد شأن مهدی منتظر امام دوازدهم از آل بیت پاک و مطهر خلیفه خدا بر بشر نگاه داشته‌ایم . من نه برایتان شعر می‌گویم و نه با نثر سخن‌سرایی می‌کنم؛ بلکه این حقّ آمده از نزد پروردگارتان است.
عبد النَّعيم الأعظم المهديّ المنتظَر؛ الإمام ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة: 4402 من الموضوع: بيان المهديّ المنتظَر بالحقيقة العظمى ..

الإمام ناصر محمد اليماني
01 - شعبان - 1428 هـ
14 - 08 - 2007 مـ
10:47 مساءً
ـــــــــــــــــــ



بيان المهديّ المنتظَر بالحقيقة العُظمى ..


بسم الله الرحمن الرحيم
من عبد النَّعيم الأعظم المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني خليفة الله على الأُمَم من البعوضة فما فوقها إلى جميع الأُمَم، حقيقٌ لا أقول على الله إلاَّ الحقَّ ومن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر، ويَهدِي الله بعبده كثيراً ويُضِلُّ به كثيراً وما يُضِلُّ به إلا الفاسقين من شياطين الجنّ والإنس الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض؛ أولئك هم الخاسرون سيضلّهم الله بدعاء عبده فلا يؤمنون حتى يروا العذاب الأليم وذلك لأنّهم يضلون عن الطريق الحقِّ لأنّهم يعلمون أنَّهُ الحقُّ من رَّبِّهِم لذلك لا يَتَّخِذُونَهُ سبيلاً وَإِن يَرَوْاْ سَبِيلَ الغَيِّ والباطل يَتَّخِذُونَهُ سبيلاً ويبغونها عوجاً وهم يعلمون ويعرفون محمداً رسول الله كما يعرفون أبناءهم وهم به كافرون وَيُحَرِّفُونَ كلام الله من بعد ما عقلوه ويقولون على الله الكذب وهم يعلمون وَسَوَاء عَلَيهِم أَأَنذَرْتَهُم أَم لَم تُنذِرْهُم لاَ يُؤْمِنُونَ.

فكيف أطمع في إيمانهم؟ حتى إذا تبيَّن لهم الطريق الحقُّ من الباطل فيرون الحقّ فلا يَتَّخِذُونَهُ سبيلاً وإن يَرَوْاْ سَبِيلَ الباطل يتَّخذونهُ سبيلاً! ولبئس ما يأمرهم به إيمانهم، إنهم قومٌ مجرمون. وأَدعو ربّي بحق لا إله إلا هو وبحق رحمته التي كتب على نفسه (وهم منها يائسون) وبحق عظيم نعيم رضوان نفسه الذي له كارهون ويريدون أن ينالوا غضبه - وأرجو من الله ما لا يرجون - أَنْ يجتَثَّهُم من فوق الأَرض (كشجرةٍ خبيثةٍ اجْتُثَّتْ من فوق الأَرضِ ما لها من قرارٍ) وأن يُثبّتني وجميع المسلمين بالقول الثابت في الحياة الدنيا ويوم يقوم الأشهاد؛ يوم لا ينفعُ الظالمون معذرتهم ولا هم يُنظرون، وأقول كما قال نوح عليه الصلاة والسلام في دعائه لربه:
{إِنَّكَ إِن تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا ﴿٢٧} [نوح].

ويا أيّها الناس، إنّي خليفة الله عليكم وعلى جميع الأمم ما يَدبُّ منها وما يطير من البعوضة فما فوقها، عَلَّمنِي ربّي بالوسيلة، وأَضْرب لكم عليها: مثلاً لو أَنَّ أَحدكُم يفوز بالدرجة العالية الرفيعة عند ذي العرشِ فيؤتيه الله ملكوت الدنيا والآخرة؛ ملكوت كلّ شيءٍ يَدبُّ أَو يطير وجعل فيه سرّ رحمته التي كتب على نفسه، فما دخل في نطاق مُلكه نجا من النار، ثم أَخَّر الله عن ملكه بعوضةً واحدةً فدخلت النار، ثم خاطب ربّه في شأنها فقال له تنازل عن ملكوت ربك الذي جعلك خليفةً عليه فأعْطه لأحد من عبادي مقابل الفداء لهذه البعوضة التي أَخَّرتُها عن ملكك فأدخلتها نار جهنم. فمن منكم يتنازل عن درجة خلافة الملكوت فداءً لهذه البعوضة من نار جهنم؟ ولماذا؟
وفي ذلك سرّ الوسيلة التي عَلَّمَ الله بها المهديّ المنتظَر لتحقيق اسم الله الأعظم؛ وفي ذلك سِر الحَقِيقَةِ العُظمَى لشأن المهديّ المنتظَر والذي ضرب الله في سِرّ شأنِهِ مَثلاً في القُرآن العظيم لقوم يؤمنون، ويهدي بالمهدي كثيراً ويُضِلُّ بِهِ كثيراً والذين يُضِلهم به لهم حياتين وموتين وبعثين ولكنّ أكثر الناس لا يعلمون، وقال الله تعالى:
{إِنَّ اللَّـهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ۖوَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّـهُ بِهَـٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ ﴿٢٦﴾ الَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّـهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّـهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ ۚ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٢٧﴾ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّـهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْيَاكُمْ ۖ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ﴿٢٨﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

وكان جوابهم في موضع آخر في القرآن العظيم:
{قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَىٰ خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ ﴿١١﴾} صدق الله العظيم [غافر].

فلا يضلّونكم يا معشر المسلمين والنّصارى ولا تركنوا إليهم، ومن ركن إليهم واتَّبَعَهُم فهو منهم؛ له ضعف الحياة وضعف الممات، ولو رَكن إليهم محمدٌ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - وافترى على الله مثلهم لأذاقه الله ضِعفَ الحياةِ وضِعفَ المماتِ، تصديقاً لقوله تعالى:
{وَإِن كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِيَ عَلَيْنَا غَيْرَهُ ۖ وَإِذًا لَّاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا ﴿٧٣﴾ وَلَوْلَا أَن ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدتَّ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا ﴿٧٤﴾ إِذًا لَّأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرًا ﴿٧٥﴾} صدق الله العظيم [الإسراء].

يا معشر المسلمين هل تنتظرون رجُلاً صالحاً إماماً للأمّة الذي يهدي به الله الناس أجمعين ما عدا شياطين الجنّ والإنس الذين يَستاءون حين يرونه قد ظهر لأَنَّهُم يعلمون أَنَّهُ المهديّ المنتظَر، وقالوا ماذا أَرادَ الله بهذا مثلاً؟ وذلك لأَنَّهُم مؤمنون بالقرآن أَنّه من عند الله وليس مفترًى، لذلك قالوا ماذا أَراد الله بهذا مثلاً؟ لأَنَّهم يرون مصيبتَهُم تكمن وراء هذا المثل وفيه سر المهديّ المنتظَر الذي يهدي به اللهُ الضَّالين من الناس أَجمعين ما عدا الشَّيَاطِين من الجنّ والإِنسِ فيهدي به الله الناس فيجعلَهُم أُمةً إِسلاميَّةً واحدةً في الخلافة الأَرضيَّة فيملأها عدلاً كما مُلِئَت جوراً وظلماً. فَتَدَبَّروا الآية جيداً يا معشر المسلمين لعلَّكُم تعلمون بِأَنِّي حقاً المهديّ المنتظَر لعلَّكُم تفلحون، فَتَدَبَّرُوا:
{إِنَّ اللَّـهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ۖ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّـهُ بِهَـٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ ﴿٢٦﴾ الَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّـهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّـهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ ۚ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٢٧﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

ويا معشر المسلمين لربّما تقولون: "مادام الله جعلكَ خليفَته على ملكوتِ كلِّ شيءٍ من البعوضة فما فوقها مِن جميع أُمم الخلائق فلماذا لا يَحشُر الله لك جنودك من كلِّ شيءٍ قُبُلاً والناس إليه ينظرون وسوف يُصَدِّقُكَ الناس أَجمعون؟". ومن ثمَّ أَردُّ عليكم يا معشر المسلمين فأقولُ: بل أَنتم أَول من يكذّبُني مِن بعد اليهود نظراً لأَنَّهم قد أَضلُّوكم عن الصراط المستقيم فردُّوكُم مِن بعد إِيمانكُم كافرين فصدَّقتُم افتراء شياطين البشر بالروايات الكاذبة افتراءً على الله ورسوله بأَنَّ الله يؤيّد (بمعجزاتِه وآياتِه) للمسيح الدجَّال! فأَعطيتُم للمسيح الدجَّال ملكوت السماء والأَرض فيقول يا سماء أمطري فَتُمطِر ويا أَرض انبتِي فتُنبِت؛ بل وصدَّقتُم بأَنَّه يقطع رَجُلاً إلى نِصفَين فيمُر بين الفَلقَتين ثُمَّ يعيد إِليه روحه مِن بعد الموت، فأَيِّ افتراء صدَّقتُم بِه يا معشر المسلمين فأَضلُّوكم عقائديَّاً عنِ الصراط المستقيم، ولو لم تزالوا على الصِّراطِ المستَقِيم لما جاءَ قدري وظُهوري فيكم لِأُخرِجَكُم والنَّاس أَجمعِين منَ الظُّلماتِ إلى النُّورِ وأَهديكُم صراطاً مستقيماً؛ صراط العزيز الحميد.

ويا معشر علماء المسلمين، لا تأخُذكم العزَّةُ بالإِثم فلا تعترفون بالحقِّ وأَنَّكُم كنتم على ضلالٍ في عقيدَتكم بأَنَّ الله يؤيِّد بِمعجزاتِه لأَعدَائه بل لِعَدُوِّهِ اللدُود المسيح الدَجَّال! فما لكم كيف تَحكمون؟ فكم لي وأَنا أَصرُخ فيكم عبرَ الإنترنِت العَالمِيَّة وأَتحدَّاكُم بالحوار والاحتكام إلى القرآن العظيم المرجعيَّة الحقِّ فيما كنتم فيه تختَلفون، وتالله لأَبرهِن لكم بأَنَّكم على ضلالٍ فأَجعل برهاني على ضلالكم الآيات المحكمات الواضحات البيّنات والتي جعلهُنَّ الله أُمُّ الكتَابِ لا يزيغُ عنهُنَّ إلا هالك، وأُكَرِّر وأُذَكِّر فأَقول إِنَّ الله يقول لئن استطاع المسيح الدجَّال أَن يعيد الرُّوح إلى جسدها وهو يَدَّعِي الرُّبُوبيّة فقد صدق الَّذِين يدعون الباطل مِن دون الله، وجعل الله هذا التَّحَدّي واضحاً وجليّاً في القرآن العظيم، وقال الله تعالى:
{فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ ﴿٧٧﴾ فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَـٰذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّتُ نَعِيمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِن كَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ ﴿٩٠﴾ فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَـٰذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ ﴿٩٦﴾} صدق الله العظيم [الواقعة].

فَانظروا وتدبّروا الموضِع الذي جاء فيه التَّحدّي في قوله تعالى:
{فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٨٧﴾} صدق الله العظيم، فهل وجدتم اختلافاً كثيراً؟ فهنا نجد التحدّي واضحاً وجليّاً {تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٨٧﴾}. إذاً يَا مَعشَر المُسلِمين إِن استطاع المَسِيح الدجَّال أَن يعيد الرُّوح من بعد خروجها وهو يدَّعي الرُّبوبيّة إذاً قدّم البرهان لرُبوبيَّتِه حسب عقيدتكم! فما لكم كيف تحكمون؟ وقال الله تعالى: {قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَمَا يُبْدِئُ الْبَاطِلُ وَمَا يُعِيدُ ﴿٤٩﴾} صدق الله العظيم [سبأ].

فما دامت تلك عقيدتكم فهل تظنُّون بأَنَّ الله لو يؤتيني خلافة الملكوت فيحشُر الله لي جنوده من السَّماوات والأَرض ما يَدبُّ أَو يطِير بِأَنَّكم سوف تقولون صدقت إِنَّك أَنت المهديّ المنتظَر؟ بل سوف تقولون إِنَّك أَنت المسِيح الدَجَّال الذي يعطيه الله ملكوت كل شيء، حسَب عقِيدتكُم الباطل والمنكر العظيم، وقال الله تعالى:
{وَلَوْ أَنَّنَا نَزَّلْنَا إِلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةَ وَكَلَّمَهُمُ الْمَوْتَىٰ وَحَشَرْنَا عَلَيْهِمْ كُلَّ شَيْءٍ قُبُلًا مَّا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّـهُ وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ ﴿١١١﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].

إذاً يا معشر المسلمين؛ إِنَّه بسبب إِيمانِكم بعقِيدة المنكر بتغيِير ناموس المعجِزات في الكتاب بأَنَّ الله يؤيِّد بِمعجزات الآيات لِعدُوِّهِ اللَّدود المسِيح الدجَّال إذاً لَن تزيدَكُم المعجزات التي يؤيِّد الله بِها المهديّ المنتظَر إلا كفراً، وبرغم أَنَّ النَّاموس هو أَن تَأتِي المعجزات أَوَّلاً حتَّى إِذا كذَّب بِها النَّاس يأَتي بعد ذلك العذاب، ولكنَّكُم غيَّرتم النَّاموس وعكستُم النِظام لذلك سوف يكون العذاب أَولاً ثُمَّ بعد ذَلك الآيات مِن بعد الظُّهور، وللعلم بِأَنَّ العذاب سوف يشمل جميع قُرى العالمين فمنها ما سوف يهلكها الله فيدمّرها تدميراً ومنها ما سوف يعذبها الله عذاباً شديداً بسبب الكفر بآيات ربكُم وزعمِكُم بأَنَّ الله يؤيِّد بها الباطل وكأَنَّ الله لم يبعث بآياته مع محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - لِيَدَّخرها للمسِيح الدجَّال حسب زعمِكُم ولكنّ الله يقول بأَنَّه امتَنَع مِن إِرسَال الآيات بسبب كفر الأَوَّلين بِها، وقال الله تعالى:
{وَإِن مِّن قَرْيَةٍ إِلَّا نَحْنُ مُهْلِكُوهَا قَبْلَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ أَوْ مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا ۚ كَانَ ذَٰلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا ﴿٥٨﴾ وَمَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالْآيَاتِ إِلَّا أَن كَذَّبَ بِهَا الْأَوَّلُونَ ۚ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُوا بِهَا ۚ وَمَا نُرْسِلُ بِالْآيَاتِ إِلَّا تَخْوِيفًا ﴿٥٩﴾} صدق الله العظيم [الإسراء].

ويا من تقول: "بَيِّن لنا من القرآن آيات المهديّ المنتظَر".. قد بيَّنَّا ما تيسَّر ولا يزال الكثِير ندَّخره للممتَرين في شأن المهديّ المنتظَر الإمام الثاني عشر من أهل البيت المُطهّر خليفة الله على البشر، فلا أَتغنَّى لكم بالشِّعر ولا أُساجِع لكم بالنَّثر بل الحقُّ من ربِّكُم.

عبد النَّعيم الأعظم المهديّ المنتظَر؛ الإمام ناصر محمد اليماني.
________________